اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله منابع نیروهای انسانی

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله منابع نیروهای انسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

 نیازی به تجهیزات و امکانات جانبی نیست.
صلاحیت، دانش و آگاهی و آموزش.
a-2-2-6-S : زمانی که از کارمندانی استفاده می شود که تحت آموزش هستند، نظارت و مراقبت مناسب نسبت به عملکرد آنها باید صورت بگیرد.
b-2-2-6-S : در جایی که از کارمندان خارج از سازمان استفاده شده، سازمان باید از نظارت بر عملکرد آنها و صلاحیت آنها برای کاری که انتخاب شده اند اطمینان داشته باشد و باید از هماهنگی و تطبیق آنها با روشها و سیستم کیفی شرکت مطمئن باشد.
c-2-2-6-S : توضیحات مربوط به کار باید از نظر مدیریتی، فنی و پشتیبانی و حمایت اساسی از کارمندان ارائه شوند. توضیحات در رابطه با موارد زیر باید بصورت خلاصه ارائه شوند.
- وظایف با در نظر گرفتن آزمایشها و بررسیهای کارآیی و صلاحیت.
- وظایف با توجه به آزمایشات طراحی و بررسیهای مربوطه و ارزیابی نتایج حاصله از آنها.
- وظایف بمنظور گزارش نظریات و عقاید و توضیحات آنها.
- وظایف و مسئولیتها با در نظر گرفتن روش تعیین صلاحیت و توسعه و پیشرفت روشهای جدید.
- تمرین و تجربه مورد نیاز.
- برنامه های آموزشی و تعیین صلاحیت.
- وظایف مدیریتی.
-d2-2-6-S :‌ ابزار و تجهیزات باید در اختیار کارمندان قرار بگیرند. شیوه استفاده از تجهیزات جدید و راهنمائیهای مرتبط با آن باید به افراد آموزش داده شوند.
e-2-2-6-S : کارمندان خاص باید برای استفاده از تجهیزات و تنظیم آنها بمنظور بهره وری و کارآیی بیشتر آموزش داده شوند. همین طور نتایج ثبت شده باید با توجه تاریخ آنها در تنظیم و استفاده از آنها بکار گرفته شوند.
3-6- زیربنا
a-3-6-S : امکانات و تجهیزات لازم در صورتی که از نظر منابع انرژی و نور و شرایط محیطی محدودیت نداشته باشند باید برای دستیابی به کارآیی و بهره وری بهتر و بیشتر، تهیه شوند و بکار گرفته شوند. شرکت باید از شرایط محیطی از این نظر اطمینان داشته باشد که با وجود بکارگیری تجهیزات کامل نتایج معکوس و غیرقابل انتظار بدست نیایند. نتایج نامطلوب می توانند از نظر کیفی غیرقابل توجیه باشند. تجهیزات و امکانات فنی لازم باید بصورت سند تهیه و ثبت شوند و این امر با در نظر گرفتن شرایط محیطی انجام می شود.
b-3-6-S : شرایط محیطی باید مرتباً مورد ملاحظه قرار بگیرند. «مونیتور شوند». همین طور ابزار و امکاناتی که برای دستیابی به کیفیت مطلوب لازم هستند، باید ثبت شوند. آزمایشات و تنظیمات و بکارگیری تجهیزات در صورتی متوقف می شوند که نتایج حاصله حاکی از به خطر افتادن و بحرانی شدن باشد.
c-3-6-S : اقدامات و عملکردهای نامطلوب باید بصورت مؤثر و قابل بررسی از یکدیگر تفکیک شوند. در صورت امکان باید معیارها و استانداردهای مرتبط با هر بخش از دیگری تفکیک شوند.
d-3-6-S : دستیابی و استفاده از فضای مؤثر بر کیفیت نهایی تنها از طریق کنترل شرایط امکان پذیر است. در نقاطی که ضروری و لازم بنظر می رسد، شرکتها، کنترلها و نظارتهای اضافی انجام می دهند.
e-3-6-S : معیارها و استانداردها باید با اطمینان از شرایط و فضای شرکت تعیین شوند. در صورت نیاز می توان مسیرها و روشهای ویژه ای را برای غلبه بر یک مسأله استفاده کرد.
f-3-6-S : تمامی موارد نمونه گیری، اندازه گیری و تجهیزات آزمایشی لازم برای کارآیی و عملکرد بهتر آزمایشات باید تهیه و بکار گرفته شوند. زمانی که ابزاری خارج از کنترل دائم شرکت بکار گرفته شوند، سازمان «شرکت» باید از پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن در هر زمان اطمینان داشته باشد.
1-3-6- محیط و شرایط کاری:
به تجهیزات جانبی نیاز ندارد.
7- درک و تحقق تولید
1-7-برنامه ریزی برای درک و تحقق تولید
نیازی به تجهیزات جانبی ندارد.
2-7- فرآیندهای مرتبط با مشتری
2-2-7- تعیین نیازها و ملزومات مرتبط با تولید
نیازی به تجهیزات جانبی ندارد.
3-2-7- مرور و بررسی تجهیزات و امکانات مرتبط با تولید
a-2-2-7-S : قرارداد بازنگری و بررسی باید در مورد هر فعالیتی تنظیم شود و قراردادهای فرعی مرتبط با هر بخش از سازمان باید منعقد شوند.
3-2-7- ارتباط با مشتری
a-3-2-7- مشتری ها باید در مورد آزمایش و بررسی قرارداد فرعی و عقد این قرارداد تمایل و رغبت داشته باشند. زمانی که این حالت ایجاد شود، مشتری میل و تمایل خود را برای دریافت کیفیت بهتر و موارد مورد نظر خود ترجیحاً می نویسد.
b-3-2-7- مشتریان و دیگر موارد مرتبط با آن ها و همکاری و هماهنگی بین اجزاء مختلف با در نظر گرفتن نیازها و درخواستهای مشتری و بمنظور نشان دادن کارآیی و قابلیت آزمایشگاه مربوط به فعالیت تولیدی مرتبط باید توجیه شده و اطمینان پیدا کنند.
3-7- طراحی و توسعه:‌
1-3-7- طراحی و برنامه ریزی پیشرفت و توسعه
نیازی به تجهیزات جانبی وجود ندارد.
2-3-7- ورودیهای توسعه و پیشرفت و طراحی
نیازی به تجهیزات جانبی وجود ندارد.
3-3-7- خروجیهای توسعه و پیشرفت و طراحی
نیازی به تجهیزات جانبی وجود ندارد.
4-3-7- بازنگری و بررسی توسعه، پیشرفت و طراحی
نیازی به تجهیزات جانبی وجود ندارد.
5-3-7- تائید پیشرفت، توسعه و طراحی
نیازی به تجهیزات جانبی وجود ندارد.
6-3-7- اعتبار بخشی و تائید صلاحیت طراحی، پیشرفت و توسعه
نیازی به تجهیزات جانبی وجود ندارد.
7-3-7- کنترل تغییرات و تحولات توسعه و طراحی
نیازی به تجهیزات جانبی وجود ندارد.
4-7- خرید
1-4-7- فرآیند خرید
a-1-4-7-S : زمانی که قرارداد فرعی تنظیم شد، کار و فعالیت باید توسط یک پیمانکار صلاحیتدار انجام شود.
b-1-4-7-S : سازمان «شرکت» باید در قبال کاری که برای مشتی انجام می شود، مسئولیت پذیر باشد. به جز در مواردی که مشتری یا برخی موارد قانونی مسئولیت را از عهده پیمانکار بردارد.
c-1-4-7-S : فهرستی از پیمانکارانی که برای آزمایشات و بررسیها شرکت کرده اند تهیه می شود و نتایج بررسی هر یک از نظر صلاحیت و قابلیت ثبت می شوند.
d-1-4-7-S : هدف از شیوه ها و روشهای خرید باید تعیین شود. همین طور چگونگی و مقصود نهایی از انبار کردن مواد خام و مواد مصرفی تعیین شود.
e-1-4-7-S : تهیه کنندگان و ارائه دهندگان خدمات به مشتریان و عواملی که بر نتایج نهایی تأثیرگذار باشند باید بدقت مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرند و این بررسیها و تحقیقات باید فهرست و ثبت شوند.
2-4-7- اطلاعات خرید
نیازی به تجهیزات و ماده های اضافی وجود ندارد.
3-4-7- تأئید محصول خریداری شده
a-3-4-7-S : تأمین کنندگان اعتبار برای خرید و مواد مصرفی که می توانند بر کیفیت آزمایشات و یا تعیین میزان صلاحیتها اثر داشته باشند، تا زمانی که بدقت تحت بازرسی و تحقیق قرار نگرفته اند نباید بکار گرفته شوند. نتایج پس از تائید صلاحیت افراد، باید ثبت و بایگانی شوند.
5-7- بازنگری و بازبینی خدمات و تولید
1-5-7- کنترل تولید و بازنگری و نظارت بر خدمات
a-1-5-7-S : روشهای مناسب و کارآمد و شیوه های مؤثر باید برای آزمایشات بکار گرفته شوند. این روشها باید در نمونه گیری، اداره و مدیریت آنها و ذخیره و نگهداری موارد آزمایشی اعمال شوند. اگر این روشهای کارآمد مورد استفاده قرار گرفت و نتایج مورد قبول حاصل نشد از تکنیکهای آماری برای تحلیل اطلاعات و داده ها استفاده می شود. ابزار و تجهیزات بکار رفته در این آزمایشات باید دارای کارآیی و قابلیت مطلوب و مورد اطمینان باشند. هر گونه انحراف و اشتباه در آزمایش سبب حصول نتایج غیرمطلوب و نادرست می شود. هرگونه تغییر و تحول باید ثبت شده و جزئیات آن بدقت بیان شده و بایگانی شوند. این تغییرات در صورتی دارای اعتبار هستند که توسط مشتری تائید شوند.
b-1-5-7-S : آزمایشات با استفاده از روشهای مورد تأیید مشتری باید انجام شوند و نتایج حاصله باید از هر نظر مورد تائید او باشند. روشهای بکار رفته بر طبق استانداردهای پذیرفته شده بین الملل انتخاب شده اند. همواره و در هر آزمایش باید آخرین ویرایش و متن تهیه شده از روش آزمایشی مورد استفاده قرار بگیرد.
روشهای اصلاح شده و یا روشهایی که از سوی شرکت «و مشتری» از نظر اعتبار پذیرفته شده باشند می توانند استفاده شوند، این روشها در صورتی که مورد پذیرش بوده و دارای کارآیی و قابلیت بهتر باشند ترجیحاً بکار گرفته می شوند. مشتری باید از هر نظر، روش را تائید کند و از چگونگی تغییرات آن آگاهی داشته باشد.
c-1-5-7-S : توسعه و پیشرفت روش آزمایش باید توسط منابع انسانی ماهر و صلاحیتدار و تجهیزات پیشرفته صورت بگیرد. پیشرفت و توسعه روش و تغییرات آن تنها در صورتی قابل پذیرش است که از نظر کارآیی و سودمندی روش مورد تائید باشد.
d-1-5-7-S : زمانی که از روشهای غیر استاندارد استفاده شود، باید توافق لازم بین دو طرف در مورد هر گونه نتیجه حاصله صورت بگیرد. روشهای غیر استاندارد باید قبل از بکارگیری، تائید شوند. روشهایی که از نظر محتوای درونی پیشرفت و تکامل پیدا می کنند باید دارای موارد زیر باشند:
- شناسائی روش
- هدف
- نوع مورد و موضوع آزمایشش
- متغیرها یا مقادیر و محدوده های تعیین شده
- تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای بکارگیری یک روش
- استانداردهای مرجع و مواد خام مورد نیاز
- شرایط محیطی لازم و هرگونه دورة زمانی لازم برای تثبیت نتایج
- توضیح روش
- نیازها و ملزومات استاندارد برای بهبود نتیجه
- اطلاعات ثبت شده و روشهای تحلیل و ارائه آنها.
- روش تخمینی برای تحلیل اطلاعات تخمینی «تصادفی»
d-1-5-7-S : انتخاب روشها باید با در نظر گرفتن عوامل تأثیرگذار بر صحت نتایج و قابلیت اطمینان آنها صورت بگیرد، این عوامل را می توان بصورت زیر بیان کرد:
- عوامل انسانی
- شرایط محیطی و سهولت کار
- روشهای آزمایش و اعتبار بخشی به روش
- تجهیزات و ابزار
- قابلیت پیروی از استاندارد
- نمونه گیری
- مدیریت و اداره موارد آزمایشی
2-5-7- اعتبار بخشی فرآیندها برای بررسی و بازنگری خدمات و تولید
a-2-5-7-S : اعتبار بخشی بوسیله آزمایش و بازنگری با هدف بهبود و اصلاح تجهیزات و امکانات برای کاربرد ویژه ای صورت می گیرد.
b-2-5-7-S : روشهای غیر استاندارد، روشهای طراحی و توسعه داخلی و روشهای استاندارد بکار رفته برای دستیابی به هدف مورد نظر بکار گرفته می شوند و در کنار آن روشهای استاندارد باید اعتبار بخشی به شیوه ارائه شده بکار گرفته شوند. این امر در هر زمینه با توجه به نیاز مطرح در آن انجام می شود. نتایج بدست آمده و روشهای بکار گرفته شده باید ثبت و بایگانی شوند. هدف از این کار ارائه یک روشی بهتر معتبر با کارآیی بیشتر است.
c-2-5-7-S : محدوده و دقت و صحت نتایج و مقادیر از طریق روشهای استاندارد قابل تعیین است و در این رابطه نیازهای مشتری باید در نظر گرفته شوند.
d-2-5-7-S : روش بکار رفته باید از نظر دقت مورد تائید قرار بگیرد و کاربرد و کارآیی آن با توجه به نیاز مطرح و مورد نظر، مورد تائید قرار بگیرد.
e-2-5-7-S : روشهایی که برای تخمین اطلاعات تخمینی و تقریبی استفاده می شوند باید از هر نظر برای هدف مورد نظر کامل و مناسب باشند و اطلاعات و نتایج حاصل از آن قابل استناد باشند.
قدرت و توانایی تخمین این روشها به عوامل زیر وابسته هستند:
- امکانات مورد نیاز برای روش آزمایشی
- امکانات و تجهیزات مشتری
- وجود محدودیتهای مربوط به تصمیمات در مورد کارآیی روش با در نظر گرفتن ویژگیها و خصوصیات آن حداقل باید موارد و بخشهای اصلی و مهم در این رابطه در نظر گرفته شوند و نتایج آزمایش باید منطقی بوده و دارای حداقل میزان خطا باشند. اگر این ویژگیها در مورد روشهای بکار رفته بدقت مورد توجه قرار بگیرند می توان به نتایج مطلوبی دست یافت و شرکت می تواند بر پایه این نتایج تصمیمات مربوط به تجهیزات و امکانات و تهیه آنها را بگیرد.
3-5-7- شناسائی و قابلیت پیروی و دنبال کردن
a-3-5-7-S : هر کدام از ابزار و امکانات و نرم افزار مرتبط با آنها که برای آزمایش بکار گرفته می شوند باید دارای ویژگی قابل قبولی در رابطه با کمیتی که مورد آزمایش است، باشند، تا بتوان به نتایج آنها اعتماد کرد.
4-5-7- ویژگی و خصوصیت مشتری
a-4-5-7-S : روشها باید به گونه ای انتخاب شوند که حفاظت، بکارگیری و ذخیره سازی و آزمایش موارد بصورت کارآمد و تأثیرگذار صورت بگیرند. روشها باید دارای بخش بازنگری و بررسی برای جلوگیری از ایرادات و اشکالات در آزمایش و نتایج مربوط به آنها باشند.
b-4-5-7-S : موارد تنظیم و مورد نظر آزمایش و تجهیزات آن باید با در نظر گرفتن مطالب و بخشهای مهم برای شرکت انتخاب شوند. موارد و نتایج مربوط به آنها باید قابل دنبال کردن باشند. و در زمان نیاز بتوان سیستم بکار گرفته شده برای کسب آن نتایج را به سیستم های فرعی تفیک کرد.
c-4-5-7-S : بر طبق نتایج و شرایط بدست آمده می توان اوضاع محیطی و شرایط کاری را تعیین کرد. اگر سهولت و کارآیی روش تائید شود، مشتری باید قبل از تائید آن، از صحت نتایج اطمینان حاصل کند.
d-4-5-7-S : امکانات و تجهیزات باید برای استفاده از روشهای مطرح شده فراهم باشند و به گونه ای بکار گرفته شوند که حداقل تلفات و آسیب به تجهیزات و کل شرایط آزمایش وارد شود. تجهیزات اداره و مدیریت باید با توجه نوع ابزار مورد استفاده و هدف تعریف شده از فعالیت آنها و حساسیت کار انتخاب و بکار گرفته شوند. شرایط محیطی و فضای کاری از جمله موارد مهمی هستند که در هر بررسی و آزمایش باید ثبت شوند. روشهای بررسی و بازرسی در رابطه با امنیت و ایمنی محیط و شرایط باید بکار گرفته شوند.
6-7- کنترل تجهیزات نمایشگر و اندازه گیری:
a-6-7-S : ابزار و نرم افزاری که برای آزمایش و تنظیم کردن و نمونه گیری استفاده می شوند باید از نظر دقت و صحت نتایج در سطح قابل قبولی باشند. همین طور برنامه های کالیبره «تنظیم» کردن باید در نظر گرفتن معیارهای مهم و اساسی و دستیابی به بهترین نتیجه تدوین شوند. قبل از بکارگیری این برنامه ها باید شرایط و تجهیزات از کلیه جوانب بررسی و بازبینی شوند و هر بخش با استانداردهای مربوط خود تطابق داده شود.
b-6-7-S : زمانی که کالیبره «تنظیم» کردن بدرستی و با دقت انجام شود و ضرایب تصحیح در نتایج اعمال شوند، می توان به سیستم از نظر صحت نتایج و اطلاعات حاصله اطمینان کرد و از عملکرد صحیح ضرایب تصحیح مطمئن بود.
c-6-7-S : ابزار و تجهیزات مورد استفاده و کالیبره کردن آنها باید بدقت انجام شوند تا بتوان به نتایج بدست آمده از آنها اطمینان و استناد کرد.
d-6-7-S : نتایج و اطلاعات حاصل از تجهیزات باید در شرایط اضافه نیز جمع آوری و ثبت شوند و محدودة مجاز برای عملکرد صحیح باید تعیین شود. این امر سبب می شود که خدمات مربوط به تعمیر ابزار در اثر اضافه بار کاهش یابند.
e-6-7-S : نتایج برای هر مورد باید با استفاده از نرم افزار بکار رفته در سیستم ثبت شوند که شامل موارد زیر هستند:
- شناسائی موضوع و نرم افزار مرتبط با آن.
- نام سازندگان، شناسائی نوع و شماره سریال.
- بررسی اینکه ترکیب تجهیزات و استفاده یکپارچه از آنها دارای قابلیت و کارآیی مطلوبی است.
- وضعیت بعد از اصلاح ایرادات.
- دستورالعملهای ارائه شده از سوی سازندگان و مرتبط با محصولات آنها.
- تاریخها، نتایج و کپی گزارشات مربوط به تائیدیه ها و مدارک و استاندارد قابل قبول باید ثبت شوند.
- اشکال، آسیب و تعمیر ابزار و تجهیزات.
8- استاندارد، تحلیل و بررسی و اصلاح
1-8- عمومی
a-1-8-S : زمانی که از محصولات و مواد اولیه برای انجام آزمایش نمونه گیری شود باید طرح و برنامه ای برای نمونه گیری تدوین شود و از شیوه های کارآمد و مؤثر برای نمونه گیری مطلوب استفاده شود معقول و منطقی است که روشهای نمونه گیری براساس شیوه های آماری طراحی می شوند. همین طور فرآیند نمونه گیری باید با در نظر گرفتن عوامل تأثیرگذار در نتیجه برای اطمینان از صحت نتایج، انجام شود.
b-1-8-S : تغییرات ناشی از درخواستهای مشتری و طرحهای نمونه گیری باید با جزئیات کامل ثبت شوند و نتایج باید به گونه ای مناسب با کارمندان در ارتباط باشند تا بتوانند از انها بهره بگیرند.
c-1-8-S : روشها باید بر طبق داده و عملیاتهای مورد نظر انتخاب و طراحی شوند. فرآیند نمونه گیری باید با در نظر گرفتن اینکه روش باید در حالت آزمایشی و بررسی صحت عملکرد آن نیز تائیدیه لازم را دریافت کند. در این رابطه شرایط کاری از نظر محیط و کارمندان باید در نظر گرفته شوند و طرحها و نمودارهای مرتبط با ترتیب و نحوه نمونه گیری باید طراحی شوند. نتایج بدست آمده حاصل از نمونه گیری مناسب، مؤثر و کارآمد، باید ثبت و بایگانی شوند.
2-8- اندازه گیری و مونیتورینگ «نمایش اطلاعات»
1-2-8- رضایت مشتری
a-1-2-8-S : اطلاعاتی که از مشتری دریافت می شوند و اطلاعاتی که مربوط به ایرادات و اشکالات تجهیزات هستند از نظر اصلاحات بعدی و محصولات آینده ارزشمند هستند و باید در نظر گرفته شوند.
-8-2-2-
a-2-2-8-S : زمانی که نتایج مربوط به کارآیی و عملکرد سیستم از نظر اعتبار و صحت تائید شدند، مشتریان باید نکات جالب توجه و مورد نظر خود و درخواستهای خود را ثبت کنند و بصورت نوشتاری تحویل دهند.
3-2-8- مونیتورینگ و اندازه گیری و سنجش فرآیندها
a-3-2-8-S : روشهای کنترل کیفیت باید بمنظور مونیتورینگ بخش کیفی و اعتبار بخشی عملیات در نظر گرفته شوند. در این زمینه کارآیی روشها باید مورد توجه قرار داشته باشند، تا حد امکان باید از تکنیکها و روشهای عملی و کاربردی و روشهایی که قابلیت آنها اثبات شده اند، استفاده شود. مونیتورینگ از نظر نظارت و کنترل عملکرد سیستم باید مورد توجه قرار داشته باشد، این عملیات نباید بوسیله موارد زیر محدود شوند:
- استفاده قانونی از مواد خام و استفاده از کنترل کیفی ثانویه در مورد مواد خام (اولیه).
- بکارگیری و مشارکت برنامه های آزمایش و بررسی آزمایشگاهی بصورت کارآمد.
- آزمایش مجدد موارد و نتایج بدست آمده
- هماهنگی و انطباق نتایج برای ویژگیها و خصوصیات مختلف مربوط به هر موضوع.
3-8- کنترل محصول «تولید» ناهماهنگ
برنامه ناهماهنگ باید در زمانی که نتایج نامناسب ناشی از روشهای غیر کارآمد بدست آمده اند به اجرا درآیند. در صورت نیاز و براساس ملزومات آینده، مشتری باید به مسائل و مشکلات آینده را در نظر بگیرد. روشهای ناهماهنگ باید از نظر عملکرد و صحت نتایج به تائید برسند و در کنار آن اقدامات اصلاحی باید بر روی فرآیند صورت بگیرد. در این رابطه مسئولیت پذیری در هر بخش باید بدرستی تعریف شود و وظایف و محدودة عملکرد هر یک از افراد باید بدرستی تعریف شوند.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله25    صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله منابع نیروهای انسانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.