لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:45
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بسم الله الرحمن الرحیم........................................... الف
تقدیر و تشکر.................................................. ب
چکیده......................................................... ت
فهرست مطالب................................................... ث
فهرست جدواول.................................................. ح
فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه................................................... 2
بیان مسأله.............................................. 4
اهمیت و ضرورت مسأله..................................... 5
اهداف................................................... 6
سؤالات و فرضیهها......................................... 6
متغیرها و تعاریف عملیاتی................................ 7
فصل دوم: پیشینه تحقیق
مبانی نظری.............................................. 9
مبانی تجربی............................................. 18
مدل تحلیلی.............................................. 21
فصل سوم: روششناسی
روش تحقیق............................................... 23
جامعه آماری............................................. 23
نمونه آماری............................................. 23
ابزارها................................................. 23
روشهای آماری........................................... 24
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
فصل پنجم: نتیجهگیری
بحث بر یافتهها.......................................... 39
محدودیتها............................................... 40
پیشنهادات............................................... 41
منابع و مأخذ....................................... 42
ضمائم
پرسشنامه................................................ 43
فهرست جداول و نمودار
جدول شماره (1-4)---------------------------------------- 27
جدول شماره(2-4)----------------------------------------- 28
جدول شماره(3-4)----------------------------------------- 29
جدول شماره(4-4)----------------------------------------- 30
جدول شماره(5-4)----------------------------------------- 31
جدول شماره(6-4)----------------------------------------- 32
جدول شماره(7-4)----------------------------------------- 33
جدول شماره(8-4)----------------------------------------- 33
جدول شماره(9-4)----------------------------------------- 34
جدول شماره(10-4)---------------------------------------- 34
نمودار شماره(1-4)--------------------------------------- 35
نمودار شماره(2-4)--------------------------------------- 36
نمودار شماره(3-4)--------------------------------------- 37
مقدمه:
یکی از مهمترین صفات بشری برای رسیدن به هدفهایی که انسان در پیش دارد عزت نفس است برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیمگیری و ابتکار، خلاقیت، سلامت فکر و بهداشت روانی ارتباط مستقیمی با میزان عزت نفس و احساس خود ارزشمندی دارد.
منظور از عزت نفس، احساس و تصوری است که فرد به مرور زمان نسبت به خویشتن در ذهن میپروراند. به عبارت سادهتر، عزت نفس یعنی، ارزیابی فرد از خودش، حال این برداشت و ارزیابی میتواند مثبت و خوشایند باشد، یا منفی و ناخوشایند.
کودکانی که از عزت نفس بالایی برخوردارند، معمولاً احساس خوبی نسبت به خود دارند و بهتر میتوانند اختلافات خود را با سایر کودکان حل کنند و در مقابله با مشکلات، ناملایمات و ناکامیها مقاومترند این کودکان اغلب خندهرو و خوشبین، منطقی و دارای خودپنداری مثبت هستند و از زندگیشان لذت میبرند. برعکس، کودکانی که دارای عزت نفس پائینی هستند، اغلب در مواجهه با مشکلات و سختیها دچار اضطراب فراوان و ناکامی میشوند. این گروه از کودکان معمولاً در حل تعارضات و اختلافات موجود با سایر هم سن و سالانشان مشکل دارند آنها دائم با افکار انتقادی از خویشتن، موجب اذیت و آزار خود میشوند(سلحشور، 1379).
برای اینکه کودکان و نوجوانان بتوانند از حداکثر ظرفیت ذهنی و توانمندیهای بالقوهی فرد برخوردار شوند میبایست از نگرش مثبت نسبت به فرد و محیط اطراف و انگیزهای غنی برای تلاش و کوشش بهرهمند شوند بیشک نوجوانانی که دارای عزت نفس قابل توجهی هستند، نسبت به همسالان خود در شرایط مشابه، پیشرفت تحصیلی و کارآیی بیشتری از خود نشان میدهند و نیز از بارزترین ویژگیهای صاحبان تفکر واگرا و افراد خلاق، داشتن اعتماد به نفس و عزت نفس بالاست.
لذا پرورش عزت نفس در کودکان و نوجوانان از مهمترین وظایف اولیاء و مربیان میباشد که در این ارتباط بیشترین نقش برعهدهی الگوهای رفتاری است(افروز، 1373).
موفقیتهای تحصیلی و شکستهای تحصیلی فرد در مدرسه و مسائل مربوط به تحصیل متقابلاً بر عزت نفس و عزت نفس بر تحصیل تأثیر میگذارند که میزان تأثیر آن از جامعهای به جامعه دیگر فرق میکند. در تحقیق حاضر به بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع دبیرستان در شهرستان بیجار در سال تحصیلی 87-86 میپردازند.
پایان نامه بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در میان دانشآموزان مقطع دبیرستان شهرستان بیجار