اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره جن ابلیس شیطان

اختصاصی از اس فایل تحقیق درباره جن ابلیس شیطان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره جن ابلیس شیطان


تحقیق درباره جن ابلیس شیطان

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 34 + 15

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

موضوع تحقیق :  

 

جن

فهرست مطالب :

مشتقات جن

خلقت جن

محکمترین دلیل بر وجود جن

کلمه جن در قرآن کریم

انواع جن

شکل و قیافه اجنه چگونه است؟

خانواده جن

ویژگیهای مهم جن از دیدگاه قرآن کریم

عقل و شعور جنیان

مذاهب جنیان

خانواده جنیان

ایمان جنیان

تفاوت قدرن جن و انسان

جنیان چگونه ایمان می آورند.

ارتباط نامشروع بین جن و انس

تکلیف شرعی جنیان

ازدواج اجنه با انسان

ترس و وحشت جنیان

طول عمر جن

بهشت و جهنم جنیان

وادی جن چه محلی است

فضیلت سوره مبارک جن

خواب دیدن جن

 

 قسمتی از محتوای متن 

 

مشتقات جن

     همانطور که در معنای لغوی جن اشاره شد جن به معنی موجود پنهان و نامرئی است [1] و تمام اسرار جن پنهانی و دور از چشم انسانها می باشد، بنابراین جن به معنی پوشیدگی، پنهانی در تمام مشتقات کلمه جن قرار دارد برای مثال:

    جنت:‌ به معنی بهشت (سبز و خرم) می گویند چون از دیدگاه انسان مخفی و پنهان است[2].

    جنان: به معنی قلب و روح می گویند چون پوشیده و مخفی است[3].


1- فرهنگ فارسی معین، محمد معین، ص 390.

2- فرهنگ فارسی معین، محمد معین، ص 391. 

3- همان.

 

 +

 

سؤال: آیا از دیدگاه اسلام ، آفرینندة شرور وبدیها است؟

    شیطان از نظر اسلام نقشی در اسلام نقشی در آفرینش اشیاء ندارد. در اسلام خلقت هیچ چیزی به شیطان نسبت داده نمیشود. در اسلام اصلاً چنین اندیشه ای وجود ندارد که در نظام خلقت، موجودات نا مطلوبی هست و می بایست نباشد وچون هست پس از یک موجود موجود پلید ناشی شده است. از نظر اسلام همه اشیاء با دست قدرت خداوند به وجود آمده وهر چه آفریده خوب ونیک آفریده است: "الذی احسن کلًشیء خلقه"[1]،"ربنا الًذی اعطی کلً شیٍ خلقه ثمً هدی"[2] قلمرو شیطان از نظر اسلام تشریع است نه تکوین یعنی شیطان فقط می تواند فرزند آدم را وسوسه کند و به گناه تشویق کند، شیطان بیش از حد دعوت کردن، سلطه وقدرتی بر انسان ندارد: "و ماکان لی علیکم من سلطانٍ الا ان دعوتکم فاستجبتم لی".[3]

    ماهیت شیطان هر چه باشد، انسان بودن انسان به این است که صاحب عقل واراده و قوة انتخاب است. انتخاب وقتی ممکن است که در مرحلةاول عقل وتشخیصی باشد ودرمرحله دوم دو راه ممکن در جلو انسان باشد. هر کام از این دو رکن اگر نباشد،اختیار وانتخاب ودر واقع انسانیتی در کار نیست: "انا خلقنا الانسانمن نطفهٍ امشاجٍ نبتلیه فجعلناه سمیعا بصیرا. انا هدیناه السًبیل اماشاکرا و اما کفورا"

وسوسة نفس اماره و شیطان، شرط اختیار وشیطان. شرط اختیار وانسانیت انسان است. همان طوری دعوت به خیر هست و الهامات خیرهست، باید وسوسة شرهم باشدتا انسان یکی از این دو را "انتخاب" کند وگامی در راه انسانیت که راه انتخاب اختیار است بردارد. به قول مولانا:

درجهان دو بانگ می آید         تا کدامین را تو باشی مستعد

آن یکی بانگش نشور اتقیا         و آن دگر بانگش نفور اشقیا


1- سجده /7

2- طه/ 50

3- ابراهیم/22

 

 

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره جن ابلیس شیطان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.