لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:9
دیدگاه سنتى مدیریت بر این باور بود که مدیریت یک ذوق است و هر که این ذوق را داشته باشد، مدیر خوبى است و عده اى مدیریت را یک استعداد مى دانند، که بعضى افراد از آن بالقوه یا بالفعل برخوردار هستند و عده اى هم براین باورند که مدیریت یک نوع هنر است و هر که از این هنر برخوردار باشد مى تواند مدیرى موفق باشد. اما امروزه ثابت شده که مدیریت، علاوه بر مطالبى که ذکر شد یک توانمندى علمى همراه با فرایندنگرى و فراگرداندیشى است. مدیریت علمى باید متکى به علوم و به ویژه علم مدیریت باشد. متاسفانه در طول ۵۰ سال گذشته که علم مدیریت پیشرفت چشمگیرى داشته است در کشور ما همان مدیریت سنتى اعمال شده است و...
تعریف مدیریت اداری :
مدیریت اداری در اداره عبارتست از کاربرد تکنیکهای مختلف اداره امور یک گروه انسانی و هماهنگ نمودن کلیه فعالیتهای اعضاء یک سازمان برای رسیدن به هدف معین و مشخص با راهنمایی و راهبری رهبران سازمان که آنها را مدیران و یا سرپرستان سازمانی مینامند
نظریه مدیریت اداری اصول گرایان(وظیفه گرایان):
از دیگر اندیشمندان مکتب مدیریت کلاسیک هانری فایول فرانسوی ( 1925 تا 1841 ) است فایول ، یکی از دانشمندان برجسته مدیریت کلاسیک است که سعی کرد از طریق تحقیقیات 30 ساله خود در شرکتها و معادن زغال سنگ اصولی ساده و عملی برای اداره امور کلیه سازمانها کشف و تدوین نماید که با اجرای آن مقررات ، کلیه سازمانها در هر جا و در هر شرایطی که باشند به حداکثر کارای برسند به همین دلیل وی را اصول گرا می نامند . البته ذکر این نکنه ضروریست که فایول قوانین حاکم بر اداره امور سازمانها را مانند قوانیین حاکم بر علوم زیستی از قبیل فزیک ثابت تلقی نکرده است بلکه انها را قواعد اصولی انعطاف پذیر میدانست که تحت شرایط خاص تغییر میکنند .
فایول در هنگام ارائه نظریه ( عمومیت داشتن اصول مدیریت ) به توضیح و تشریح فعالیت ها و امور سازمانها پرداخت او برای اولین بار کله سازمانها را پیکره واحدی میدانست که کلیه فعالیت های آن به شش دسته تقسیم میشد.
وی وضیفه اصلی مدیر را برنامه ریزی ، سازمان دهی ، فرماندهی کنترل و هماهنگی میداند و برای هر مدیر توانای ها و ویژگیهای جسمی ، تخصصی ، اخلاقی ، تجربی و فکری قائل است . فایول ذکر آن که میدانست هیچ چیز مطلق وجود ندارد، مع هذا تجارب فعالیتهای مدیری خود را در غالب اصول 14 گانه مدیریت ارائه کرد که بعضی از آنها عبارت از : تقسیم کار ، سپردن اختیار ، انضباط کاری ، تمرکز ، سلسله مراتب ، نظم و عدالت و روحیه یگانگی گروهی و .... قلمداد کرد.
تحقیق در مورد مدیریت