مقاله با عنوان ارزیابی اثربخشی تبلیغات شرکت صنعتی زرین غزال (دایتی) با استفاده از مدل AIDA که در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت ، نوآوری و کارآفرینی ارائه شده آماده دانلود می باشد.
سال برگزاری:1389
محل برگزاری:شیراز
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
چکیده
با نگاهی به بودجه کل در اکثر شرکت های بزرگ و کوچک تجاری مشاهده می شود که مبلغ بسیار قابل توجهی برای هزینه تبلیغات تخصیص داده می شود، به طوری که در قیاس با سایر هزینه ها، مانند هزینه های منابع انسانی، ملزومات ، حقوق و دستمزد و غیره این مبلغ بسیار متمایز می باشد و شرکت صنعتی زرین غزال هم از این امر مستثنی نیست، بنابراین هدف از این تحقیق بررسی و ارزیابی اثربخشی تبلیغات شرکت صنعتی زرین غزال (دایتی) بر روی رفتار مصرف کنندگان می باشد. در این راستا، اجرای طرح های مختلف تبلیغاتی، متغییر مستقل و فرآیندهای ذهنی مصرف کنندگان برای ارزیابی اثربخشی تبلیغ، متغییر وابسته در نظر گرفته شده و از الگوی آیدا (جلب توجه، علاقه، تمایل و عمل خرید) که یکی از الگوهای فرآیند تصمیم گیری برای خرید می باشد استفاده شده است. فرضیه های تحقیق حاوی ارتباط اثربخشی تبلیغات دایتی در عناصر مدل آیدا است، که شامل یک فرضیه اهم و چهار فرضیه فرعی می باشد. روش تحقیق در این پژوهش میدانی بوده و جامعه آماری فروشگاههای زنجیره ای شهر شیراز انتخاب شده است. که تعداد 280 نمونه از این جامعه به صورت طبقه بندی تصادفی انتخاب گردیده است و همچنین در این پژوهش برای بررسی فرضیات از آزمون های دوجمله ای،میانگین یک جامعه، رتبه ای فریدمن و همبستگی پیرسون بهره گرفته شده است. پس از انجام آزمونهای آماری لازم نتایج تحقیق نشان می دهد که تبلیغات شرکت دایتی توانسته در هریک از چهار عامل فوق اثربخش بوده، بنابراین فرضیه اهم یعنی آگهی های بازرگانی شرکت زرین غزال (دایتی)، بر روی رفتار مصرف کنندگان اثربخش می باشد مورد تایید قرار می گیرد به عبارتی شرکت توانسته به اهداف از پیش تعیین شده خود نائل شود.
مقاله با عنوان ارزیابی اثربخشی تبلیغات شرکت صنعتی زرین غزال (دایتی) با استفاده از مدل AIDA