اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره کاتالوگ انسان و بحث اجتهاد و تقلید برای مقطع راهنمایی

اختصاصی از اس فایل پاورپوینت درباره کاتالوگ انسان و بحث اجتهاد و تقلید برای مقطع راهنمایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره کاتالوگ انسان و بحث اجتهاد و تقلید برای مقطع راهنمایی


پاورپوینت درباره  کاتالوگ انسان و بحث اجتهاد و تقلید برای مقطع راهنمایی

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 54 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

فضیلت تدریس احکام :

قال النبی (ص):«الا احدثکم عن اقوام لیسوا بأنبیاء و لا شهداء یغبطهم الانبیاء و الشهداء بمنازلهم من الله علی منابر من نور. فقیل من هم یا رسول الله؟ قال: هُمُ الذین یحبّبون عباد الله إلی الله و یحببون عباد الله إلی. قال: یأمرونهم بما یُحبُّ اللهُ و یَنهَونَهُم عَمّا یَکرهُ الله فإذا أطاعُوهم أحبَبَّهم الله.»

پیامبر اکرم (ص) فرمود: «آیا با شما خبر ندهم از اقوامی که نه از پیامبران اند و نه از شهدا؛ ولی موردِ غبطه­ی انبیا وشهدایند به خاطر مقامی که در نزد خداوند کسب کرده اند که جایگاهی نورانی دارند. سؤال شد: ای رسول خدا آنان چه کسانی هستند؟ فرمود: کسانی که بندگان را محبوب خداوند و [امتم را] محبوب من می سازند [زیرا] آنان را به کارهایی که محبوب خداوند است امر می کنند و از کارهایی که مبغوض خداوند است نهی می کنند و زمانی که مردم از آنان اطاعت نمایند محبوب خداوند خواهند شد.»

 

قال رسول الله (ص): «یحیء الرجل یوم القیمه و له من الحسنات کالسحاب الرکام أو کالجبال ارواسی، فیقول: یا رب! إنی لی هذا و لم أعملها؟ فیقول: هذا عملک الذی علمته الناس یعمل به من بعدک.»

 

پیامبراکرم (ص) می فرماید: «شخصی در روز قیامت می آید در حالی که مانند ابرهای متراکم و روی هم انباشته یا کوه های سر به فلک کشیده برای او حسنات و پاداش در نظر گرفته شده است عرض می کند: خدایا من که این همه عمل خوب نداشته ام؟ خطاب می رس: این همان علومی است که به دیگران آموخته بودی و آنان عمل کردند {و تو در پاداش آنان شریک شده بودی}.»
 
 
ارزش یادگیری احکام:
قال رسول الله (ص): یا أباذر! الجلوس ساعة عند مذاکرة العلم أحب إلی الله من قیام ألف لیلة یصلّی فی کلَ لیلة ألف رکعة.»
 
 
ای اباذر! مقدار کمی از وقت را به فراگیری علم پرداختن نزد خداوند از عبادت هزار شب که در هر شب آن هزار رکعت [نماز] خوانده . شود محبوب تر است.
 
 
 

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره کاتالوگ انسان و بحث اجتهاد و تقلید برای مقطع راهنمایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.