اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

حق ستیزی و حق طلبی در قرآن

اختصاصی از اس فایل حق ستیزی و حق طلبی در قرآن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

حق ستیزی و حق طلبی در قرآن


حق ستیزی و حق طلبی در قرآن

پایان نامه کارشناسی ارشد الهیات

گرایش علوم قرآن و حدیث

138 صفحه

چکیده:

بسیار دیده‌اید کسانی که بی‌سبب با حق، ستیز می‌کنند و با آن که حق را می‌شناسند، در برابر آن می‌ایستند و یا آن را کتمان می‌کنند. به این معنا که اگر در برابر آن موضع‌گیری منفی و یا ستیزه‌جویانه نداشته باشند، دست کم با نوعی خودسانسوری می‌کوشند که حق را نابود کرده و یا کم‌رنگ جلوه دهند.

از نظر قرآن حق‌ستیزی و کتمان‌ حق، امری نکوهیده است. از این رو شماری از آیات قرآنی به این مسئله توجه داشته است. نویسنده در این نوشتار با بهره‌گیری از‌ آموزه‌ها و تحلیل و تبیین قرآنی کوشیده است تا علل و آثار حق‌ستیزی و حق‌طلبی را در حوزه‌های مختلف بیان کند.

‌در ‌‌‌‌این تحقیق به دنبال آگاهی از‌ زمینه‌ها، آثار و مصادیق حق‌طلبی و حق‌ستیزی از منظر قرآن می‌باشیم. در فصل اول این تحقیق که به نام حق‌ستیزی می‌باشد، در بیان زمینه‌های حق‌ستیزی ما را کمک کرده تا بتوانیم آن‌ها را شناخته و با آگاهی کامل آنها را که از رذایل اخلاقی می‌باشند، از خود دور کنیم و بتوانیم مصادیق و آثار آن را شناخته و با آن‌ها مبارزه کنیم.

‌در فصل دوم که حق‌طلبی می‌باشد نتایج به دست آمده از زمینه‌ها و مصادیق حق‌طلبی نیز، ما را یاری می‌کند تا آن زمینه‌ها را در وجود خود پیاده کرده و با آگاهی از مشکلاتی که در سر راه داشتند، پیرو و قدردان آن مصادیق باشیم.

 


دانلود با لینک مستقیم


حق ستیزی و حق طلبی در قرآن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.