اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت ارتباطات اجتماعی

اختصاصی از اس فایل دانلود پاورپوینت ارتباطات اجتماعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت ارتباطات اجتماعی


دانلود پاورپوینت ارتباطات اجتماعی

سیر مطالعات ارتباطی

بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان یک شاخه بین رشته ای علوم اجتماعی مطرح شد.

روند تکمیلی مطالعات ارتباط جمعی شامل مراحل زیر است :

1.قبل از رسانس مفهوم اصلی ارتباطات ،ناظر بر محتوی پیام یا اندیشه های انسانی بود.

وسیله نشر کمتر اهمیت داشت بیشتر ارتباطات معنایی در مفهوم اجتماعی وفلسفی بود

هابس -لاک –روسو –منتسکیو

2.با اختراع چاپ وافزایش استفاده کنندگان از مطبوعات وکتاب مجراهای ارتباطی اهمیت یافت.

3.با پیدایش وسایل ارتباطی الکترونیکی ،مطالعات علمی ارتباطی شکل مستقل تری پیدا کرد. در این مرحله مدل های ارتباطی مطرح ومفاهیمی چون رمز،پیام،منبع و...مطرح شد واهمیت پیدا کرد.

4.در خلال جنگ جهانی دوم به دلیل اهمیت تبلیغات سیاسی وجنگ روانی،ارتباطات از زاویه اقناع مطرح گردید وارتباطات برای تبلیغات سیاسی جنبه حیاتی یافت

5.پس  از جنگ جهانی دوم با اهمیت یافتن مقوله اقتصاد کارکردهای خاص ارتباطات در توسعه و نوسازی اقتصادی مورد توجه قرار گرفت (نقش وسایل ارتباط جمعی وتأثیرآن بر اطلاعات مردم در توسعه) ارتباطات عامل دگرگونی رفتارها

6.کاربرد ارتباطات در جهان دوم وشکست های این کشورها در برنامه های نوسازی موجب شد در نظریات ارتباطی به عوامل مؤثر بر فراگرد ارتباط زمینه های گیرنده پیام ارزش های اجتماعی،وجوه فرهنگی و...مخاطبان توجه گردد وارتباط جزءعناصر مهم زندگی اجتماعی شد.

7. توجه به مخاطبان پیام وشناخت نقش های اجتماعی وکارکردهای ارتباطات در ایجاد نظریات جدید ارتباطی تأثیر ویژه ای داشت.

مانند: نظریه دوطرفه دانستن جریان ارتباط وهمگرایی مخاطبان،نقش رابطه،بیان ومشارکت در تعریف ارتباطی قابل بررسی است.

رویکرد انتقالی یا فراگرد

 ارتباط  را انتقال پیام می داند وبه این می پردازد که چگونه فرستندگان وگیرند گان رمز گذاری ورمز گشایی می کنند.وچگونه از کانال ها ورسانه های ارتباطی استفاده می شود.

رویکرد تبلیغاتی

توجه فعالیت اساسی ارتباطی رسانه های جمعی،جلب ونگهداری(جلب توجه مخاطبان) است نه انتقال معنی یا گسترش آیین های مشترک

هدف اقتصادی است کسب درآمد←مستقیم

فروش توجه مخاطب به آگهی دهندگان←غیر مستقیم

در این رویکرد اصل توجه مهم است تا کیفیت توجه

جلب توجه معیار سنجش شکست یا موفقیت رسانه در نظر گرفته می شود.

جلب توجه یک فرایند همه یا هیچ است ←زمان محدود است وهیچ محدودیتی برای انتقال پیام نیست

ارتباطات در شیوه نمایش-توجه فقط در زمان حاضر وجود دارد. گذشته اهمیت ندارد ودر آینده به خاطر تداوم زمان حاضر با اهمیت است.

جلب توجه فی نفسه هدف است ومقصود

 ابزاری ندارد. لذا از نظر ارزشی خنثی است

شکل وتکنیک نسبت به محتوا اهمیت بیشتری دارد.

شامل 36 اسلاید powerpoint

 

—

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت ارتباطات اجتماعی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.