سه مدل لوکوموتیو که در شرکت پسیفیک نشنال استرالیا کار میکنند.
لوکوموتیو ماشینی کشنده یا وسیله نقلیه ریلی است که واگنها یا قطار به آن متصل میشوند و نیروی محرکه برای آنها ایجاد میکند. واژه لوکوموتیو از واژه لاتین لوکو به معنای از جایی به جای دیگر بهعلاوه واژه قرون وسطایی موتیووس به معنای ایجاد کردن حرکت ساخته شدهاست. بنابراین از ترکیب این دو واژه، واژه موتور لوکوموتیو بهوجود آمدهاست. لوکوموتیوها نیروی حرکتی خود را به دو طریق عمده به دست میآورند. یا با سوخت فسیلی (دیزل) یا با جریان برق کار میکنند. لوکوموتیو خودش باری بر دوش ندارد و وظیفه آن کشیدن قطار بر روی ریل است.
1-2قطارهای لوکوموتیودار و قطارهای خود گرانشی
دلایل زیادی برای استفاده سنتی از لوکوموتیو برای تولید نیروی محرکه قطار به جای استفاده از گونه خودروی خودگرانشی در قطار وجود دارد.
1-3 سهولت در استفاده
اگر لوکوموتیو از کار افتاد به راحتی با لوکوموتیو دیگری جایگزین میشود.
1-4 استفاده از نیروی ماکزیمم در قطار
قطارها با لوکوموتیو جداگانه از نیروی محرکه آنقدر که مورد نیاز است استفاده میکنند.
1-5 انعطاف پذیری
وقتی نیاز به لوکوموتیو کوچک تر در قطار باشد، لوکوموتیو کوچک تر با بزرگ تر عوض میشود.
تعویض لوکوموتیو فرسوده
وقتی لوکوموتیو فرسوده شد بدون احتیاج به تغییر در سایر قسمتهای قطار، تعویض میشود.
1-6 مزیت قطارهای خود گرانشی
بازدهی بالا
عدم نیاز به سر و ته کردن قطار(در مسافرت های برگشتی)
اطمینان از باز نایستادن قطار
امنیت
فصل اول
1-1لوکوموتیو3
1-3 سهولت در استفاده3
1-4 استفاده از نیروی ماکزیمم در قطار 3
1-5 انعطاف پذیری3
1-6 مزیت قطارهای خود گرانشی3
1-7 طبقه بندی لوکوموتیوها4
1-8 تحویل اولین موتور لوکوموتیو ملی 4
فصل دوم
2-1 تراموا7
2-2 ترامواها در تاخت و تاز8
2-3 گام های اول ترامــوای بدون خط بالاسری و دانـش بهره بردار در 8
چگونگی مواجهه با این نوآوری8
2-4 تفاوت کلی بین تراموا و قطار شهری چیست؟9
2-5 تراموا، چاره ترافیک تهران است 9
فصل سوم
3-1آشنایی با مونوریل11
3-2مزایا و معایب12
3-3 معایب مونوریل 12
3-3-1نبود صرفه اقتصادی 12
3-3-2 ایجاد برخی مشکلات شهری 13
3-4 مونوریل و حمل و نقل شهری 13
3-5 خطوط مونوریل دردنیا 13
3-6 نقشه هایی از مونوریل (Skytrain)14
فصل چهارم
4-1 اتوبوس شهری 16
4-2 تعریف اتوبوس های شهری low-floor16
4-3 سامانه اتوبوس تندرو (Bus rapid transit)17
4-4 یک اتوبوس سه کابینه در آلمان18
4-5 خصوصیات اصلی 18
فهرست اشکال
شکل(1-1). نمایی از قطلر شهری3
شکل 1-2 نمایی از قطعات لوکومتیو4
شکل 2-1 نمایی از تراموا از روبرو7
شکل 3-1 نمایی از منوریل از کنار11
شکل 3-2 نمای نقشه منوریل از روبرو14
شکل3-3 فو نداسیون و قسمتهای دیگر مونوریل14
شکل 4-1 نمای روبروی اتوبوس تندرو17
شکل 4-2 نمای دیگری از اتوبوس تندرو17
شکل 4-3 نمایی از تونل18
شامل 25 صفحه فایل word
دانلود پروژه مقایسه انواع سیستم های حمل و نقل درون شهری