اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه | مقاله نظریه جنبشی گازها

اختصاصی از اس فایل دانلود پایان نامه | مقاله نظریه جنبشی گازها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه | مقاله نظریه جنبشی گازها


دانلود پایان نامه | مقاله نظریه جنبشی گازها

فرمت فایل : WORD ( قابل ویرایش)

تعداد صفحات: 18-20

 

در صورت داشتن سوال و یا درخواست پروژه و یا تحقیق با هر فرمت دلخواهتان لطفا،حتما با شماره های ما تماس بگیرید.

 

تلفن پاسخگویی به سفارشات شما عزیزان :09389070898

ایمیل پشتیبان:MRTeacher2008@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

نظریه جنبشی گازها

مقدمه

نظریه ی جنبشی مولکولی گازها یا به اختصار نظریه جنبشی به انگلیسی( kinetic theory of gases ) از مهمترین نظریه های ترمودینامیکی است که در آن به بحث درباره ی تغییر موقعیت ذرات و حرکت آنها در اثر تغییر پارامتر هایی مثل دما و حجم و فشار می پردازند نظریه جنبشی را شیمیدان و فیزیکدان های مختلف به مرور زمان گسترش داده اند در حال حاضر همه ی حالتهای ماده از جمله گاز مایع جامد وپلاسما مورد بحث در این نظریه است .

 

حرکت ها ی مولکولی:

حرکت مولکولی از موضوعات مورد بحث در توری  سینتیک مولکولی است زمانی که دما یا فشار سیستم تغییر می کند حرکت مولکول ها نیز به تبع آن دچار تغییر میشود این تغییر حرکت می تواند شامل حرکت های چرخشی و ارتعاشی در جامدات و نیز حرکت انتقالی چرخشی و ارتعاشی در مایعات و گاز ها باشد با در نظر گرفتن تغییر حرکت مولکول ها نسبت به زمان میتوان سرعت این تغییرات را تعیین کرد.

 

نظریه ی جنبشی گازها الگویی برای تبیین نظم و ترتیب مشاهده شده در رفتار تمام گاز ها به دست میدهد. دانیل برنولی قانون بویل را با این فرض که فشار گاز نتیجه ی برخورد مولکول های گاز با دیواره ی ظرف است تبیین کرد توضیح برنولی اولین وساده ترین تفسیر جنبه های کلیدی نظریه جنبشی است این نظریه در اواسط سده ی نوزدهم توسط بسیاری از دانشمندان به ویزه کرونیگ کلازیوس ماکسول و بولتزمن مورد توجه قرار گرفت وگسترش داده شد .

در ترمودینامیک فقط با متغیر های ماکروسکوپیک مانند فشار دما و حجم سروکار داریم . قوانین اصلی ترمودینامیک که بر حسب چنین کمیت هایی بیان می شوند ابدا درباره ی این امر که ماده از اتم ها ساخته شده است صحبتی نمی کنند. لیکن مکانیک آماری که با همان حیطه ای از علم سروکار دارد که ترمودینامیک از آن بحث می کند وجود اتم ها را از پیش مفروض می داند. قوانین اصلی مکانیک اماری همان قوانین مکانیک اند که..

 

..

..

.

.

.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه | مقاله نظریه جنبشی گازها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.