پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی
گرایش مدیریت آموزشی
115 صفحه
چکیده:
هدف این پژوهش، ارزیابی میزان اثر بخشی درونی و بیرونی دورههای آموزشی بخش خصوصی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیراز آنان بود. روش تحقیق آن از نوع توصیفی ـ پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه کارکنان و مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیراز بود. روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری خوشه ای مرحله ای بوده است. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر دو بعد اثربخشی بیرونی و درونی بود، که پس از محاسبه روایی و پایایی، بین افراد نمونه توزیع و جمعآوری گردید. اطلاعات با استفاده از روشهای آمار استنباطی (تی تست تک نمونهای، تی تست مستقل و تحلیل واریانس یکطرفه) و با کمک نرم افزار spss تحلیل شد. نتایج نشان داد که: 1) کارکنان اثربخشی درونی دورههای آموزشی را پایینتر از سطح کفایت مطلوب (Q3) ارزیابی نمودهاند. 2) مدیران اثربخشی بیرونی دورههای آموزشی را پایینتر از سطح کفایت مطلوب (Q3) ارزیابی نمودهاند. 3) بین میانگین اثربخشی درونی دورههای آموزشی از دیدگاه کارکنان با مدارک تحصیلی مختلف تفاوت معناداری وجود ندارد. 4) بین میانگین اثربخشی درونی دورههای آموزشی از دیدگاه کارکنان زن و مرد تفاوت معناداری وجود ندارد. 5) بین میانگین اثربخشی بیرونی دورههای آموزشی از دیدگاه مدیران تفاوت معناداری وجود ندارد. 6) بین اثربخشی درونی و بیرونی دورههای آموزشی تفاوت معناداری وجود ندارد.
واژگان کلیدی: ارزیابی، آموزش، اثربخشی درونی، اثربخشی بیرونی
ارزیابی میزان اثر بخشی درونی و بیرونی دورههای آموزشی بخش خصوصی در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس