اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله انشاء نماز

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله انشاء نماز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله انشاء نماز


دانلود مقاله انشاء نماز

 

مشخصات این فایل
عنوان:  انشاء نماز
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 64

این مقاله در مورد  انشاء نماز می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله   انشاء نماز

نمـاز جمـاعت
مسأله 1408 ـ مستحب است نمازهاى واجب مخصوصاً نمازهاى یومیه را به جماعت بخوانند و در نماز صبح و مغرب و عشا، خصوصاً براى همسایه مسجد و کسى که صداى اذان مسجد را مى شنود بیشتر سفارش شده است.
مسأله 1409 ـ اگر یک نفر به امام جماعت اقتدا کند، هر رکعت از نماز آنان ثواب صدو پنجاه نماز دارد و اگر دو نفر اقتدا کنند هر رکعتى ثواب ششصد نماز دارد و هر چه بیشتر شوند ثواب نمازشان بیشتر مى شود تا به ده نفر برسند وعده آنان که از ده گذشت، اگر تمام آسمانها کاغذ و دریاها مرکب و درخته ...(ادامه دارد)

 نماز عید فطـر وقـربان
مسأله 1525 ـ نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام علیه السلام واجب است و باید به جماعت خوانده شود و در زمان ماکه امام علیه السلام غائب است مستحب مى باشد. و مى شود آنرا به جماعت یا فرادى خواند.
مسأله 1526 ـ وقت نماز عیدفطر و قربان از اول آفتاب روز عید است تا ظهر.
مسأله 1527 ـ مستحب است نماز عید قربان را بعد از بلند شدن آفتاب بخوانند و در عید فطر مستحب است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کنند و زکات فطره را هم بدهند بعد نماز عید را بخوانند.
مسأله 1528 ـ نماز عید فطر و قربان دو رکعت است که در رکعت اول بعد از خواندن حمدوسوره باید پنج تکبیر بگوید وبعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیر دیگرى بگوید ...(ادامه دارد)

جایگاه نماز جمعه
فریضه شکوهمند «نماز جمعه»، یکى از جلوه‏هاى بُعد سیاسى - اجتماعى اسلام است که پیامبر(ص) در نخستین روزهاى هجرت به مدینه، بنیانش را نهاد، تا مرکزى براى اجتماع هفتگى مردم و پایگاهى براى طرح مسائل اجتماعى - سیاسى و بسیج نیروها و آمادگى براى رزم و بیدارى عمومىِ امت اسلامى باشد. وجود سوره‏اى از قرآن به نام «جمعه» نیز گویاى این اهتمام ورزى به این سنت با اهمیت است.
تاریخچه نخستین نماز جمعه پیامبر خدا(ص) و خطبه آن حضرت در آن هنگام، همچنین بررسىِ سیر برگزارى این شعار با شکوه در دوره‏هاى بعد و در عصر خلفا و قرون پس از صدر اسلام، در این مختصر نمى‏گنجد و هدف از این نوشته ...(ادامه دارد)

نماز جمعه، محور وحدت‏
نقش وحدت در دوران انقلاب اسلامى و پس از پیروزى، قابل انکار نیست. براى پدید آمدن وحدت نیز، نیاز به محور وحدت است. این محور، گاهى «شخص» است، گاهى «مکان»، گاهى یک «برنامه» است و گاهى یک سنت دینى یا برنامه عبادى.
دعوت قرآن به «اعتصام به حبل الله» با توجه به این نکته است. وجود شعائرى همچون «حج»، «نماز جماعت» و «نماز جمعه» نیز در تعالیم دینى، وحدت آفرین است. حضور مردم در مصلاهاى نماز جمعه، بر اساس اعتقادى پاک صورت مى‏گیرد و «تن»ها کنار هم و «دل»ها در هواى هم، وحدتى شکوهمند مى‏آفرینند. این وحدت را باید حفظ کرد. نقش ائمه جمعه و نوع برخوردها و مباحث ...(ادامه دارد)

حقیقت نماز
” خوشا آنان که دائم در نمازند . ” یکی از معانی دائم در نماز بودن ، دائم الوضوبودنه یعنی اونهایی که عادت کردن دائم وضو داشته باشند ، انسانهایی هستند که دائم در نمازند . نفس اینکه انسان می ره وضو بگیره یه توجه و تنبهی براش حاصل می شه یعنی به محض اینکه انسان وضو گرفت و آب رو به صورت و دستاش ریخت یه تنبه و توجهی درش ایجاد می شه . مخصوصاً  که اگر این وضو برای نماز نباشه ،  بعضی از ما وضو رو فقط برای نماز می گیریم ، خُب دیگه اینجا ، آدم فقط حواسش به نمازه . اما وقتی وضو رو برای نماز نمی گیری ، می بینی که خود نفس وضو گرفتن ، یک نورانیت ، تنبه و توجه ...(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله انشاء نماز

عظمت خدا
احساس فقر و وابستگی
توجّه به نعمت‌ها
فطرت
فلسفه عبادات
 نــماز مسـافــر
نمـاز جمـاعت
نماز عید فطـر وقـربان
اجیـر گرفتن براى نماز
جایگاه نماز جمعه
نماز جمعه، سنگر وحدت و عزت‏
" محتواى خطبه ‏ها"
- نماز جمعه، محور وحدت‏
اعمال و ذکرهای نماز"
آمادگی قبل از نماز "


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله انشاء نماز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.