دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک عیب های مکانیکی موتور مجتمع فولاد اهواز بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 35
گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی
این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد
برای اطلاعات از وضعیت داخل موتور از گیج روغن ( میل روغن نما ) و درجه فشار روغن ( فشار سنج ) استفاده کنید . روغن الوده را می توان بوکشید و در موارد جدی روغن را نزدیک سینی کارتر بیرون می زند . وقتی گیج روغن را نزدیک منیفولد داغ نگه دارید اگر روغن آب داشته باشد، بخار می شود . اتیلن گلیکول ( ضد یخ ) با روغن واکنش انجام می دهد و مایع قهوه ای رنگ و چسبناکی تولید می کند که روی گیج روغن مشهود است . فشار روغن به سرعت باید بالا برود و اگر یاتاقانها خوب باشند ، تحت بار نباید تغییر کند. با اندازه گیری ولتاژباتری در هنگام موتور گردانی می توان عیوب سیستم راه اندازی را به سرعت تشخیص داد . اگر ولتاژ به اندازه 25 درصد یا بیشتر کاهش یابد باید غلظت آب اسید باتری را اندازه گیری کند و در جستجوی خانه ای از باتری باشد که اتصال کوتاه کرده است . استارت و کابلهای آن را ، بر اساس میزان جریان کشی ، وارسی کنید: اگر استارت بیش از اندازه جریان می کشد نشان دهنده مقاومت مدار است. بسیاری از وضعیتها از قبیل پایان بودن توان موتور ، دود کردن موتور ، بد کارکردن در دور آ رام ، نرم کارنکردن و بد روشن شدن را می توان به موتور یا سوخت مربوط کرد . اگر با استفاده از سوخت پاش سالم مشکل حل نشد، آزمونهای تراکم و نشت سیلندر را ، به شرحی که در ادامه مطلب می آید انجام دهید . آزمونهایی که روی موتور انجام می شود ، از آزمونهایی که روی سیستم سوخت پاشی انجام می شود آسانترند و می توان آنها را داخل محوطه انجام داد. عیبهای میکانیکی موتور عیبهای مکانیکی موتور را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: نشست سیالها روغن سوزی پایین بودن میزان کمپرس سایید گی یاتاقانها نشست سیالها در موتور با سه نوع سیال سرو کار داریم ـ سوخت ، روغن وآب ـ که هر یک از آنها ممکن است از موتور به بیرون نشست کند و یا به صورت داخلی به سیستم دیگری نشست کند نشست روغن نشست روغن به ندرت سبب خرابی موتور می شود (امادر صورت وقوع چنین اتفاقی ، پیامد های آن ناگوار خواهد بود ) ، اما مکانیک باید همواره این نشستها را بر طرف کند . متداول ترین محلهای نشست روغن ، تقریباً به ترتیب فراوانی عبارت اند از : واشر در سوپاپ (قالپاق سوپاپ) واشر سینی کارتر واشر سینی جلو موتور واشر پایه های لوازم جانبی خارجی کاسه نمدهای عقب و جلو میل لنگ در پوشهای میل سوپاپ و لوله روغن اصلی منبع نشستهای جزئی را به دشواری می توان یافت ، زیرا روغن به طرف پایین و عقب ، به پشت موتور حرکت می کند استفاده از آشکار ساز نور سیاه یا پودر پاشی ( که ردی به جا می گذارد) مفید است ، اما روش موثر تحت فشار گذاشتن کارتر است . دود سیاه یا خاکستری تیره نشانه موتورزیر بار، به ویژه در دور بالا و متوسط دود می کند و کم صداتر از حالت عادی است. موتور زیر با ر، به ویژه در دور پایین و متوسط دود می کند و پر سرو صدا تر از حالت عادی است . موتور زیر با ر ، در همه دورها دود می کند اما ودو آن در دورهای پایین از متوسط آشکار تر است . ممکن است موتور بد روشن شود . موتور زیر بار ، به ویژه در دور بالا دود می کند . موتور زیر بار ، دود می کند و توان آن به شدت کاهش یافته است . موتور زیر بار ، به ویژه در دور بالا و متوسط ، دود می کند ممکن است توان آن نیز پایین باشد . توده های دود سیاه ، گاهی همراه با دود آبی ، یا سفید از اگزوز بیرون می آید ممکن است موتور دچار کوبش شده باشد . دود آبی یا متمایل به سفید در دور بالا و زیر بارکم ، به ویژه وقتی موتور سرد است . یا بالا رفتن دما رنگ دود تغییر می کند و سیاه می شود توان موتور ، به ویژه در حالت تخت گاز ، پایین است . دود آبی یا متمایل به سفید زیر با کم ، وقتی موتور به دمای عادی رسید ه است . ممکن ایت موتور کوبش هم داشته باشد . دود آبی در همگام گاز داند ، پس از کارکردن در دور آرام به مدت طولانی. ممکن است با تثبیت شدن وضعیت گاز ، موتور دیگر دود نکند. دود مداوم آبی در همه دورها ، بارها و دماها دود آبی کم رنگ یا متمایل به سفید در دور بالا و زیر بار کم . بوی تند. علت احتمالی پمپ سوخت پاش ریتارد است . پمپ سوخت پاش آوانس است . میزان کمپرس سیلندر پایین است . هواکش گرفتگی دارد . توربو شارژکن خراب است . سوخت پاشها (سوزنها ) کثیف اند . لوله های سوخت رسانی دچار گرفتگی شده اند . چسبیدن سوخت پاشها علت احتمالی پمپ سوخت پاش ریتارد است . نشست از سوخت پاشها نشست از کاسه نمد سرسوپاپها رینگها / سیلندر ه ساییده اند. موتور سرد است راه چاره پمپ سوخت پاش را تنظیم کنید. پمپ سوخت پاش را تنظیم کنید . موتور را تعمیر کنید . فیلتر هوارا تمیز یا تعویض کنید . فشار هوای خروجی تور بو شارژکن را وارسی کنید . سوخت پاشها را تمیز یا تعویض کنید . لوله ها را تمز یا تعویض کنید. سوخت پاشها را تمیز یا تعویض کنید . راه چاره پمپ را تنظیم کنید . سوخت پاشها را تعمیر یا تعویض کنید . کاسه نمدها را عوض کنید . ساق / گیت سوپاپ را وارسی کنید. تعمیر اساسی / نوسازی موتور ترموستات را عوض کنید . موتور آهسته می گردد و روشن نمی شود . علت احتمالی سیستم موتور گردانی خراب است . میل لنگ سفت شده است . ویسکوزیته خرابی سوخت پاشها دور موتور گردانی منظم نیست ، موتور روشن نمی شود . علت احتمالی تنظیم زمانی سوپاپها به هم خورده است . موتور به حالت عادی می گردد ، اما روش نمی شود. علت احتمالی شمعهای گرمکن از کار افتاده اند. سوخت نامناسب یا آلوده است . سوخت به سیلندرها نمی رسد . تنظیم زمانی پمپ درست نیست . مسیر ورود هوا دچار گرفتگی شده است . مسیر خروج دود دچار گرفتگی شده است . تراکم کم است. موتور در دور آرام کار می کند
گزارش کارآموزی عیب های مکانیکی موتورمجتمع فولاد اهواز