روستای جوزان: از روستاهای منطقه باجگیران است مسافت این روستا تاشهر حدود 45 کیلومتر است.
روستای جوزان از بزرگترین روستاهای منطقه می باشد.
اطلاعات جمعیتی: تعداد خانوار این روستا 208 خانوار می باشد. تعداد مردان روستا 359 نفر و تعداد زنان روستا 388 و کل جمعیت 783 نفر می باشد.
امکانات آموزشی: دبستان ابتدائی – مدرسه راهنمائی دارای مرکز بهداشت و همچنین 2 سال متوالی مرکز یادگیری محلی دارا می باشد.
امکانات رفاهی: برق – آب – تلفن دارد.
دینی و فرهنگی: این روستا دارای یک مسجد بزرگ است که مسجد دارای روحانی اختصاصی می باشد مردم روستا به مسائل مذهبی مقید می باشند.
وضعیت معیشتی: مردم روستا بیشتر به کار کشاورزی مشغول می باشند و به زبان کردی صحبت می کند.
مقدمه
معلم عاملی است که باید سبب شود تا فراگیران با اشتیاق بیشتر، سریع تر و بهتر یاد بگیرند، یعنی یاد دادن برای یاد گرفتن، عمده ترین کار معلم است وقتی محتوا بر اساس نیاز های فراگیران باشد ویاددهنده با راهنمایی های کوتاه، یادگیرندگان را فعال کند تا خودشان به تجربه های فردی یا گروهی بپردازند، به خود باوری می رسند وعمیق تر می اموزند واین بهترین نوع یادگیری است.
پس بیاید با کمک هم به فراگیران یاد بدهید تا یاد بگیرند بهتر وسالم تر زندگی کنند، دانا تر شوند واز زندگی لذت ببرند.
اقدامات قبل از تاسیس مرکز
با عرض تقدیر وتشکر از مسولین محترم وریاست نهضت سوادآموزی آقای الهیاری (ریاست محترم نهضت)آقای ربانی(مسئول محترم مراکز)وآقایان نوروزی وشمسائی وهمچنین آموزشیاران محترم خانم بیانی- مهری ذبیحی- حمیده کاظمی که مارا در دایر کردن مرکز یادگیری محلی فاطمه الزهرا یاری نموده اند.
اقدامات قبل از تاسیس مرکز
1-آشنایی با شورای محترم روستا
2-آشنایی با مسول محترم بهداشت روستا
3-انجام امور مربوط به ثبت نام سواد آموزان محترم
4-نظر سنجی در مورد حرفه مورد نیاز
5-آماده سازی مرکز ورسیدگی به مشکلات
6-تعیین ساعات وابلاغ به امور آموزشیاران محترم
1-آشنایی با شورای محترم روستا
در ابتدا کار بعد از ورود به روستا از مردم روستا آدرس رئیس شورا راپرسیدم وبه اتفاق آموزشیاران به طرف منزل آقای محمد بابایی ریاست عضو محترم شورای روست حرکت نمودیم.بعد از آشنایی با ایشان تقاضای همکاری از وی داشتیم وهمچنین محل مناسبی برای مرکز یاددهی ویاد گیری راجویا شدیم که وی منزل آقای صیادی را آدرس دادند وبعد از دیدن محل همراه با صاحب خانه وآقای بابایی قرارداد اجاره محل را تنظیم نمودیم.
1-آشنایی با شورای محترم روستا
2-آشنایی با مسئول محترم بهداشت
3-امور مربوط به ثبت نام:
4-نظر سنجی درمورد حرفه مورد نیاز:
5- آماده سازی مرکز ورسیدگی به مشکلات آن:
6-تعیین ساعات درسی کلاسها:
اهداف مراکز یادگیری-محلی
الف)اهداف کلی:
اهداف خاص :
راهکار های فرعی بکار گرفته در ثبت نام سواد آموزان
منابع آموزشی
حدود انتظارات از ریاست محترم شهرستان:
معرفی اموزشیاران مرکز وحدود انتظارات از آموزشیاران:
حدود انتظارات از سرگروها ی آموزشی:
حدود انتظارات از مدیر مدرسه:
حدود انتظارات از فراگیران:
در طول دوره از فراگیران انتظار می رود:
شواری سواد آموزان:
جلسه کمیته اجرائی:
مشارکت برنامه های مربوط به آموزشیاران وسواد آموزان:
شواری آموزشیاران:
بیان مشکلات هر کلاس به طور جدا
حدود انتظارات:
حدود انتظارات از آموزشیاران
الف: آموزشی
ب: اداری
حدود انتظارات از فراگیران
حدود انتظارات از سرگروههای آموزشی
شورای آموزشیاران
مشارکت برنامه های مربوط به آموزشیاران و سواد آموزان
شامل 25 صفحه فایل word
دانلود مقاله بیوگرافی روستای جوزان