نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:103
قیمت:3000 تومان
به همراه فهرست کامل:چکیده،مقدمه،نتیجه گیری و منابع
در صور ت هر گونه مشکل در دانلود و خرید با ما در تماس باشید
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بیوگرافی 4
چکیده 5
مقدمه 6
بیان مساله 7
اهمیت و ضرورت موضوع 8
مبانی نظری 10
جایگاه کمرنگ تعلیمات دینی در مدارس 10
علل غفلت در راه تربیت دینی ماده گرایی در خانواده 11
وجود خرافات در تعلیم دینی 13
گرایش به گروههای بی بند و بار 14
موانع فرآوری تعمیق تربیت دینی در مدارس 15
تفاوت آموزش و پروش دینی و غیردینی 26
پیوند با اهداف تربیتی 32
تربیت دینی کودکان و نوجوانان؛ موانع و راهکارها 51
پرورش عواطف دینی کودکان 55
نقش خانواده ها در تربیت دینی دانش آموزان 58
خانواده و اهمیت آن در تربیت دینی 61
استفاده از روشهای تدریس فعال در درس دینی 77
نحوه تدریس دروس دینی 90
راه حلهای ایجاد جذابیت در درس دینی 93
بررسی روشهای تدریس دبیران دروس دین و زندگی 95
نتیجه گیری 101
پیشنهادات 102
منابع 103
چکیده
بشر در طول حیات خویش به دنبال واقعیتی بوده که آلام روحی او را تسکین دهدو اورا به ساحل آرامش رهنمون گردد. این واقعیت همان حس پرستش است که در نهاد انسان به ودیعه گذاشته شده است. دین برنامه جامع وکاملی است که خداوند متعال بوسیله انبیاء علیهم السلام برای هدایت ورستگاری انسان فرستاده که حس حقیقت طلبی انسان را پاسخگو باشد .
دین اسلام کاملترین وجامع ترین دینی است که توانسته به نیازهای بشریت پاسخ صحیح داده واورا به سرمنزل سعادت رهننمون شود.یکی از اهداف دین مبین اسلام رساندن انسان به کمال است که در سایه آموزش صحیح صورت می گیرد.یکی از اهداف آموزش وپرورش در کشورمان نیز تحقق این هدف می باشد. به راستی چقدر درس دینی وبحث تربیت دینی در مدارس ما اهمیت دارد؟ چقدر خانواده ها نسبت به این مقوله حساس بوده وبه تربیت دینی فرزندان خود بها می دهند؟
بحث آسیب شناسی تربیت دینی از سه جهت قابل بررسی می باشد. 1. از نظر خانواده ها 2. از نطر محتوای آموزشی 3. از نظر نیروی انسانی در آموزش وپرورش.
آموزش تعلیمات دینی در مدارس و جایگاه آن در زندگی اجتماعی دانش آموزان