اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مزایای قانونگذاری اسلامی

اختصاصی از اس فایل مزایای قانونگذاری اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 44

 

مزایای قانونگذاری اسلام

شریعت اسلام در حد ذات خود پایهگذاری تمدنی مستقل و فرهنگی قائم بذات و واحد امتیازاتی است که نظیر آن را در شرایع و قوانین دیگر نمیتوان یافت. زیرا شارع این شریعت همان مهندس سنن و قوانین خلقت و عالم باسواد فطرت و خفایای عوامط و طباع آدمی است و این شریعت از اختلاط و افتراج ادیان آسمانی و از تلاقی صهف ابراهیم و اسفار موسی و انجیل عیسی در آیات باهوات قرآن مجید پدید آمده و شعلههای فروزان وحی و الهام پیامبران بزرگ بر صفحهی آن پرتو افشانده و اطراف و جوانب آنرا روشنی و زیبایی بخشیده است و در نظامات آئین احکام با اخلاق و تشریع با ایمان و قانون با وجدان در آمیخته و خشکی و جهود سایر قوانین را آن زدوده است.

عدالت از نظر اسلام:

چهار اصول حقوق طبیعی: حقوق طبیعی عبارت از مجموعهی اصولی طبیعی است که پیش از تسلط ونفوذ هر قانون به حکم فطرت و به مقتضای طبیعت مردم به زندگی مردم فاخر و مسلط بوده است. علیهذا این اصول، مطلوب فطرت و مربوط به گوهر و طبیعت انسان است و هر شریعت و قانون که واجد و شامل آن نباشد یا ناقص است و یا ظالم:

1- اولین حق طبیعی انسان حق آزادی در انتخاب کار و پیشه و استفاده از زمین و مواد اولیه است و به اقتضای این حق هر فرد انسان میتواند از زمین و آنچه در آن آفریده شده است به نفع و صلاح خود استفاده کند و هیچ کس و هیچ مقامی حق ندارد او را از فعالیتها و تصرفاتش باز دارد مگر آنکه فعالیت و تصرف او مستلزم تعدی و تجاوز به حقوق دیگری باشد.

2- دومین حق طبیعی انسان حق تساوی هر فرد با سایر افراد در حقوق است به طوریکه امیر و مأمور و عالم و جاهل و غنی و فقیه در برابر قانون و در مقام استفاده از حقوق قانونی و مشروع خود مساوی باشند همانطور که همگی در آفرینش برابرند.

دکتر ا.س. ترتون در کتاب خود بنام اهل ذمه در اسلام مینویسد " این کارمندان نصرانی در اجتماعی اسلامی با هر گونه مظاهر احترام مواجه میشدند جز اینکه مسلمین از قبول تحمیل بوسیدن دست ایشان سرباز میزدند."

هم چنین همین نویسنده در همان کتاب مینویسد: " وقتی مردم ابنالفرات مردم را از جهت گماشتن مردی نصرانی به مقام فرماندهی


دانلود با لینک مستقیم


مزایای قانونگذاری اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.