چکیده : از جمله عوامل موفقیت کسب و کارها در دنیای کنونی، توجه جدی به کارآفرینی سازمانی و تحلیل مسائل سازمان ها از رویکرد
کارآفرینی است. هدف از انجام این تحقیق بررسی عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی یک کسب و کار در قالب یک مدل می باشد. این تحقیق
یک مطالعه کاربردی و با روش پیمایشی است که جامعه آماری آن کارشناسان و مدیران یکی از سازمان های دولتی تهران/ایران بوده است.
ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده که نرخ پاسخ به آن 701 نفر می باشد. فرضیات مطرح شده در مدل با استفاده از نرم افزار spss مورد
تحلیل قرار گرفت و سپس با استفاده از نرم افزار ایموس برازش مدل مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نتایج، عوامل فرهنگ سازمانی، فعالیت
های مدیریت منابع انسانی و رضایت کارمندان بر کارآفرینی سازمانی تاثیر مثبت داشته اند. نتایج تحلیل برازش مدل بیانگر قابل تایید بودن آن
بوده است.
چاپ شده در کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار
مقاله با عنوان عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی در کسب و کار