اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در موردالگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی

اختصاصی از اس فایل تحقیق در موردالگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در موردالگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی


تحقیق در موردالگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 

تعداد صفحه:12

فهرست:

 نوع و روش تحقیق

 الگوهای‌ خاموش‌ و پنهان

 الگوی خاموش قدرت در پسِ کنش معطوف به قدرت

نهاد خانواده‌

نهادهای‌ پرورشی‌ و تربیتی‌

 نقش رسانه ها در جوامع بسته و جوامع باز‌

 علل ‌برخی ‌از آسیب‌های ‌اجتماعی ‌عدم ‌مشارکت‌

 نتیجه‌گیری‌

 

مقدمه و توضیحات:

چکیده‌ : در این مقاله درصددیم تا زوایایی جدید از آموزش و پرورشی را آشکار سازیم که به ابعاد خاموش و پنهان الگوهایی در جامعه عطف می کند که برحسب نوع تربیت و جامعه پذیری متفاوت جوامع مختلف در افراد  درونی می شوند و سپس اشخاص آن را در تفکرات و کنش های شان بازآفرینی می کنند. 

 الگوهایی که بر طبق نوع تعاملات و تقابلات بین جهان بینی های فردی و گروهی افراد با جهان بینی جمعی جامعهء مرجع رخ می دهند و پس از درونی شدن در قالب کنش هایی جهت یافته، بروز داده می شوند. آنجا که خاستگاه اش نهادهای پرورشی و تربیتی (خانه، مدرسه، مراکز دینی و رسانه های جمعی) است و بروزش ابتدا در نهاد خانواده و سپس بازآفرینی اش در سایر نهادهای مدنی، همچون نهادهای اجتماعی، سیاسی و غیره. دو الگوی متفاوت نهادهای پرورشی که در نهایت به دو جامعه متمایز باز یا بسته منجر می شود. در این راه، در قالب نظریه ای بنیادی و با روش جمع آوری اطلاعات اسنادی و با استناد به پژوهش هایی کلان نگر و متعدد، به فراتحلیلی که حاصل ارتباط و امتزاج پژوهش های مختلف بوده است، دست یافته و از آن طریق فرآیندی را تبیین می کنیم که به نتایج و ارایه راه حلی منتهی می شود، که برای پرورش و جامعه پذیری یک جامعه سالم و باز ضروری است و آن تعاملی خواهد بود که مشارکت و قرار گرفتن در جایگاه دیگری را، نه تنها چراغ راه خود، که تجربه و سیر عملی جامعه ساخته باشد و نوآوری ها و خلاقیت های افراد و به خصوص جوانان اش را در کل نظام اجتماعی و فرهنگی اش جذب و هضم کند.

واژگان کلیدی: الگوی خاموش- الگوی پنهان- جامعه باز- جامعه بسته - جهان بینی جمعی.‌

 مقدمه‌

 

در برخی از دانشگاه های غربی به تازگی رشته ای جدید در علم روان شناسی با عنوان روان شناسی سیاسی ایجاد شده است. در این مبحث بین رشته ای، به الگوهایی در نهادهای پرورشی (خانواده، مدرسه و رسانه ها) توجه می شود که بر بستر آن، شخصیت هایی پرورش می یابند که چون در نهادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشغول به فعالیت می شوند، به سمت و سوی همان الگوهایی رفتاری تمایل پیدا می کنند که روان ناخودآگاه شان پیش از آن در خانه و مدرسه و در معرض رسانه های جمعی شکل گرفته است؛ جایی که جهان بینی جمعی به گونه ای است که ممکن است اجازه رشد جهان بینی های گروهی و فردی را داده یا مانع آن ها شود. از این روی، نحوهء پرورشِ شخصیت سیاسی می تواند سالم یا ناسالم باشد که بر طبق همان، در بازآفرینی نهادهای مدنی و سیاسی و غیره نیز  با همان کیفیت جلوه گر می شوند (تهرانی، 1383: 7-46؛ تهرانی، 1379: 22-79). این الگوها می توانند در سطح خرد در قالب "کنش ها" ظاهر شوند و در قالبی کلان به شکل "الگوهایی خاموش و پنهان"، که جا دارد به شکلی مفصل تر به هر یک بپردازیم.

 نوع و روش تحقیق

این مقاله بخشی از تحقیقی گسترده تر است که نگارنده در قالب نظریه ای بنیادی به آن پرداخته است. نظریه ای را که هم در تز و هم در کتب تألیفی و مقالات علمی  و پژوهشی ارایه کرده است و حاصل سال ها کار در این حوزه چه در قالب پژوهشگر و چه به عنوان سرپرست تیم های پژوهشی در مرکز بین المللی گفتگوی تمدن ها و در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بخش برنامه ریزی بلندمدت بخش اجتماعی و فرهنگی و دفتر آمایش سرزمین فعالیت داشته است که با انواع روش های اسنادی و پژوهش های کلان نگر، پانل های متعدد و حتی بعضاً مطالعات موردی، فراتحلیلی را که نتیجه ارتباط، تعمیم و امتزاج نتایج آن هاست، در قالب نظریه ای بنیادی ارایه کرده است.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در موردالگوهای خاموش و پنهان در نهادهای پرورشی

تحقیق در موردآزمون های تشریحی

اختصاصی از اس فایل تحقیق در موردآزمون های تشریحی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در موردآزمون های تشریحی


تحقیق در موردآزمون های تشریحی

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 

تعداد صفحه:16

فهرست:

آزمون های تشریحی

قواعد تهیه سؤالهای تشریحی

قواعد تصحیح پاسخ سؤالهای تشریحی

آزمونهای کوتاه پاسخ

 

مقدمه و توضیحات:

آزمون های تشریحی

آزمون های تشریحی آزمون هایی هستند که پرسش های آن به صورت پرسش های باز پاسخ یا تشریحی است . این گونه آزمون ها برای ارزشیابی برخی از انواع تغییرات رفتاری ارزش خاص دارند . آزمودنی در پاسخ دادن به سؤال ها تا حدی آزادی عمل دارد و شرایط مناسبی برای تشریح عقاید و جنبه ها مختلف فکری او فراهم می آید . این آزمون ها به آزمودنی فرصت می دهند تا اطلاعات را به خاطر بیاورد و به زبان خود و کلمات خود آنچه را که مایل باشد بیان نماید و افکار و عقاید خود را مرتب نماید . علاوه بر این به معلم فرصت میدهد تا آزمودنی را از نظر پیشرفت عقاید ، انشاء ، قدرت درک مطالب و طرز تفکر بررسی و ارزشیابی کند .

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در موردآزمون های تشریحی

تحقیق در مورد سنجش تکوینی

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد سنجش تکوینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سنجش تکوینی


تحقیق در مورد سنجش تکوینی

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 

تعداد صفحه:31

فهرست:

سنجش پرونده ای               1

پرونده اختصاصی 1

سنجش پرونده ای و تدریس مبتنی بر زمینه       8

تعریف ارزشیابی   18

ارزشیابی تکوینی   19

خود سنجی یا ارزشیابی از خود           22

فرم درجه بندی شخصی       23

گزارش شخصی      23

نمونه فرم خود سنجی          24

مواد آموزش شخصی          26

باز خورد حاصل از ضبط صدا و ضبط تصویر     28

محاسن و معایب روش خود سنجی      29

منابع

 

مقدمه و توضیحات:

 

« سنجش پرونده ای »

معلمان عموماً بر این باورند که پرونده ای که آنان از دانش آموزان خود تهیه می کنند ابزار مهمی برای سنجش پیشرفت شاگرد و دارای چنان قابلیت انعطافی است که زمینه ساز رویکردهای گوناگون تدریس است . این پرونده سنجشی که حاوی اطلاعات فراوان و مستمر راجع به وضعیت پیشرفتهای دانش آموز است . برای قضاوت درباره شاگرد و مقایسه او با سایر دانش آموزان ، تصمیم گیر ی درباره جایدهی دانش آموز ، یه بکار گیر ی شیوه های متناسب تدریس ، و بررسی ثمر بخشی فعالیتهای معلم به کار می آید . این روش را برخی از محققان به عنوان یک شیوه مستقل و متفاوت سنجش به حساب می آورند که فرصتهای مناسبی را در اختیار معلم قرار می دهد تا سنجش دانش آموزان را به تدریس کلاس مربو ط نماید .

(آشباخر[1] ، 1991 ؛ فرید من[2] ، 1993 )

پرونده ای اختصاصی که برای دانش آموزان تهیه می شود . اگر چه معمولاً محتوای متفاوتی دارند و هدفهای کما بیش مختلفی را دنبال می کنند . عموماً نموداری از فعالیتهای دانش آموزان و حاوی پیشرفت کار ، انگیزه و علاقمند یو ، خود سنجیهای شاگرد هستند ( هرمان[3] و همکاران ، 1993 ؛ آرتر[4] و اسپاندل[5] ، والنسیا[6] و کالفی[7] ، 1991 ؛ پاولسون[8] و همکاران ، 1991 ) .

این پرونده ا گاهی توسط معلم ، گاهی با همکاری معلم و شاگرد و گاهی توسط یک ارزشیابی کننده خارج از کلاس درس تهیه می شود . چگونگی ارزشیابی این پرونده ها نیز با یکدیگر متفاوت است

«تعریف ارزشیابی»

اصطلاح ارزشیابی[9] (یا ارزیابی ) ، به طور ساده ، به تعیین ارزش[10] برای هر چیزی یا داوری ارزشی[11] کردن گفته می شود . با این حال ، تغریف جامع تری ار ارزشیابی به شرح زیر می توان به دست داد :

"ارزشیابی به یک فرایند نظامدار برای جمع آوری ، تحلیل ، و تفسیر اطلاعا ت گفته می شود به این منظور که تعیین شود آیا هدفهای مورد نظر تحقق یافته اند یا در حال تحقق یافتن هستند و به چه میزانی

یکی ازویژگیهای ارزشیابی تعیین کیفیت است . در فرایند ارزشیابی داوری ارزشی با توجه به کیفیت به عمل می آید . نیتکو کیفیت را در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به عنوان دانش ، مهارتها ، و توانایی هایی که از دانش آموزان پس از آموزش انتظار می رود تعریف کرده است . وی به عنوان مثالی از ارزشیابی پیشرفت تحصیلی گفته است فرض کنید شما دانش آموزی را در توانایی نوشتن ، نسبت به پایه تحصیلی اش ، بسیار خوب ارزشیابی کرده اید . به منظور انجام این ارزشیابی شما توانایی نوشتن او را سنجش کرده اید . برای این کار ، مجموعه نوشته های دانش آموز را مرور کرده اید ، و نوشته های او را با نوشته های سایر دانش آموزان هم کلاسی اش و با معیار های دیگری که برای نوشتن در سطح پایه این دانش آموز می شناسید مقایسه کرده اید (تعیین کیفیت) . سرانجام ، داوری شما از نوشتن این دانش آموز به این نتیجه گیری رسیده است که نوشته های او از کیفیت خوبی برخوردارند. پس توصیه می کنید که این دانس آموز می تواند در یک مسابقه ملی مربوط به مقاله نویسی شرکت کند .بنابراین ، ارزشیابی مبنای تصمیم گیری برای فعالیتهای عملی و اجرایی را تشکیل می دهد .

 


[1] - Ashbacher

[2] - Freedman

[3] - Herman

[4] - Arter

[5] - Spandel

[6] - Valencia

[7] - Calfee

[8] - Paulson

evaluation - [9]

value - [10]

value judgement - [11]    


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سنجش تکوینی

تحقیق در مورد آموزش ضمن خدمت

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد آموزش ضمن خدمت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد آموزش ضمن خدمت


تحقیق در مورد آموزش ضمن خدمت

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 

تعداد صفحه:16

فهرست:

مقدمه     1

دوره آموزش های ضمن خدمت و پاره ای از مقررات آنها   4

بررسی کمی و کیفی تربیت معلم ، آ موزش های ضمن خدمت و تأمین نیروی انسانی       6

ادامه تحصیل معلمان درمراکز عالی ضمن خدمت فرهنگیان 8

ادامه تحصیل معلمان در دانشگاه ها     11

آموزش های کوتاه مدت فرهنگیان       12

نتیجه گیری          15

برخی از مشکلات کلاس های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان        17

ضمن خدمت و ارتباط آن با ارتقاء شغلی فرهنگیان           18

تشکر و پیشنهاد    19

منابع      21

 

 

 

مقدمه و توضیحات:

 

پیشرفت‌هاى سریع علوم تجربی، ریاضی، فنى و علوم انسانی، به‌ویژه علوم تربیتی، روانشناسى و تکنولوژى آموزشى در جهان امروز، ایجاب مى‌کند که معلمانِ تمام دوره‌هاى مختلف تحصیلى به‌طور مستمر به دانش‌افزائی، خودسازى و کسب مهارت‌هاى لازم در انتقال عناصر فرهنگى به نسل آینده بپردازند و کودکان، نوجوانان و جوانان را با حاصل تحقیقات و تجربیات و نوآورى‌هاى بشرى با استفاده از شیوه‌ها، فنون و ابزار مناسب آشنا سازند. این امر معمولاً در دو شکل آموزش پیش از خدمت (تحصیل در مراکز تربیت‌معلم) و ضمن خدمت انجام مى‌پذیرد و در آموزش ضمن خدمت نیز از روش‌هاى حضوری، نیمه‌حضوری، مکاتبه‌ای، خود‌آموزی، آموزش رادیوئى و تلویزیونى و غیره استفاده مى‌شود.

در ایران یادگیرى هنگام یاددهى سابقه‌اى طولانى دارد، اساتید برجستهٔ مدارس نظامیه و مدارس علوم دینى و دیگر سازمان‌هاى تربیتى و آموزشى کشور ما ضمن آموزش به دانشجویان، خود به دانش‌اندوزی، پژوهش، تألیف و تصنیف کتاب‌هاى متعدد همت گماشته‌اند. با گسترش مدارس ابتدائى و متوسطه به سبک جدید و نیاز معلمان این مدارس به اطلاعات روانشناسى و علوم تربیتى و روش‌هاى تدریس، در دارالفنون کلاس‌هاى آموزش ضمن خدمت تشکیل شد و توجه به آموزش معلمان در حین تدریس در قانون تعلیمات اجبارى و دیگر قانون‌هاى آموزش و پرورش از جمله قانون استخدام کشورى مورد تأکید قرار گرفت. در تشکیلات ادارى وزارت آموزش و پرورش تا سال ۱۳۴۷ ادارهٔ آموزش کارکنان زیر نظر دفتر تشکیلات و روش‌ها به‌وجود آمد و در سال ۱۳۵۱ در تشکیلات جدید این وزارتخانه براى اولین بار دفترى با عنوان دفتر آموزش ضمن خدمت ایجاد شد. در سال ۱۳۵۲ در دفتر آموزش ضمن خدمت چهار واحد پژوهش و انتشارات، برنامه‌ریزی، اجراء کارآموزى‌ها و ارزشیابى پیش‌بینى شد.

براى آموزش مدیران رده‌هاى مختلف و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش، انستیتوى مدیریت با تشکیلات خاصى در دفتر آموزش ضمن خدمت به‌وجود آمد و اعتبارات و امکانات گسترده‌اى براى آموزش کارکنان ادارى و آموزشى این وزارتخانه اختصاص یافت. به‌تدریج در تبریز، مشهد و شیراز مراکز آموزش ضمن خدمت توسعه یافت. تا سال ۱۳۷۰ در تشکیلات و نام این دفتر و حیطهٔ وظایف آن تغییراتى صورت گرفت.

ادامه تحصیل معلمان در مراکز عالى ضمن خدمت فرهنگیان

بهمنظور ادامه تحصیل معلمان در دورههاى بلندمدت ضمن خدمت، با موافقت سازمان امور ادارى و استخدامى کشور، دورههاى بلندمدت کاردانى و کارشناسى ناپیوسته و کارشناسى ارشد با استفاده از ظرفیتهاى خالى مراکز تربیتمعلم در تابستانها و نوبت دوم بهوجود آمد. استقبال کارکنان ادارى و آموزشى وزارت آموزش و پرورش از تحصیل در این دورهها موجب شد که هر سال آزمون ورودى با شرکت حدود ۲۰۰ هزار نفر برگزار شود و از این طریق علاوه بر ایجاد روحیه مثبت در فرهنگیان، سطح اطلاعات علمى و حرفهاى آنان افزایش یابد.


 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد آموزش ضمن خدمت

تحقیق در مورد استعمار فرانو ، شیوه ها ، شاخصه ها و راههای مقابله با آن

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد استعمار فرانو ، شیوه ها ، شاخصه ها و راههای مقابله با آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد استعمار فرانو ، شیوه ها ، شاخصه ها و راههای مقابله با آن


تحقیق در مورد استعمار فرانو ، شیوه ها ، شاخصه ها  و راههای مقابله با آن

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 

تعداد صفحه:15

فهرست:

نگاهی به شیوه های استعمار در گذشته

شیوه های استعماری فرانو

هدف گذاری استعمار فرانو

اهداف استعماری در شیوه های فرانو

چگونگی اجرای شیوه های استعمار و استعمار فرانو

قلمرو یا حیطه استعمار فرانو

تعیین گروه های هدف در استعمار فرانو و تمرکز بر روی آن

 

 

مقدمه و توضیحات:

 

«مقدمه »

با اینکه قرنها ست ، ملت هایی در زیر پنجه های خون آلود استعمار دست و پا می زنند ، اما بدبختانه هنوز آنها نتوانسته اند استعمار زدگی خود را باور کنند ، زیرا هنوز مفهوم واژه استعمار و سیاست های منحوس آن بر آنها که قرنهاست با آن دست بگریبانند پوشیده است .

البته شاید خیلی از کشورها از روند استعمار خود زیاد هم مقصر نباشند ،‌زیرا استعمار دارای یک چهره مشخص و معین نیست که اگر قیافه آنرا در یک کشور مستعمره دیده باشند دیگر نگذارند ، پایش بکشور آنها باز شود ، یا اگر بخاکشان وارد شده باشند آنرا از کشور بیرون کنند استعمار دارای هزاران چهره و ماسک بوده و در هر کجا بشکلی خود نمائی می کند .

در کنگو : بصورت میسیونرهای تبشیری مسیحی و شرکت ها و کمپانیهای معدنهای طلا و نقره و تجزیه و سپردن ایالت زر خیز کاتانگا بدست موسی چمبه غلام روسیاه امپریالیسم و دستگیری و کشتن لومپای مبارز در فلسطین بصورت طرفداری از اقلیت آوارگان : بی پناه به اصطلاح یهود ، در الجزایر بنام نجات ملت از دست قران و منور کردن آنان به نور انجیل و ... استعمارگران این بازیگران کهنه کار و کار کشته که در طی قرون تجربه ها اندوخته و درسها خوانده اند ، آنقدر نقشها و خیمه شب بازیهای خود را ماهرانه ایفا می کنند که خلاصی و رستن از چنگال آنان فقط در صورت بیداری و پی بردن به نیم کاسه های زیر کاسه آنانست امروزه و در دنیای پیشرفته و متمدن و عنصر تکنولوژی قطعاً استعمار شیوه هایی نو و فرانو را در چنته داشته و حداکثر بهره از آن خواهد برد و کشور عزیر ما ایران اسلامی بعنوان هدف اصلی استعمار مطرح بوده و هست چرا که استعمار دریافته است که تنها مبانی دین مبین اسلام است که براحتی شیوه های استعمار را شناخته و با آن به مقابله بر می خیزد و زمینه‌ی بیداری سایر ملتها را نیز فراهم می نماید . بدیهی است که استعمار بیشترین سرمایه را در راه ضربه زدن به ایران اسلامی آنهم با شیوه های نوین هزینه نماید اما با توجه به دلایلی که متن مقاله به آن پرداخته ام این نقشه های شوم استعمار همانند دیگر نقشه ها یش در ایران عقیم مانده و ایران اسلامی با قدرت و اقتدار راه عزت و افتخار را خواهد پیمود . و در آینده نه چندان دور ان شاالله شاهد بیداری ملت های مسلمان و دیگر کشورهای دنیا با پر چمداری اسلام عزیر خواهیم بود .

                                                                                                                                             ان شاالله

سید محمد حسینی دقیق

                                                                                                                                                   آذر ماه 86

 

نتیجه گیری :

با توضیحات و مطالبی که در ارائه مقاله ذکر آن گذشت چنین نتیجه گیری می نمایم که استعمار و در راس آنها آمریکای متجاوز و به اصطلاح مدافع حقوق بشر با تمامی ترفندها و شیوه های استعماریش حتی بهره گرفتن از شیوه های استعمار فرا نو و بمنظور ضربه زدن به ایران عزیز فقط و فقط برای بنده تداعی کننده این سخن رهبر کبیر و معمار بزرگ انقلاب است که فرمودند .

"آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند "


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد استعمار فرانو ، شیوه ها ، شاخصه ها و راههای مقابله با آن