دانلوداقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دهم بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات23
اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد
چکیده:
پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس ، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد. و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پایه سوم راهنمایی است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس ریاضی است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.
توصیف وضیعت و بیان مساله:
اینجانب ………… ، دارای مدرک ………. ، مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. پژوهش حاضر مربوط به دانش آموزان آموزشگاه ……… می باشد که مدرسه تثبیتی من در سال ………. بود. فاطمه دانش آموز پایه ی سوم راهنمایی آموزشگاه مهدیه می باشد .فاطمه دارای قدی متوسط و اندامی ظریف است، مذهب او شیعه و در خانواده ی چهار نفری زندگی میکند.فاطمه فرزند اول خانواده است. فاطمه در کلاس تقریبا کم حرف و آرام است و هیچ ذوقی در کلاس برای یادگیری مراحل تمرینات نشان نمیدهد و گاهی آنقدر با اضطراب با شرایط مواجه میشود که باعث اختلال و عدم توجه دیگران و حتی اضطراب دیگران هم میشود. معمولاً حرفهایش و ظاهرش هم نوعی با نا خوشنودی و استرس همراه است. با مشاهده ی رفتار او و با توجه به تاثیر رفتارش در کلاس و اهمیت درس ریاضی در جامعه ی کنونی بر آن شدم تا علل بروز این رفتار ها را بیابم و برای بهتر شدن وضعیت او راه کارهایی طراحی کنم
فهرست مطالب
چکیده: 3 کلید واژه : 3 مقدمه: 4 توصیف وضیعت و بیان مساله: 5 تعریف کلید واژه ها: 6 اضطراب چیست؟ 6 نگرانی چیست؟ 6 جمع آوری اطلاعات شواهد 1 : 7 مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس: 7 مصاحبه با دوستان: 7 مصاحبه با دیگر معلمان فاطمه: 8 مصاحبه با والدین فاطمه: 8 مصاحبه با خود فاطمه: 9 مطالعات تحقیقات گذشته : 10 اضطراب ریاضی چیست ؟ 10 چگونه اضطراب ریاضی دانش آموزان افزایش می یابد ؟ 11 تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها : 13 الف) عوامل محیطی 13 1- فشارهای والدین : 13 2- شیوه آموزش دبیر : 13 3- محتوی کتاب های ریاضی : 13 4- تجارب منفی : 14 ب) شیوه های اشتباه آموزش ریاضی 14 پ) عوامل فردی 14 انتخاب راه جدید موقتی : 15 اجرای راه حل و نظارت بر آن : 16 گردآوری اطلاعات ( شواهد2 ) 18 ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن : 19 پیشنهادات 19 منابع : 21
اقدام پژوهی چگونه توانستم اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دهم