گاهی ممکن است در هنگام اتصال به درگاه پرداخت، با پیغام خطا مواجه شوید.
ظاهر پیغام خطای https در مرورگرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است اما در تمام مرورگرها با چند کلیک ساده می توان این مشکل را برطرف کرد:
اولین توصیه من به دوستان عزیزی که در اتصال به درگاه پرداخت مشکل دارند این است که تاریخ سیستم خود را به روز کنید چون اکثر اوقات این مشکل از به روز نبودن تاریخ سیستم میباشد که درگاه های بانک ها به این مورد امنیتی حساس بوده و از وصل شدن سیستم شما به درگاه جلوگیری می کند. اگر با تنظیم و به روز آوری تاریخ سیستم خود باز هم مشکل حل نشد می توانید با روشهای زیر به راحتی به درگاه پرداخت متصل شوید
در مرورگر Internet Explorer صفحه ای مشابه تصویر زیر نمایش داده می شود :
برای رفع مشکل در این مرورگر، تنها کافی است روی گزینه Continue To This Website که در تصویر فوق نیز با فلش قرمز رنگ مشخص شده کلیک کنید.
ب) مرورگر Mozilla Firefox :
در مرورگر موزیلا فایرفاکس، صفحه خطا مشابه تصویر زیر است که برای رفع مشکل باید مراحل ساده زیر را انجام دهید:
۱) روی گزینه I Understand The Risk که در تصویر زیر با فلش قرمز رنگ مشخص شده کلیک کنید.
۲) روی گزینه Add Exception مطابق تصویر زیر کلیک کنید:
۳) روی گزینه Confirm Security Exception مطابق تصویر زیر کلیک کنید:
از این پس بدون مشکل می توانید به درگاه پرداخت بانک وصل شوید.
در گوگل کروم تنها یک پیغام با صفحه ای قرمز نمایش داده می شود که فقط کافی است بر روی گزینه Proceed anyway کلیک کنید تا وارد درگاه پرداخت بانک پارسیان شوید.
در این مرورگر هم در صفحه خطا، می توانید با کلیک بر روی گزینه continue وارد درگاه پرداخت شوید.
آموزش رفع مشکل اتصال به درگاه پرداخت