مقاله با عنوان رابطه ی بین مدیریت دانش و بهره وری نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهر شیراز به صورت کامل و با فرمت پی دی اف
چکیده:
در این تحقیق رابطه ی بین مدیریت دانش و بهره وری نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهر شیراز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. مدیریت دانش با نگاه فوق در اولین گام مستلزم تعیین فرصت ها و تهدیدات فرا روی آموزش و پرورش می باشد. پس از آن نوبت به تعیین شکاف دانش سازمانی آموزش و پروش که گواه بر فاصله بین وضع موجود دانش و دانش مطلوب و مورد نیاز سازمان است، خلاء دانش آموزش و پرورش را مشخص می کند. در ادامه لازم است رویه های مناسب جهت حذف یا کاهش این فاصله انتخاب گردد. حصول اطمینان نسبت به برقراری توازن بین دانش صریح و ضمنی سازمان نیز از جمله فاکتور ها و شاخص های موفقیت است. ایجاد تعهد در بین سطوح مدیریت و کارکنان نسبت به بینش سازمانی وسعی مدیران و کارکنان بر نمونه کردن خود بر اینکه تسهیم دانش را ترویج نمایند موجب تقویت کارکرد آن و تسهیل انجام کارها تیمی به عنوان یکی از زمینه های اصلی نوآوری می گردد. یکی از مهمترین عوامل تولید درهرسازمانی نیروی انسانی آن می باشد . بهره وری در ساده ترین شکل آن بعنوان نسبت ستانده ها به داده ها یا بازدهی در نظر گرفته می شود . بهره وری نیروی کار از تقسیم ارزش افزوده بر متوسط تعداد شاغلین حاصل می شود . این شاخص نشان می دهد که به طور متوسط هر نفر نیروی انسانی شاغل چه میزان ارزش افزوده ایجاد کرده است. مدیریت عملکرد رویکردی است که با دادن آموزشهای لازم به نیروی کار و همچنین برقراری یک نظام منصفانه در ارزیابی عملکرد کارکنان و نیز برقراری نظامهای حقوق و مزایا و پاداشهای مبتنی بر عملکرد ، سعی در ایجاد همدلی بین کارکنان و سرپرستان دارد تا از این طریق اهداف کارکنان را با اهداف سازمان همسو نموده و بر بهره وری نیروی انسانی بیافزاید.
مقاله رابطه ی بین مدیریت دانش و بهره وری نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهر شیراز