اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله ویژگی های میکروبی و فیزیکی وشیمیایی کنسانتره پروتئین ماهی به کمک حلال ایزوپروپیل الکل

اختصاصی از اس فایل مقاله ویژگی های میکروبی و فیزیکی وشیمیایی کنسانتره پروتئین ماهی به کمک حلال ایزوپروپیل الکل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ویژگی های میکروبی و فیزیکی وشیمیایی کنسانتره پروتئین ماهی به کمک حلال ایزوپروپیل الکل


 مقاله ویژگی های میکروبی و فیزیکی وشیمیایی کنسانتره پروتئین ماهی به کمک حلال ایزوپروپیل الکل

 

مشخصات این فایل
عنوان: ویژگی های میکروبی و فیزیکی وشیمیایی کنسانتره پروتئین ماهی به کمک حلال ایزوپروپیل الکل
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 9

این مقاله در مورد ویژگی های میکروبی و فیزیکی وشیمیایی کنسانتره پروتئین ماهی به کمک حلال ایزوپروپیل الکل می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله ویژگی های میکروبی و فیزیکی وشیمیایی کنسانتره پروتئین ماهی به کمک حلال ایزوپروپیل الکل

بر طبق مقررات سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا (FDA) در صورتی می‌توان از FPC به عنوان مکمل غذایی در رژیم غذایی انسان استفاده کرد که شرایط زیر را داشته باشد : ( 1 ، 14)       
الف) از انواع ماهیان خوراکی شناخته شده  و سالم تهیه شده باشد بطوریکه در ابتدای فرآیند ، کیفیت ماهی مورد نظر به گونه‌ای باشد که قابلیت مصرف انسانی داشته باشد.
ب) محتوای پروتئین (N×6.25) محصول نهایی کمتراز75 درصد نباشد ( در این موردFAO حداقل70 درصدرا قابل قبول می‌داند )  
ج) رطوبت محصول از 10 درصد بیشتر نباشد ( در این رابطه FAO حداکثر 8 درصد را پیشنهاد کرده است.)
د) باقیمانده حلال در فرآورده نهایی در مورد ایزوپروپیل الکل (IPA) ، کمتر از PPM 250 و در مورد اتیلن دی کلراید .......(ادامه دارد)

مواد و روش کار
   ماهی مورد استفاده در فرآیند تولید FPC می‌بایست تازه و سالم بوده و از کیفیت میکروبی مناسبی نیز برخوردار باشد به همین منظور توصیه می‌شود فرآیند تولید FPC در 12 ساعت اولیه ، و حداکثر تا 48 ساعت پس از دریافت ماهی انجام پذیرد . زیرا در صورت فاسد بودن ماهی ترکیباتی نظیر هیستامین ، دی و تری متیل آمین و... در FPC تهیه شده ، به مقدار زیادی یافت خواهند شد (13،21).
 ویژگیهای ماهی تازه در استاندارد شماره 5623 و ویژگیهای میکروبی مطلوب در مورد ماهی گرم آبی خرد شده(فیله کپورنقره ای) ، در استاندارد شماره 1-2394 مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ........(ادامه دارد)

بحث
  در سالهای اخیربا توجه به افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش ماهیان گرم آبی میزان تولید آنها در کشور افزایش یافته است. به طوریکه در سال 2003 میلادی حدود 35000 تن انواع کپور ماهیان در سراسر کشور تولید شده که 60 درصد این مقدار ماهی کپور نقره‌ای بوده است (15) .
 تحقیق در زمینه جنبه‌های مختلف تولید FPC از انواع ماهیان از جمله ماهی کپور نقره‌ای و استفاده از آن در رژیم غذایی انسان به عنوان یک مکمل پروتئینی با ارزش ، نقش مهمی در تأمین نیازهای تغذیه‌ای و رفع کمبودهای پروتئینی ........(ادامه دارد)

 جهت تهیه FPC ازماهیان مختلف ازجمله ماهی کپور نقره‌ای، باید از ماهی تازه و سالم با کیفیت میکروبی مناسب استفاده شود. با استناد به استاندارد شماره 5623، ماهی مورداستفاده بایددارای پولک‌های سالم ، مردمک شفاف ،‌پوست براق و برانش‌های قرمز رنگ بوده ، پیرامون اندامهای داخلی آن کاملاً حفظ شده باشد، از طرفی گوشت آن حالت سفت و ارتجاعی داشته و بر اثر فشار انگشت سریعاً به حالت اولیه بر گردد . همچنین گوشت محکم به استخوان چسبیده و هیچگونه بوی نامطبوع و غیر طبیعی نیز از ماهی استشمام نشود (8 ) . قطعات فیله تهیه شده از ماهیان مورد نظر از لحاظ .......(ادامه دارد)

میزان پروتئین  FPC تولید شده از ماهی کپور نقره ای در این مطالعه 5/81 درصد می باشد که این میزان پروتئین با قوانین FDA در مورد FPC نوع A که وجود حداقل 75 درصد پروتئین را قابل قبول دانسته و FAO که حداقل 70 درصد پروتئین را در این رابطه توصیه می کند مطابقت  دارد (13 ،14). همچنین کنسانتره پروتئین ماهی تولید شده فاقد طعم و مزه نامطلوب ماهی بوده و میزان چربی آن 37/0 درصد می باشد که از این نظر نیز مورد تایید FDA (حداکثر 5/0 درصد) و FAO (حداکثر 75/0 درصد) بوده و بر حسب تقسیم بندی انواع FPC که توسط FAO صورت گرفته می توان آن را کنسانتره پروتئین ماهی نوع A تعریف نمود که بعنوان یک مکمل پروتئینی با ارزش قابلیت  استفاده در رژیم .......(ادامه دارد)

فهرست منابع مقاله ویژگی های میکروبی و فیزیکی وشیمیایی کنسانتره پروتئین ماهی به کمک حلال ایزوپروپیل الکل

1-تحقیقات جهاد مهندسی خراسان(1370) ، تهیه کنسانتره پروتیین ماهی. بخش تکنولوژی فراورده های شیلاتی . شماره ثبت240
-موسسه استانداردوتحقیقات صنعتی ایران ، 1382، آماده کردن نمونه های موادغذایی برای شمارش میکروارگانیسم های مختلف ،چاپ دهم ،شماره 356
3- موسسه استانداردوتحقیقات صنعتی ایران ،1373 ، روش جستجووشمارش اشریشیاکلی بااستفاده ازروش بیشترین تعداداحتمالی ،شماره2946
4- موسسه استانداردوتحقیقات صنعتی ایران،1372، روش جستجووشمارش قارچها(کپک ها ومخمرها)به روش شمارش پرگنه در25درجه سلسیوس،چاپ دهم، شماره997
5- موسسه استانداردوتحقیقات صنعتی ایران، روش جستجووشمارش کلیفرمها درموادغذایی ،چاپ هشتم ،شماره 437
6- موسسه استانداردوتحقیقات صنعتی ایران،1380،روش شناسایی وشمارش استافیلوکوکوس اورﺋوس کوآگولاز (+) درموادغذایی،شماره 1194
7- موسسه استانداردوتحقیقات صنعتی ایران،1372،روش جستجوی سالمونلا درموادغذایی،شماره1810
8- موسسه استانداردوتحقیقات صنعتی ایران،1380،ماهی تازه-ویژگیها،شماره5623
9- موسسه استانداردوتحقیقات صنعتی ایران،1377،ماهی ومیگو-ویژگیهای میکروبی،شماره1-2394


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ویژگی های میکروبی و فیزیکی وشیمیایی کنسانتره پروتئین ماهی به کمک حلال ایزوپروپیل الکل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.