مقاله با عنوان فوق که در همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری ارائه شده است، آماده دانلود می باشد.
محل برگزاری کنفرانس: بوکان - شرکت سازه کویر
سال برگزاری کنفرانس: 1392
تعداد صفحات مقاله: 12
محتویات فایل: فایل زیپ حاوی یک pdf
چکیده
در سالهای اخیر، جمعیت قابل توجه کودکان درایران، سبب توجه ویژه به مساله اموزش و فضاهای اموزشی کودکان شده است. متاسفانه در ایران اکثر دبستانها و مهدکودکها در فضاهای فاقد طراحی مناسب و یا در فضاهایی با کاربری غیراموزشی (مثل خانه) تاسیس میگردند. هدف از تحقیق حاضر، دستیابی به اصول طراحی فضاهای ویژه کودکان برای کودکان 3 تا 6 ساله ایرانی با تاکید بر بهره گیری ازقابلیت های محیطی موثر بر ذهن و رفتار کودکان، و رویکرد ارتقا خلاقیت آنان است. دراین تحقیق، بر پایه تلفیق نظرات مرتبط با موضوع تحقیق، ازروش تحقیق پیمایشی (زمینه یابی) استفاده شده و بر اساس مدل خلاقیت، اصول طراحی فضاهای اموزشی استنتاج گردیده است. نتایج تحقیق براساس مدل، تهیه اصولی معمارانه برای طراحی فضاهای اموزشی کودکان 3 تا 6 ساله درجهت ارتقا انگیزش و خلاقیت آنان است. تغییر - تکمیل پذیری فضا و اجزای آن، تداخل فضاهای باز و بسته و بازسازی عناصر محرک طبیعی مانند نور، آب و گیاهان میشود.
اصول و فرایند طراحی معماری فضاها و عملکردهای آموزشی کودکان در راستای مدل خلاقیت