یک ماژول ساده و راحت برای نشان دادن یک یادداشت و یا پیام که به صورت پاپ آپ ، هنگامی که کاربر به پایین اسکرول می کند نمایان می شود
یادداشت پاپ آپ
یک ماژول ساده و راحت برای نشان دادن یک یادداشت و یا پیام که به صورت پاپ آپ ، هنگامی که کاربر به پایین اسکرول می کند نمایان می شود
از روش تعلیم و تربیت انسان و زیانهایی که بر اثر فقدان یا نقصان آن دامنگیر فرد و جامعه می شود از سویی احتمال انحراف آن از مسیر صحیح در مدت رشد فرد از سوی دیگر ایجاب می کند که فعالیتهای مربوطه مورد توجه خاص و مداوم قرار گیرد و اثرات این فعالیتها جز در رفتار فرد قابل مشاهده نیست .
در عصری که ما زندگی می کنیم بروز مشکلات روانی و اختلالات رفتاری مخصوصاً برای نوجوانان و جوانان امری بدیهی است زیرا در این عصر روابط انسانی جای خود را به ماشین آلات و کامپیوتر داده اند و صمیمیت گذشته از بین رفته و هر کسی به فکر خودش است و نوجوانان بیشتر از همه دست خویش اختلالات رفتاری ناشی از تنهایی و تربیت غلط و عدم توجه می گردند با این وجود شناخت اختلالات و یافتن راه حل مبارزه با آنها چه از طرف اولیاء خانواده ها و چه از طرف مسئولین آموزشی نوجوانان ما و نسل آینده را در مقابل این مشکلات ایمن خواهد کرد و ما جامعه ای سالم با نوجوانانی موفق و سالم خواهیم داشت و در این پژوهش گوشه کوچکی از اختلالات و مشکلات نوجوانا مورد بررسی قرار می گیرد امید است که چراغی باشد سر راه آیندگان ( چکیده ای از مقدمات کتابهای مربوط به اختلالات رفتاری ) .
اصطلاح اختلالات رفتاری، بدون آنکه تعریف شود، تقریبا 85 سال پیش، وارد فرهنگ علم روانشناسی شده است. از آن هنگام معلمان، پزشکان، روانشناسان و افراد دیگری که با مشکلات هیجانی و رفتاری کودکان در ارتباط هستند از این اصطلاح برای بیان مقصود خویش استفاده کردهاند. اما تعریف واحدی که مورد پذیرش همگان باشد، ارائه نشده است.
ردز و پال، معتقدند که تعریف اختلال رفتاری به لحاظ انفجار ایدهها و تعدد نظرات فراوانی که توسط متخصصین رشتههای گوناگون علوم انسانی در این مورد مطرح میباشد، روشنی و صراحت خود را از دست داده است.
بیت، کودک با اختلالات رفتاری را کودکی میداند که رفتارهایش به اندازهای نامناسب است که شرکت او در کلاس درس، باعث از هم گسیختن حواس یا آشفتگی ذهنی سایر همکلاسان باشد و نیز فشاری بیش از حد به معلم وارد کند.
وود، معتقد است که تعریف یک رفتار دشوار و اعمالی که از آن تعریف ناشی میشود باید 4 عامل را دربرگیرد:
قانون آموزش و پرورش برای تمام کودکان معلول، اصطلاح "آشفتگی عاطفی جدی" را پیشنهاد کرده و آن را چنین تعریف میکند: این اصطلاح به معنای حالتی است که در آن کودک، خصوصیاتی را در مدتی طولانی و با درجهای شدید از خود نشان میدهد. بهطوری که آن رفتار تأثیر ناگواری بر پیشرفت تحصیلی او باقی میگذارد. این خصوصیات عبارتنداز:
بیان مسئله :
کودکی را دورهای پیچیده و سراسر مخاطره توصیف کردهاند. گذر از این مرحله، مقارن با دوره بحرانی بلوغ است و روان شناسان تحولی نیز ابعاد گوناگون این دوره را توصیف و همواره توان خود را در چاره جویی برای حل تعارضاتی مصرف نمودند که در واقع برآیند طبیعی این دوران محسوب می شود از سوی دیگر تفاوت میان آراء نسلها (والدین و فرزندان) موجبات تشدید این تعارضات را فراهم میسازد از آنجائیکه نوجوان و جوان، بخش قابل توجهی از اوقات خویش را در مدارس سپری می کنند، می توان چنین انتظار داشت که مشکلات ایشان، به فضای آموزشگاه نیز تسری یابد. یک دسته از این مشکلات به شکل رفتارهایی نمایان می گردند. اصطلاحا آنها را «اختلالات رفتاری» می نامند.
با توجه به اجتماعی بودن آدمی از لحاظ زمینه های بهنجاری و نابهنجاری رفتارها مطاله رفتاری فرد و شناخت اختلالات رفتاری وی بسیار حائز اهمیت است . ساخت جمعیت کشور ما به گونه ای که نوجوانان و جوانان بیشترین قشر آن را تشکیل می دهند که شناخت تنوع و میزان اختلالات دانش آموزان در جهت برنامه ریزی ها و فعالیتهای آموزشی و پرورشی کاری بس مهم است . منظور از اختلاات رفتاری آن دسته از رفتارهایی است که از دیدگاههای روان شناسی و جامعه شناسی بهنجار نمی باشد و مساله مورد تحقیق اختلالات رفتاری عبارتند از : هیجان پذیری وسواس ف تمایل به گوشه گیری ، رفتار و انکارپارانویایی ، افسردگی ، گرایش به پرخاشگری و رفتارهای تهاجمی ، بی قراری ، گرایش رفتارهای ضد اجتماعی است .
در پژوهش حاضر میزان اختلالات رفتاری بین دانش آموزان دختر و پسر پایه ابتدایی در شهر ............ مورد بررسی قرار می گیرد .
اهمیت و ضرورت تحقیق :
زندگی آدمی به دوره هایی تقسیم می شود یکی از این دوره ها «کودکی » است که به اعتقاد اغلب دانشمنان و روان شناسان دوره مهم و حساس در زندگی هر فرد محسوب می شود حالتهای روانی ، احساسات شدید نودکان یکی از منابع خطرزا برای سلامتی فرد است که اختلالات رفتاری نشانگر نبودن سلامت روانی جسمی فرد است .
اساسی ترین راههای مقابله با مشکلات نوجوانان شناخت اختلاات رایج و شایع بین نوجوانان است . کار برای یافته های این پژوهش می توانند کلیه کسانی باشند که با نوجوانان سروکار دارند از جمله والدین ، مربیان ، مشاوران ، معلمان ، دست اندر کاران نظام آموزش و پرورش و تکوین شخصیت نوجوانا سهیم هستند پس شناخت انواع و میزان اختلالات رفتاری دانش آموزان بسیار مهم است تا در زمینه اطلاعات کافی نباشد تعلیم و تربیت و مجریان بی شک امور محوله موفق نخواهند شد .
تعداد صفحات : 101
فرمت فایل : Word
پاورپوینت
43 صحفه
موضوع :
دانلود فایل فلش فارسی سامسونگ samsung g920fd با لینک مستقیم
G920FDXXU3COJ1
پس از پرداخت میتواند فایل مورد نظر خود را دانلود نمایید
با تشکر تیم بای فایل
با فرمت ورد قابل ویرایش
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 5
زندگی نامه سعدی 7
ویژگی سخن سعدی 9
معرفی آثار 9
معلمعات و مثلثات 10
غزلیات 12
حکایات 13
حکایت 14
سعدی از نگاه اروپاییان 19
سالهای مسافرت 19
اخلاق سعدی 22
سبک شعری سعدی 23
ایجاز
26
موسیقی
27
طنز و ظرافت
28
حکایت (۱) 29
حکایت (۲) 32
حکایت (۳) 36
حکایت (۴) 41
حکایت (۵) 43
حکایت (۶) 44
حکایت (۷) 45
حکایت (۸) 52
حکایت (۹) 53
حکایت (۱۰) 54
حکایت (۱۱) 55
حکایت (۱۲) 57
حکایت (۱۳) 58
حکایت (۱۴) 61
حکایت (۱۵) 64
حکایت (۱۶) 65
حکایت (۱۷) 66
حکایت (۱۹) 69
منابع: 74
چکیده
از «گلستان» سعدی، تا به حال گزیدههای فراوانی گرد آوردهاند، اما تقریبن همهی این گزیدهها را دینداران و یا دستکم دینباوران و البته بر پایهی حکمتهای اخلاقی و مذهبی کتاب «گلستان» تهیه کردهاند. تا آنجا که من میدانم، تا به حال گلچینی بر اساس جنبهی داستانی ِ بعضن بسیار جذاب حکایتهای این کتاب، فراهم نیامده و گمان میکنم این مختصر، با وجود بضاعت ادبی اندک من، اولین تلاش در این زمینه است.
بخش عمدهای از حکایتهای کتاب «گلستان»، بار روایی و داستانی دارند؛ سعدی، به قول خود، «داروی تلخ نصیحت» را به «شهد ظرافت» و حلاوت و جذابیت داستان، آمیخته تا غبار ملالت را از حکایتهای اخلاقی بزداید. در این میان، جنبهی داستانی بعضی حکایتها، قویترست و من عامدانه انگشت روی این حکایتها گذاشتهام و بعد، هماین حکایتهای داستانی برگزیده را از صافی اصول عقلانی امروزین گذراندهام و آنها را که پند و نصیحتهای تاریخ مصرفگذشته و دستچندم مذهبی داشتهاند، کنار گذاشتهام تا به این هفتاد حکایت رسیدهام.
با اینحال، چند تایی از حکایتهای این دفتر، جنبهی اخلاقیشان بر جنبهی داستانی آنها میچربد و اینکه آنها را هم در این مجموعه نقل کردهام به این علت است که پندشان با مرور زمان، کهنه نشده و هنوز هم لایق توجه و به کارگیریست (مثل حکایتهایی دربارهی آداب سخن گفتن).
«گلستان»، یک دیباچه و هشت باب دارد: «در سیرت پادشاهان»، «در اخلاق درویشان»، «در فضیلت قناعت»، «در فواید خاموشی»، «در عشق و جوانی»، «در ضعف و پیری»، «در تاثیر تربیت» و «در آداب صحبت»؛ از باب هشتم ِ «گلستان» در این مجموعه، چیزی نیامده و علت آن است که غالب حکایتهای این باب، نصایح کوتاه چند خطیاند و المانهای داستانیای را که مدنظر من بوده، نداشتهاند.
علاقهمند بودم که حکایت «مشتزن» (از باب «در فضیلت قناعت») و حکایت «قاضی همدان» (از باب «در عشق و جوانی») نیز در این گزیده باشند، اما به علت حجم بسیار زیاد آنها و محدودیتی که من در حروفچینی پانویسها داشتهام، این امر میسر نشد.
در شرح زندهگانی و آثار «سعدی»، دیگران هر آنچه باید گفتهاند و من ترجیح میدهم برای جلوگیری از ملال، آنها را تکرار نکنم. خوانندهی علاقهمند میتواند به کتب تاریخ ادبیات مراجعه کند. فقط هماین را عرض کنم که «گلستان» در سال ۶۵۶ هجری قمری و اندکی بعد از تدوین کتاب «بوستان» فراهم آمده است.