![تاثیر رقابت در بازار محصول بر مدیرت واقعی سود](../prod-images/317995.jpg)
•مدیران در مواجه با رقابت فزاینده به دنبال سود بیشتر، ممکن است وسوسه شوند و دست به دستکاری سود برای به دست آوردن قدرت بازار و سوء استفاده از آن نمایند.
•اگر رقابتی در بازار وجود نداشته باشد، ادامه حیات آن با مشکلاتی روبرو خواهد شد عدم توانایی در کنترل رقابت میتواند لطمههای خیلی بدی را وارد کند و به جای پیشرفت، پسرفت را رقم خواهد زد.
•رقابت به عنوان عامل مؤثری مطرح است که فعالیتهای تأمین مالی، سرمایهگذاری و توزیع وجوه نقد آنها را تحت تأثیر خود قرار میدهد و شواهدی در خصوص اثرهای رقابت بر انگیزههای مدیران در خصوص دستکاری سود وجود دارد.
تاثیر رقابت در بازار محصول بر مدیرت واقعی سود