اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق حضرت موسی علیه السلام

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق حضرت موسی علیه السلام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق حضرت موسی علیه السلام


دانلود تحقیق حضرت موسی علیه السلام

«حضرت موسی علیه السلام »
شمه ای از سر گذشت قوم بنی اسرائیل
در بیان احوال حضرت یوسف (ع ) دیدیم که چون برادرانش او را شنا ختند یوسف (ع ) دستور داد تا آنها به کنعان بر گردند و همه خاندان خود را نزد او بیاورند . از این رو یعقوب (ع ) و خاندانش به مصر آمدند . یوسف (ع ) از پادشاهان آن زمان خواست که سر زمینی نسبتا حاصل خیز در اختیار آنان بگذارد تا با گوسفندان و شترانشان در آنجا سکونت ورزند و به دامداری و کشاورزی مشغول شوند . گمان می رود که مقصود یوسف (ع ) از این در خواست آن بوده است که حتی الا مکان فرزندان یعقوب ( ع ) را از آمیزش با مردم مصر که آیین بت پرستی داشتند بر حذر بدارد و سعی داشته است که آیین یکتا پرستی در آنها پا بر جا یعقوب (ع ) و فرزندانش در سر زمینی که پادشاهان مصر به آنان بخشیده بود ساکن شدند و در آنجا زندگی نوینی را آغاز کردند . به گفته تورات شمار خاندان بنی اسرائیل در آن روز گار هفتاد تن بود و روز بروز بر تعداد آنها افزوده می شد تا اینکه یعقوب (ع ) پس از هفده سال اقامت در آن سرزمین از دنیا رفت . طبق وصیتی که کرده بود جنازه او را به فلسطین منتقل کردند و در آنجا به خاک سپردند .
پس از در گذشت یعقوب (ع ) فرزندان اسرائیل تحت سر پرستی یوسف (ع ) در آمدند و چون روز بروز بر تعداتشان افزوده می شد زمینهای زیادتری را در آن نواحی اشغال کردند . با این حال بنی اسرائیل مدت زیادی در آسایش و امنیت باقی نماندند زیرا پس از در گذشت یوسف (ع ) روز گار شد.
ولادت موسی علیه السلام
عمران مردی از فرزندان اسرائیل بود که اصل و نسب به یعقوب پیغمبر می رسید در مصر زندگی می کرد ، مردی خدا پرست بود و به چوپانی روزگار می گذراند ، همسر عمران به موسی حامله شد . هر روز که می گذشت ولادت نجادت دهنده فرزندان اسرائیل نزدیکتر می شد و به خواست خدا کسی متوجه نشد که زن عمران حامله است در آن شبی که موسی به دنیا آمد ، بجز خواهر موسی کسی از ولادت او آگاه نشد .
مادر موسی دور از چشم ماموران به شیر دادن فرزند خود پرداخت تا وقتی که در اثر گریه کودک ترسید مبادا ماموران فرعون آگاه شوند و فرزندانش را بکشند . در این باره خیلی فکر کردند ، عاقبت خداوند به دل مادر موسی انداخت که فرزندش را در صندوقی بگذارد و به روی رود نیل رها کند و او را به خدا بسپارد و یقین داشته باشد که خدا موسی را حفظ خواهد کرد . پس مادر ، موسی را در پارچه ای پیچید و در صندوقی گذاشت و شبانه به کنار رود نیل آمد و صندوق را بر روی رود نیل رها کرد . امواج آب صندوق را با خود برد و مادر موسی با حالتی پریشان به آن منظره می نگریست و خداوند را به یاری کودکش می خواند .
موسی علیه السلام در خانه فرعون  
فرعون زنی به نام آسیه داشت که خدا پرست بود و ایمان خود را از همه پنهان می کرد . آسیه فرزندی نداشت در آن روزها که فصل بهار بود از فرعون خواست تا خیمه ای در کنار رود نیل بر پا کند . تا از هوای بهاری کنار رود بهره مند شوند . فرعون دستور داد تا خیمه ای تر تیب دادند و فرعون و آسیه در آن جا به سر می بردند .

 

 

شامل 13 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق حضرت موسی علیه السلام
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.