نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:86
قیمت:3000 تومان
دانلود و خرید به صورت آنلاین
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول : مبادی تحقیق
1- مقدمه 1
2- موضوع تحقیق و تبیین آن 3
3- بیان مسأله مورد پژوهش (مشکل چیست؟) 5
4- انگیزه محقق در انتخاب موضوع 7
5- هدف تحقیق 8
6- ضرورت تحقیق (اهمیت مسأله مورد پژوهش) 9
7- واژه ها و اصطلاحات این تحقیق 11
فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش
الف- سابقه نظری تحقیق 12
تاریخچه 21
ب- سابقه عملی تحقیق 24
1- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در جهان 24
2- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در ایران 29
3- بررسی پژوهشهای مشابه موضوع تحقیق در محل تحقیق 34
ج- نقد و بررسی پژوهشهای انجام شده مشابه موضوع تحقیق 36
فصل سوم:روش تحقیق (متدلوژی)
الف- فرضیات 37
1- تعریف فرضیه 37
2- انواع فرضیه 37
3- فرضیات این تحقیق 38
4- سؤالات پژوهشی 38
ب- جامعه آماری و نمونه گیری 39
1- تعریف جامعه آماری 39
2- جامعه آماری این تحقیق 39
3- تعریف نمونه گیری 39
4- انواع نمونه گیری 40
5- نمونه گیری در این تحقیق 40
ج- جمع آوری اطلاعات 43
1- تعریف روش جمع آوری اطلاعات 43
2- انواع روشهای جمع آوری اطلاعات 43
3- روش جمع آوری اطلاعات در این تحقیق 47
4- تعیین روایی روش جمع آوری اطلاعات 47
5- تعیین پایایی روش جمع آوری اطلاعات 48
د- روش تحقیق 48
1- تعریف روش تحقیق 48
2- انواع و روش های تحقیق 49
3- نوع و روش این تحقیق 50
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
الف- تجزیه و تحلیل سؤالات چند جوابی پرسشنامه (با جدول فراوانی و درصدی و رسم نمودار ستونی) 51
ب- تجزیه و تحلیل سؤالات تشریحی پرسشنامه (با جدول فراوانی و درصدی) 68
ج- تجزیه و تحلیل فرضیات (با جدول فراوانی و درصدی و رسم نمودار دایره ای ) 71
فصل پنجم: تفسیر نتایج پژوهش
1- نتیجه تحقیق 78
الف- نتایج کلی و فرضیات 78
ب- نتایج کلی سؤالات تشریحی 80
2- پیشنهادات و نظرات اصلاحی 82
الف- پیشنهادات محقق 82
ب- استنتاج کلی از پیشنهادات پاسخ دهندگان 83
3- مقایسه نتایج این تحقیق با پژوهشهای مشابه این موضوع 84
4- محدودیت ها و مشکلات این تحقیق 86
5- فهرست منابع(کتابنامه) 87
6- پیوست(ضمائم)
نمونه پرسشنامه
چکیده :
امروزه در سراسر جهان مسئله فراغت از جایگاه خاص برخوردار است ،پیشرفت صنعتی و اقتصادی در سال های اخیر که رفاه و آسایش بیشتری را به ارمغان آورده است و به شمار بیشتری از مردم این امکان را بخشیده است که نسبت به گذشته بخش بیشتری از اوقات خود را به امور معنوی – فرهنگی بپردازند.
در واقع نوع گذراندن اوقات فراغت بازندگی معنوی و فرهنگی هر جامعه بسیار نزدیک است همین امر ارتباط تنگاتنگ جوامع آگاه را برآن داشته تا با اجرای سیاستهای مناسب فرهنگی ،ورزشی ،اتخاذ روش تشویق آمیز و مانند اینها از هدر رفتن آن جلوگیری کند .
این تحقیق با طرح این سؤال که در دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحیه 2 شهر یزد اوقات فراغت خود را به انجام چه کارهایی می پردازند ؟ آغاز می شود و با هدف بررسی چگونگی نحوه ی گذراندن اوقات فراغت و نوع فعالیتهای فراغت و کم و کیف پرداختن به هر کدام از فعالیت های فراغت و تعیین علایق دانش آموزان و نیز بررسی میزان دخالت امکانات در نحوه ی گذران اوقات فراغت می باشد.
این تحقیق شامل 7 سؤال پژوهشی که میزان اوقات فراغت ،سهم والدین و همسالان، تلویزیون ، اینترنت ،موسیقی ،... ،مطالعه ی علمی و غیر علمی و نیز رضایت دانش آموزان از نحوه ی گذران اوقات فراغتشان ،خواست و انتظاراتشان از مسؤلان را می سنجد که نتایج بطور کامل در فصل پنجم آمده است .
اطلاعات این تحقیق از طریق پرسشنامه جمع آوری گردیده است و در قالب جداول فراوانی ،درصدها ،نمودارها تجزیه و تحلیل شده است .
جامعه آماری نیز 120 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسط ناحیه 2 شهر یزد هستند که بصورت تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و پایایی تحقیق هم از طریق آلفای کرابناخ (69%)سنجیده شد.
بررسی میزان و نحوة گذراندن اوقات فراغت دانش آموزان دختر مقطع متوسطه