اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آثار اجتماعی و سیاسی حکومت آرمانی حضرت قائم (عج)

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله آثار اجتماعی و سیاسی حکومت آرمانی حضرت قائم (عج) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آثار اجتماعی و سیاسی حکومت آرمانی حضرت قائم (عج)


دانلود مقاله آثار اجتماعی و سیاسی حکومت آرمانی حضرت قائم (عج)

این مقاله شامل بخش های زیر می باشد :

  • قرآن و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)
  • برنامه حکومت حضرت مهدی (عج)
  • حضرت مهدی (عج) جهان را پر از عدل و داد می کند.

- بخش اول ـ قرآن و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج):

آیات فراوانی در باره حکومت جهانی امام عصر (عج) وجود دارد که بزرگان مذهب در کتابهای معتبر شان آنها را نقل فرموده اند . از جمله در سوره شمس : قرآن و روشنی را جهان در حکومت جهانی حضرت مهدی«ع»

« قسم به آفتاب و تابش هنگام رفعتش ، و قسم به ماه که پیرو آفتاب تابان است : و قسم به روز هنگامی که جهان را روشن می سازد ، و به شب وقتی که عالم را در پردة سیاهی کشد . غالباً خداوند بزرگ فرستاد گانش را تعبیر به موجودات پر نور فرموده است . شاید سرش این باشد که این مأموران مخصوص باید این جهان را روشن کنند و این کار حتماً خواهد شد . لذا در این سوره مبارکه نسبت به وجود مقدس قائم انبیاء حضرت
محمد بن عبدالله (ص)  و ائمه معصومین (ع) اشاراتی شده است که به ذکر بعضی از آنان اشارات قناعت می کنم .

- بخش دوم ـ برنامه حکومت حضرت مهدی (عج):

اسلام کوشش انسانها و ایمان و فداکاری و هدفداری آنها در دگرگونیهای اجتماعی موثر می شناسد و ضعف و زبونی و هوا پرستی را موجب سلطه باطل می شمرد ولی در هر حال ، اسلام آینده نهایی تاریخ را درخشان معرفی می کند و از پیروزی نهایی حق بر باطل ، و عدالت بر ظلم خبر می دهد .

از نظر تعالیم اجتماعی ، هر اقدامی ولو بسیار اندک که در حمایت از حق صورت پذیرد ، در پیروزی نهایی حق بر باطل موثر است . در اندیشه اسلامی ، مبارزات دامنه دار حضرت مهدی (عج) و ظهور او ، آخرین حلقه از حلقه های مبارزات اهل حق بر علیه اهل باطل است .

اما مهدی (عج) عدالت را در همه جا می گستراند ، ثروت را مساوی تقسیم می کند . زمین آباد می شود ، مردم به همه تجهیزات و وسایل دست می یابند و رفته رفته ثروت چنان زیاد می شود که هیچ نیازمند و بیچاره ای یافت نمی شود .

بخش سوم ـ حضرت مهدی جهان را پر از عدل و داد می کند :

عده ای نا آگاه عقیده و سخنانشان این است که امام عصر روحی له الفدا هم مانند حکومتهای دیگر نمی تواند فساد را از جهان ریشه کن کند . این گروه به تعبیر واهی و فاقد دلیل و منطق معتقد هستند ، یعنی می گویند در آن حکومت خدایی غالب مردم عادل می شوند و عدل و داد را رعایت می کنند و ، در عین حال ، عده زیادی از مردم همچنان به دنبال شرو فساد می روند . البته ، در ابتدای حکومت و اجرای برنامه ها این اقلیت می توانند فعالیت هایی بدین صورت داشته باشند اما از استقرار حکومت جهانی آن مسرور ، که طبق روایات عقیده بیش نیت از حد اکثر هشت ماه نخواهد بود ، دیگر کره زمین پاک می شود و عقول مردم تکامل می یابد و افراد عامل دیگر گناه نمی کنند و یکی از برنامه ها که در آن حکومت پیاده می شود برنامه تکامل عقلی جامعه است .

هدف از این مقاله نشان دادن برخی از ابعاد حکومتی حضرت مهدی (عج) می باشد .

برای تهیه این مقاله از کتابهایی همچون « قرآن کریم » ـ خورشیدی که از مکه طلوع می کند « تألیف محمد خادمی شیرازی » ـ « مهدی موعود » تالیف علامه محمد باقر مجلسی « ره » .

واژه های کلیدی :

( key word )  - حضرت مهدی (عج) -  سیستم حکومتی ظهور – قرآن –

امام مهدی (عج) در جهان پر از آشوب وبیداد و فساد ، و بدنبال ظهور وقایع ونشانه هایی چند ، بپا می خیزد ؛ وی برای این مبارزه عظیم راهی سخت و سهمگین در پیش دارد ویارانی فداکار وبا ایمان و واجد همه خصلت ها ی لازم یک مجاهد راستین می خواهد . وقتی امام ظهور می کند ، شیعیان واقعی از همه شهرها خود را باو می رسانند . بر یاران او افزوده می شود و موج انقلاب خونین همه جا را فرا می گیرد . اما پیروزی به آ سانی دست نمی دهد و رنج و مشقت طاقت فرسا همراه دارد . در این زمینه امام صادق می فرمایید :

« این پیروزی دست نخواهد داد جزء در غرقاب خون وعرق » در پیروزی امام قائم امداد غیبی و حمایت الهی نیز نقش زیادی دارد ودر زمینه روایات فراوانی است .

در زمان ظهور آن چنان اسلام را در خرافه ها و شبهه ها غرق کرده اند که گوئی دین جدیدی می آید . که امام صادق (ع) پیرامون این مطلب می فرمایند : همین که قائم به پا خیزد امری جدید می آورد همان گونه که پیامبر در آغاز ظهور اسلام امری جدید آورد .

چندان این نو آوری قائم (عج) عجیب می نماید که برای گروهی از کسانی که خود را دین شناس و طرفدار دین می دانند ، غیر قابل تحمل می شود وعلیه آن حضرت غا ئله بپا می کنند اما در برابر این نهضت عظیم جهانی والهی نابود می شوند . در حدیث ذیگری از حضرت صادق (ع) آمده است که : « آزاری که قائم به هنکام رستاخیز خویش از جاهلان آخر الزمان می بیند ، بسی سخت است آن همه آزار که پیامبر  از مردم جاهلیت دید . »  

بخش اول ـ قرآن وحکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام :

آیات فراوانی درباره حکومت جهانب امام زمان (عج) وجود دارد که بزرگان مذهب در کتابهای معتبرشان نقل فرموده اند که اکنون به ذکر بعضی از این آیات می پردازیم :

اولین آیه مربوط به قرآن وامنّبت حکومت جهانی حضرت بقیه الله روحی له الفداء می باشد :

 ‌‎  ‎‎‎‎‎   « وُ جُعُلنا بُینهمً وُ بُیًنُ القُریُ الّتی بارُ کنا فیها قُری ظاهِرُه وُ قدرً تا فیهاالسُیُرً سیروا فیها لیالیُ وُ أیاماً آمِنینُ»

فهرست مطالب:

چکیده مطالب 3

مقدمه : 5

بخش اول ـ قرآن وحکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام : 6

بخش دوم ـ برنامه حکومت حضرت مهدی (عج): 9

بخش سوم ـ حضرت مهدی علیه السلام جهان را پر از عدل و داد می کند : 13

نتیجه گیری : 16

منابع و مآخذ: 17

 شامل 17 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آثار اجتماعی و سیاسی حکومت آرمانی حضرت قائم (عج)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.