این پروژه همراه فایل نرم افزاری ANSYS ارائه می گردد. متن پروژه نیز در قالب ورد است.
این پروژه که تقریباً با صرف 900 نفر ساعت سعی کرده است تا به تمامی جوانب یک طراحی اصولی و منطقی با تمام فرضیات مستدل و معقول در اجزای مختلف یک بالابر توجه شود.
در این به طراحی کامل یک بالابر دو ستونه پرداخته شده است. مولفه مهم قابل ذکر در این بالابر استفاده از پیچ انتقال قدرت برای بالابردن اتومبیل است. مکانیزم آن به این صورت است که پیچ در جای خود می چرخد و مهره ای را که بوسیله مکانیزمی مرتبط به بازوهاست، بالا یا پائین می برد.
البته روش دیگری که می تواند این وظیفه را با چنین مکانیزمی انجام دهد، این است که پیچ بطرف یافت می شود. در این Joyce بالا یا پائین حرکت کند. این روش در جکهای پیچ وچرخدنده حلزونی مجال، به مکانیزمی با روش اول پرداخته شده است.
فهرست
فصل اول:کلیات
فصل دوم:طراحی اجزای بالابر
1-1-1- چگونگی توزیع نیروی وزن اتومبیل بر روی بازوها و تعین طول آنها 6
تحلیل مقطع مورد نظر با ANSYS. 14
مقایسه محاسبات دستی با نرم افزار. 19
1-1-3- طراحی کشوئی بازوی بزرگتر. 19
1-1-5- طراحی کشوئی بازوی کوچکتر. 21
1-2-پین متصل کننده بازو به ناودانی.. 22
2- طراحی پیچ انتقال قدرت... 27
5- طراحی پلاستیکهای متصل به ناودانی قائم.. 37
6- تحلیل تنش ها وتغییر مکان های ایجاد شده به کمک نرم افزار CATIA.. 39
1-6 مقایسه نتایج تحلیل و محاسبات دستی.. 40
نتایج ANSYS برای ناودانی ستون.. 47
مقایسه نتایج دستی با نرم افزار50
9- یاتاقانهای دو سر پیچ قدرت... 51
11-طراحی صفحه ستونها و پیچهای نگهدارنده: 56
13- نقشه های مهندسی قطعات بکار برده شده در بالابر. 65
طراحی بالابر مکانیکی دوستونه به روش های دستی و مقایسه نتایج با تحلیل کامپیوتری + فایل ANSYS