
18 اسلاید
ویژگیهای خاص قیمت
n
قیمت تنها عنصری در ترکیب عناصر بازاریابی است که درآمدزاست.
قیمت منعطف ترین عنصر از ترکیب عناصر بازاریابی است.
قیمت مهمترین مشکل پیش روی مدیران بازاریابی است که باید با توجه به عوامل متعدد در مورد آن تصمیم گیری نمود.
مراحل قیمت گذاری
- تعیین هدف از قیمت گذاری
- 2. تعیین تقاضا
- 3. برآورد هزینه
- 4. تجزیه و تحلیل هزینه ها، قیمت ها و آنچه که رقبا عرضه می کنند.
- 5. انتخاب یک روش قیمت گذاری
- 6. تعیین قیمت نهایی
- اهداف قیمت گذاری
- حداکثرنمودن سودآوریحداکثرنمودن رشد فروشحداکثر بهره برداری از بازاررهبری کیفی کالا
روشهای برآورد منحنی تقاضا- تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات فروش در گذشتهاستفاده از روشهای تجربینظرسنجی از خریدارانانواع هزینه هاهزینه های ثابتFixed costهزینه های متغیر Variable costهزینه کل Total costهزینه متوسط Average cost
قیمت گذاری