پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: طراحی سازه های با سیستم قاب بادبندی واگرا به روش طرح ظرفیت و ارزیابی آن
دانشگاه علم و صنعت ایران
استاد راهنما: دکتر ابراهیم ثنایی
پژوهشگر: بهزاد عبدی
شهریور 1375
فرمت فایل: PDF و شامل 375 صفحه
چکیده:
سیستم قاب بادبندی واگرا (EBF) یک سیستم مقاوم بار جانبی در ساختمانهای فلزی میباشد که در سالهای اخیر در بیشتر آییننامهها مطرح شده است. در این سیستم سازهای پیکربندی شبکه مقاوم بگونهای است که عضو بادبند با طول خروج از مرکزیت معین (برابر طول رابط) در پانل قاب قرار میگیرد و به دلایل اقتصادی ترجیح داده میشود که این خروج از مرکزیت تنها در یک انتهای هر بادبند واقع شود. قابهای بادبندی واگرا را (EBF) مزیتهای، قابهای مقاوم خمشی (MRF) و قابهای بادبندی همگرا (CBF) تواما دارا میباشند. در این پایاننامه بخاطر نیاز مبرم معماری، به بازشوهای بزرگ در دهانههای بادبندی شده، سیستم قاب بادبندی شده واگرا با تیر رابط بلند مورد بحث قرار گرفته است.
آییننامههای برای UBC و AISC محدودیتهای متفاوتی را برای زاویه دوران تیر رابط، براساس نتایج آزمایشها توصیه کردهاند، این محدودیتها بررسی شده و منطقی بودن توصیه آییننامه بلند AISC تیر رابط برابر 0.03 رادیان بحث شده است.
در این پایاننامه براساس نتایج تحلیلهای غیرخطی و با در نظر گرفتن اثرات P-Δ، انتخاب مناسب طول تیر رابط بلند در چنین سازههایی مشخص شده است. با در نظر گرفتن خصوصیات ویژه طراحی، پیشنهاداتی برای طراحی سیستم EBF خمشی ارائه شده است، از جمله این خصوصیات، نحوه توزیع مقاومت در ارتفاع چنین سازهها، برای ممانعت از تمرکز تغییر شکل غیرالاستیک در طبقه خاص، معین شده و همچنین نیروهای طراحی ستون با توجه به مقررات آییننامه AISC و UBC روش پیشنهادی پائولی تعیین شده است.
می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/130n.zip/download
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **
دانشگاه علم و صنعت ایران
استاد راهنما: دکتر ابراهیم ثنایی
پژوهشگر: بهزاد عبدی
شهریور 1375
فرمت فایل: PDF و شامل 375 صفحه
چکیده:
سیستم قاب بادبندی واگرا (EBF) یک سیستم مقاوم بار جانبی در ساختمانهای فلزی میباشد که در سالهای اخیر در بیشتر آییننامهها مطرح شده است. در این سیستم سازهای پیکربندی شبکه مقاوم بگونهای است که عضو بادبند با طول خروج از مرکزیت معین (برابر طول رابط) در پانل قاب قرار میگیرد و به دلایل اقتصادی ترجیح داده میشود که این خروج از مرکزیت تنها در یک انتهای هر بادبند واقع شود. قابهای بادبندی واگرا را (EBF) مزیتهای، قابهای مقاوم خمشی (MRF) و قابهای بادبندی همگرا (CBF) تواما دارا میباشند. در این پایاننامه بخاطر نیاز مبرم معماری، به بازشوهای بزرگ در دهانههای بادبندی شده، سیستم قاب بادبندی شده واگرا با تیر رابط بلند مورد بحث قرار گرفته است.
آییننامههای برای UBC و AISC محدودیتهای متفاوتی را برای زاویه دوران تیر رابط، براساس نتایج آزمایشها توصیه کردهاند، این محدودیتها بررسی شده و منطقی بودن توصیه آییننامه بلند AISC تیر رابط برابر 0.03 رادیان بحث شده است.
در این پایاننامه براساس نتایج تحلیلهای غیرخطی و با در نظر گرفتن اثرات P-Δ، انتخاب مناسب طول تیر رابط بلند در چنین سازههایی مشخص شده است. با در نظر گرفتن خصوصیات ویژه طراحی، پیشنهاداتی برای طراحی سیستم EBF خمشی ارائه شده است، از جمله این خصوصیات، نحوه توزیع مقاومت در ارتفاع چنین سازهها، برای ممانعت از تمرکز تغییر شکل غیرالاستیک در طبقه خاص، معین شده و همچنین نیروهای طراحی ستون با توجه به مقررات آییننامه AISC و UBC روش پیشنهادی پائولی تعیین شده است.
می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/130n.zip/download
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **
طراحی سازه های با سیستم قاب بادبندی واگرا به روش طرح ظرفیت و ارزیابی آن