اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کاراموزی کامپیوتر در سیستم آموزش و پرورش

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله کاراموزی کامپیوتر در سیستم آموزش و پرورش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

مقدمه :
بی تردید اعتبار و ارزش هر جامعه ای بستگی به میزان معرفت و دانش و رشد علمی وفرهنگی آحاد آن جامعه داشته و در این میان آموزش و پرورش به عنوان دستگاه عظیم فرابخش که حیاتی ترین عامل توسعه یعنی « انسان » در آن رشد یافته و به بار و بر می نشیند بیش از دیگر سازمانها و نهادها باید مورد توجه قرار گیرد . امانباید فراموش کرد که رسالت عظیم انسان سازی که وظیفه اصلی انبیاء نیز بوده نیاز به همت مضاعف تمامی رسولان فرزانه تعلیم و تربیت داشته و تا خود نخواهیم و تا متولیان اصلی دانش و معرفت خود به حرکت در نیامده و اثر بخشی آموزش و پرورش را به اثبات نرسانند یقینا انتظار توجه و حمایت مادی و معنوی ازدیگران ، آب در هاون کوفتن است .
خوشبختانه استان گلستان از روزگاران دور با نام جرجان و استراباد به لحاظ علمی و فرهنگی همواره بر سر زبانها بوده و از آن روز تا به امروز سیر صعودی خود را با شتاب طی نموده است و انشاء ا... حرکت رو به رشد در سایه عزم و اراده بلند و با استحکام پیوند خانه و مدرسه ونیز به همت تمامی کارکنان و فرهنگیان و دانش آموزان و پشتیبانی مسوولین استانی همچنان به سیر خود به سوی کمال ادامه خواهد داد .

 

 

 


تاریخچه آموزش و پرورش استان گلستان
پایه های نخستین نظام آموزشی در دوره اسلامی از مساجد آغاز گردید . در قرون اولیه در جوار مساجد حجره هایی بنا گردید تا آموزش قرآن کریم ، صرف ونحو و سایر علوم ممکن گردد . بنابراین در طول هزار و سیصد سال شهرهای قدیمی استان گلستان از مکتب خانه ها و مدارس پیشرفته دینی برخوردار بود.
نظام آموزشی جدید با نفی بنیادهای نظام آموزشی کهن اصول جدیدی در برنامه ریزی آموزشی و ارزشیابی پدید آورد که پایه های نظام آموزشی جدید ما را تشکیل می دهد . در دوره قاجاریه امیرکبیر به دایر نمودن مدرسه دارالفنون مطابق رویه آموزشی اروپایی ها نمود . از آن پس در سایر مناطق ایران مانند استرآباد (گرگان ) ، علی آباد کتول و بندر گز نیز چنین مدارسی پایه گذاری گردید . این مدارس از ابتدا با تشویق و حمایت نماینده حکومت درمراکز استانها پدید آمد .
در حال حاضر این استان با داشتن 15 اداره آموزش و پرورش و با جمعیت دانش اموزی بالغ بر 400.075 نفر در 3402 آموزشگاه و 15.913 کلاس درس و با تلاش بی وقفه 26.099 نفر همکاران محترم فرهنگی به فعالیتهای آموزشی و پرورشی و تعلیم وتربیت اهتمام دارد .
آموزش وپرورش شهرستان کردکوی در سال 1353 تاسیس شد و در سال 1354 رسما مستقل شد. این سازمان 1425 نفر پرسنل دارد که از این تعداد 98% رسمی و بقیه پیمانی و حق التدریسی هستند .

 


«شرح وظایف پست سازمانی »

 

1- عنوان پست : مدیر / رییس اداره
شاغل این پست با رعایت دقیق موازین شرعی تحت نظارت رییس سازمان آموزش وپرورش استان عهده دار درانجام وظایف زیر خواهد بود .

 

- سعی درتزکیه و الگوسازی خویش واسوه شدن برای کارکنان اموراداری و آموزشی ودانش آموزان بر اساس موازین شرع مقدس اسلام و نظام جمهوری اسلامی .
- اهتمام در بوجود آوردن محیطی کاملا اسلامی و تقویت روح وحدت اسلامی از طریق حرکت در مطابق اهداف آموزش وپرورش ونظام جمهوری اسلامی در بین کارکنان آموزشی و اداری و جلوگیری از هر گونه تفرقه و گروه گرایی .
- اهتمام دربوجود آوردن محیطی کاملا پرورش دهنده و آموزنده منطبق با موازین اسلامی در زمینه شکوفا شدن استعدادهای فکری کارکنان آموزشی و اداری .
- نظارت دقیق بر نحوه رفتار و کردار کارکنان آموزشی و پرورشی واداری و خصوصا درمورد پوشش اسلامی خواهران متعلم و کارمند بر طبق موازین شرع مقدس اسلامی .
- سعی در ایجاد ارتباط اسلامی بین کارکنان برای پیشبرد اخلاق و رفتار اسلامی آن ها
- کوشش در اجرای صحیح و دقیق قوانین و آیین نامه ها و بخشنامه ها و دستورالعملهای اداری و آموزشی طبق مصوبات کمیته مستند سازی استان و شهرستان .
- تماس و هم کاری با مقامات دولتی در سطح شهرستان جهت ایجاد تسهیلات لازم در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش .
- تشویق وترغیب مردم به منظور همکاری و تعاون با آموزش و پرورش ( تعاونوا علی البر و التقوی )
- اقدام به تشکیل شورای آموزش وپرورش منطقه ای با توجه به مصوبات شورای استان معاونت مشارکت های مردمی و مدارس غیر انتفاعی و اقدام به انجام و بررسی آیین نامه ها و دستورالعملهای مربوط ووظایف دیگری که به عهده دبیر شورا واگذار گردیده است .
- نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی آموزشگاهها در قالب برنامه های مصوب .
- نظارت بر اجرای صحیح کار دوایر اداره و کوشش در ایجاد هماهنگی آنان .
- امضاء نامه ها ، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ، و احکام صادره از اداره .
- امضاء کارنامه ها و گواهی نامه ها ، تاییدیه ها و کارت شناسایی کارکنان اداری و آموزشی و غیره .
- بازدید از آموزشگاهها و صدور دستورالعمل های لازم درمورد حسن اجرای برنامه ها و کارهای اداری و آموزشی آن ها .
- کوشش در ایجاد توسعه و تجهیزات آموزشگاههای ابتدایی ، دوره راهنمایی تحصیلی و متوسطه ، مدارس شاهد ، مدارس غیر انتفاعی و مدارس عشایری ، بزرگسالان و همچنین موسسات تربیتی دیگر نظیر مهد کودک درسطح شهر باتوجه به نیازهای حال و آتی منطقه .
- مراقبت درتنظیم بودجه سالانه اداره و حسن انجام امور مالی .
- مراقبت در حسن اجرای برنامه های امتحانات داخلی ، نهایی و متفرقه آموزشگاه ها در سطح شهر ونمایندگی ها و تهیه گزارش مربوط برای مقامات ذیربط .
- کوشش در فراهم کردن وسایل رفاهی کارکنان اداری و آموزشی .
- اجرای دقیق اصل تشویق و توبیخ در مورد کارکنان اداری و آموزشی در صورت لزوم و طبق مقررات مربوط.
- نظارت مسنقیم بر کار معاونین ، مسوولان ، متصدیان ، نمایندگی های اموزش و پرورش وسایر کارکنان.
1-1 عنوان پست : مسوول دفتر
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات وظایف مشروحه زیر را تحت نظارت مستقیم مدیر / رییس اداره انجام میدهد .
- یادداشت تاریخ و ساعت تشکیل کمیسیون ها و ملاقات ها و جلسات و اعلام آن به مدیر مربوط یا جانشین وی .
- ماشین کردن نامه هایی که از طرف مدیر یا جانشین وی ارجاع می شود .
- تعیین وقت برای مراجعه کنندگان جهت ملاقات با مدیر .
- پاسخ گویی به مراجعان تلفنی و یادداشت اسامی و خلاصه درخواست ها.
- نگهداری و بایگانی نامه و مکاتبات طبق دستور مدیر یا جانشین وی در بایگانی مخصوص.
- بایگانی پرونده های مورد نیاز .
- انجام سایر امور ارجاعی عند اللزوم .

 

 

 

2-1 عنوان پست : کارشناس روابط عمومی و اسناد .
شاغل این پست با رعایت اصول و موازین شرعی و طبق مقررات تحت نظارت مقام مسوول مربوطه وظایف زیر را انجام می دهد.
- بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی در چهار چوب وظایف و ارایه نتایج حاصل به مسوولان ذیربط به منظور طرح ها و برنامه ها و اتخاذ روش هایی برای اجرای مطلوب .
- تحلیل محتوای مطبوعات و وسایل ارتباط جمعی در خصوص برنامه های آموزش و پرورش و انعکاس آن به مسوولان ذیربط .
- همکاری با مراکز و دستگاههای فرهنگی و تبلیغی کشور در جهارچوب فعالیت های آموزش و پرورش در سطح شهرستان / منطقه .
- اطلاع رسانی به منظور دستیابی سریع مسوولان شهرستان و منطقه به سیاست ها و خطی مشی های دولت درخصوص برنامه های اموزش و پرورش .
- برقراری ارتباط مستقیم ودو سویه با مردم و رسانه های خبری .
- برگزاری ملاقات عمومی برای مسوولان اداره .
- تهیه و تدوین اخبار ، بیانیه ها ، اطلاعیه ها ، آگهی ها وپیام های مرتبط با آموزش و پرورش شهرستان و منطقه و انعکاس آن در رسانه های جمعی .
- اجرای بخشنامه ها و دستورالعملهای صادره در زمینه های شغلی مربوط به روابط عمومی و انتشارات و اسناد .
- تهیه گزارش های کلی از فعالیت های مدیریت / اداره و جمع بندی آن ها .
- پاسخ گویی به سوالات مراجعان و نامه های مردمی و مکاتبات سازمان و اداره در موعد مقرر.
- انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم.
3-1 عنوان پست : کارشناس مسوول ارزیابی عمل کرده و پاسخ گویی به شکایت
شاغل این پست بارعایت دقیق موازین شرعی وبر طبق مقررات تحت نظارت مدیر/ رییس وظایف زیر را انجام میدهد :
- فراهم نمودن زمینه اجرایی مناسب جهت اجرای دستورالعمل و بخشنامه های صادره در مورد فعالیت های ارزیابی ، عملکرد و پاسخگویی به شکایات .
- همکاری با کارکنان مدیریت / اداره در جهت فراهم نمودن زمینه های مطلوب انجام وظایف مربوط و اجرای صحیح قوانین و مقررات .
- نظارت بر انجام برنامه های مربوط به ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات از نحوه فعالیتهای کارکنان از طریق ارسال به موقع فرمهای ارزیابی کارکنان به کارشناسی های آموزش و پرورش اعمال کنترل های لازم در جهت تنظیم انها وانجام راهنمایی های لازم در این زمینه .
- همکاری و نظارت بر فعالیتهایی که درمورد برقررای امتیازات شغلی کارکنان واحدهای اداری و آموزشی از طریق نتایج ارزش یابی های به عمل آمده صورت می گیرد.
- نظارت بر نحوه انتصاب و عزل مدیران ومعاونین واحدهای اموزشی و ارسال فرم های آماری مربوط در پایان هر یک از فصول 4 گانه به سازمان .
- ارسال فرمهای اماری بازرسی های انجام شده وشکواییه های مورد رسیدگی به سازمان در موعد مقرر.
- همکاری با مامورین اعزامی از سوی بازرسی کل کشور وانجام اقدامات لازم درمورد گزارش های واصله در صورت صدور دستور از طریق مدیر / رییس .
- بررسی گزارشها و شکایت واصله از سوی ارگان ها وافراد از نحوه کار کارکنان اداری و آموزشی وتهیه گزارش های لازم در این زمینه جهت استحضار مدیر / رییس .
- بررسی نحوه عملکرد مدیران مدارس و کارکنان اداری و آموزشی با مراجعان وتهیه گزارش های لازم در این زمینه جهت استحضار مدیر / رییس .
- بررسی ریشه ها و علل نارضایتی های احتمالی مردم از کارشناسی ها و واحدهای آموزش تابعه و تهیه گزارشهای مستند دراین زمینه جهت استحضار مدیر /رییس .
- پیگیری بخشنامه و دستورالعملهای صادره از طرف واحد ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات .
- شرکت در جلسات شورای معاونین مدیریت / اداره و انجان وظایف مربوط به دبیری شورای مذکور.
- راهنمایی کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات شهرستانها و منطقه تابعه درانجام وظایف شغلی مربوط .
- تجزیه وتحلیل عمکرد و احد ها و کارکنان بر اساس بازرسی های انجام شده .
- تهیه پیشنویس گزارشات و مکاتبات مربوط .
4-1 عنوان پست : کارشناس امور زنان و مشاور مدیریت
شاغل این پست با رعایت ضوابط شرعی وبر اساس آیین نامه اجرایی امور زنان سازمان و وزارت متبوع وظایف مشروح زیر را تحت نظارت مدیر / رییس اداره انجام می دهد .
- بررسی و ارایه راهکارهای مناسب جهت رشد همه جانبه دختران و رفع محرومیت از آنان درعرصه های مختلف آموزش وپرورش با توجه به بافت فرهنگی واجتماعی شهرستان / منطقه .
- ارایه دیدگاههای مشاوره ای به مدیر / رییس اداره در زمینه مسائل مربوط به زنان .
- بازدید از آموزشگاههای دخترانه به منظور شناخت مسائل زنان .
- ارایه گزارش مستمر از فعالیت های انجام شده به امور زنان سازمان .
- پیگیری و نظارت دقیق بر اجرای طرح های استثنایی و ملی بر اساس شیوه نامه ارسالی .
- شرکت فعالانه درگردهمایی ها و نشست های امور زنان سازمان .
- شرکت فعال در جلسات فرمانداری و تشکل های مرتبط با مسائل زنان .
- ارسال طرح ها و برنامه های پیشنهادی با توجه به نیازهای منطقه به منظور جذب اعتبار 30228 استانی .
- انجام سایر امور وارجاعی در صورت لزوم .
5-1 عنوان پست : کارشناس امور حقوقی ، املاک و حمایت قضایی کارکنان .
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و طبق مقررات تحت نظارت
مدیر / رییس اداره عهده دار وظایف مشروحه ذیل می باشد .
- تعقیب دعاوی شهرستان و آموزشگاههای تابعه در مراجع قضایی با نظر مدیریت شهرستان و کارشناسی حقوقی استان .
- اظهار نظر درباره انعقاد قراردادهای شهرستان و آموزشگاههای تابعه با موسسات و افراد به لحاظ رعایت موارد حقوقی و قضایی .
- اظهارنظر مشورتی نسبت به استعلامیه های واحدهای شهرستان درموارد حقوقی و قضایی .
- تعقیب دعاوی واحدهای تابعه شهرستان علیه اشخاص حقیقی و حقوقی با نظر مدیریت شهرستان و کارشناسی حقوقی استان .
- شرکت در جلسات رسیدگی و دادرسی دردادگاههای مربوطه و دفاع از حقوق آموزش وپرورش درمورد ادعای اشخاص حقیقی و حقوقی با هماهنگی کارشناس حقوقی استان .
- اقدام نسبت به وصول هرینه تحصیلی اشخاص متعهد به خدمت که به تعهد خود عمل نکرده اند .
- انجام مشاوره و ارشاد قضایی متقاضیان حمایت کارکنان .
- تهیه پیشنویس مکاتبات مربوط .
- تهیه و تنظیم گزارشات و مکاتبات لازم .
- پاسخ گویی به سوالات مراجعان مربوط.
- انجام سایر امور و ارجاعی در صورت لزوم.
6-1 عنوان پست : کارشناس حراست
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات اداری و مالی تحت نظارت مدیر / رییس اداره وظایف زیر را عهده دار می باشد .
- همکاری با مدیر / رییس اداره درانجام وظایف محوله
- بررسی گزارش های واصله از سوی منابع ذیصلاح
- بررسی وضع حراستی دستگاه متبوع و تهیه گزارشات لازم جهت مقامات مسوول
- دریافت اسناد و مدارک محرمانه واصله و حراست از آن ها بر اساس مقررات مربوط.
- بازدید از واحدهای تابعه مدیریت / اداره بر اساس گزارش های واصله
- شرکت در جلسات ، سمینارها ، و گردهمایی مربوطه .
- ارایه نظرات وپیشنهادات اصلاحی در جهت رفع نقایص و بهبود روشهای حراستی به مقامات مافوق مربوطه .
- بررسی های مستمر در جهت حصول اطمینان از رعایت اصول حراستی درامور مکاتباتی و مخابراتی و همچنین تهیه گزارشات لازم دراین زمینه .
- نظارت و مراقبت بر کلیه امور مربوط به حراست و انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از حوادث غیر مترقبه .
- تهیه پیش نویس مکاتبات و گزارش های مربوط .
- پاسخ گویی به سوالات مراجعین مربوطه .
- انجام سایر امور ارجاعی مربوط عنداللزوم .
7-1 عنوان پست : کارشناس مسوول/ کارشناس گزینش
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات تحت نظارت مدیر / رییس اداره وظایف مشروحه زیر را عهده دار است .
- رعایت قسط و عدل اسلامی در انجام وظایف محوله با توجه به دستورالعمل ها وضوابط مصوب .
- مطالعه و رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه .
- مطالعه مستمر بخشنامه ها و دستورالعمل های تحقیق .
- مسوولیت حسن اجرای بخشنامه های گزینش در منطقه مربوطه .
- همکاری و هماهنگی با رییس و معاونین / مدیریت / اداره آموزش و پرورش مربوطه .
- ارایه برنامه انجام کار برای عوامل تحت نظر و پیگیری و نظارت بر عملکرد ایشان .
- شناسایی منابع موثق جهت انجام تحقیقات ویژه و ارزیابی مستمر منابع .
- انجام تحقیقات ویژه که از سوی مسوول مافوق ارجاع می گردد .
- رعایت ضوابط و دستورالعمل ها و روشهای ابلاغی درانجام تحقیقات ویژه .
- تنظیم سوایق منابع ویژه جهت انجام تحقیقات ویژه و ارایه به مسوول تحقیقات جهت نگهداری در بانک منابع .
- تنظیم برنامه زمانی ملاقاتها وایجاد ارتباط مناسب با منابع و مراکز اطلاعاتی.
- برقراری ارتباط با مراکز و تدارک لازم جهت انجام ماموریت های محوله و پیگیری جهت فراهم آوردن آن ها از طریق مسوولین مربوطه .
- انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم .
8-1 عنوان پست : کارشناس مسوول انجمن اولیاء و مربیان
شاغل دراین پست با رعایت موازین شرعی و طبق مقررات اداری و مالی تحت نظارت مدیر /رییس اداره وظایف ذیل را عهده دار است .
- برنامه ریزی و تمهید مقدمات در زمینه بزرگ داشت هفته پیوند و نظارت بر انتخابات انجمن اولیاء و مربیان مدارس .
- ارتباط با شخصیت های مذهبی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سازمان ها ، ارگان ها ، ادارات ، موسسات خیریه ، خیرین ورسانه های گروهی به منظور تحقق اهداف انجمن اولیاء و مربیان.
- شرکت در جلسات مجمع عمومی اولیاء و مربیان و تشکیل جلسات با اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس به منظور تشریح و تبیین اهداف انجمن اولیاء و مربیان
- برنامه ریزی به منظور سازمان دهی و نظارت بر سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان
- تلاش در جهت اشتراک مجلات و انتشارات انجمن اولیاء و مربیان توسط اولیاء ومربیان .
- برنامه ریزی به منظور توزیع مناسب هدایای مردمی جشن عاطفه ها بین دانش آموزان نیازمند .
- همکاری و ارتباط مستمر با کارشناسی انجمن اولیا ء و مربیان استان و شرکت در برنامه ها و جلسات توجیهی .
- همکاری با معاونین اداره وسایر کارشناسان درانجام وظایف مربوطه.
- تهیه گزارش ها و پیش نویس ها ی لازم جهت مقامات مافوق .
- پاسخ گویی به سوالات مراجعان
- سایر امور عنداللزوم و
9-1 عنوان پست : کارشناس توسعه مشارکت های مردمی و امور شوراهای آموزش و پرورش .
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی بر طبق مقررات به وظایف مشروحه زیر نظر مدیر / رییس اداره انجام وظیفه می نماید .
- همکاری با مدیر / رییس در انجام وظایف مربوط به امور شورای آموزش و پرورش
- پیگیری مصوبات و پیشنهادات شورای شهرستان و انجام وظایفی که دراین رابطه از طرف شورا به وی محول می گردد .
- تهیه دستور کار جلسات شورا با هماهنگی مدیر / رییس آموزش و پرورش و دبیر خانه شورای شهرستان و منطقه و ارسال آن برای اعضای شورا .
- ارسال مصوبات و پیشنهادات شورا برای اعضاء ادارات وافراد ذیربط و پیگیری لازم به منظور اجرای آن ها طبق مقررات .
- ارسال دستور جلسات و خلاصه نتیجه مذاکرات شورا برای نمایندگان استان مربوطه در مجلس شورای اسلامی تا در صورت تمایل در جلسات شرکت نمایند .
- برقراری ارتباط اصولی بین شوراهای آموزش و پرورش شهرستان / منطقه با شورای استان .
- تهیه گزارش جامع از فعالیت های کمی و کیفی در امور شوراهای شهرستان / منطقه به منظور ارایه به شورای استان
- انجام اقدامات لازم در رابطه با انتخاب مجدد اعضاء پس از انقضای مدت ماموریت آنان و یا انحلال شورا و جانشین نمودن .
- افرادی که به عللی از عضویت شورا کناره گیری و یا فوت نموده اند به ترتیب مقرر در قانون و دستورالعمل های مربوط.
- دریافت و مطالعه بخشنامه ها و دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوط که از سوی سازمان و یا وزارت متبوع ابلاغ گردیده است به منظور ایجاد اقدامات لازم.
- تهیه پیش نویس مکاتبات لازم .
- انجام سایر امور ارجاعی مربوط عنداللزوم .

 

 

 

10-1 عنوان پست : کارشناس امورمدارس غیر انتفاعی و آموزشگاه های علمی آزاد دوره های مختلف تحصیلی
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات تحت نظارت مدیر / رییس اداره عهده دار وظایف مشروحه زیر است :
- انجام بررسی های لازم درخواست تاسیس مدارس غیر انتفاعی با نظر رییس مدیریت / اداره .
- جمع آوری اطلاعات و مدارک مورد نیاز به منظور بررسی فعالیت های مدارس غیر انتفاعی و آموزشگاههای علمی آزاد در سطح شهرستان / منطقه .
- همکاری با کارشناسان امتحانات درخصوص انجام امور امتحانات مدارس غیر انتفاعی .
- همکاری با کارشناسان آموزش دوره های تحصیلی مختلف در خصوص امور آموزش و پرورش واداری مدارس غیر انتفاعی .
- نظارت لازم در خصوص اقدامات مالی و میزان اخذ شهریه درمدارس غیر انتفاعی شهرستان / منطقه و طرح های مورد اجرا .
- ارایه طرح های لازم به منظور شناساندن اهداف قانون تاسیس مدارس غیر انتفاعی به مسوولان و مردم در سطح شرهستان / منطقه و اهتمام درتوسعه مدارس غیر انتفاعی
- شرکت در جلسات و کمیسیون های مربوط .
- تهیه پیش نویس مکاتبات و گزار شهای لازم .
- پاسخ گویی به سوالات مراجعین
- انجام سایر امور ارجاعی مربوط عنداللزوم . / ج .

 


11-1 عنوان پشت : کارشناس امور شاهد ، ایثارگران و بسیج دانش آموزی
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات وظایف مشروحه زیر را تحت نظارت مدیر / رییس اداره انجام میدهد .
- همکاری با مدیر / رییس و کارشناسان دوره های تحصیلی درانجام وظایف مربوط به شغل .
- هماهنگی با مدیر / رییس در زمینه تنظیم دفاتر آماری مربوط به مدارس شاهد و ایثارگران در سطح شهرستان / منطقه .
- مطالعه آیین نامه ها و دستورالعملها و بخشنامه ها ی مربوط به مدارس شاهد و ایثارگران به منظور آگاهی کامل از نحوه برگزاری امتحانات و برنامه ریزی لازم برای امور تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر در سطح شهرستان /منطقه .
- ارسال پرسش نامه ها به واحد های آموزشی به منظور تهیه گزارش از فعالیت های ماهانه و سالانه و عملکرد مسوولین مدارس شاهد و ایثارگر وطرح پراکنده جهت ارسال به دفاتر حوزه ستادی استان .
- اهتمام در تامین نیروی آموزش و پرورش ادرای و خدماتی مدارس شاهد و طرح پراکنده .
- دقت و نظارت بر ثبت نام مدارس شاهد و ایثارگران وتنظیم فرم های مربوطه
- بررسی نیازمندیهای پرسنلی و تجهیزاتی مدارس شاهد و طرح پراکنده و اقدام لازم به منظور تامین آنها .
- نظارت بر انجمن اولیاء و مربیان مدارس شاهد با نظر مافوق .
- اهتمام در جهت توجه همه جانبه به مسائل تربیتی فرزندان شاهد از طریق تقویت و توسعه برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی ـ فرهنگی ورزشی مدارس .
- نظارت کامل بر دریافت شهریه و هزینه کرد آن برابر دستورالعمل های امور مالی طرح شاهد .
- جمع آوری ، بررسی و پیگیری گزراش معلمک راهنما و مشاورین طرح پراکنده شاهد .
- شرکت در جلسات کمیته درس دفاعی .
- هماهنگی با سپاه پاسداران برای اجرای دوره های عملی دبیران و دانش آموزان .
- همکاری با مسوول متوسطه ونظری و مهارتی .
- نظارت بر نحوه آموزش دوره های ضمن خدمت .
- نظارت بر اجرای آزمون عملی و اردوی درس آمادگی دفاعی .
- برنامه ریزی واجرای همایش ها ـ یادواره ها ، مناسبت ها .
- توسعه فرهنگ بسیج در بین دانش آموزان ـ ترویج شعایر دینی ـ بزرگداشت حماسه دفاع مقدس و دست آوردهای آن وگرامیداشت یاد و خاطره .
- کمک رسانی و فعالیت های امدادی و سازندگی با توجه به شرایط و نیازهای ملی و منطقه ای .
- تبادل نظر و مذاکره درجهت حصول توافق وهماهنگ نمودن نظرات دو دستگاه در زمینه کاری .
- دریافت آمار دانش آموزان و فرماندهان و تنظیم لیست های مربوط.
- همکاری لازم با واحدها و مسوولین ذیربط در زمینه برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی دانش آموزان بسیجی با توجه به اعتبارات تخصیصی از سوی دودستگاه .
- شرکت در جلسات و کمیسیون های مربوطه با نظر مقام مافوق .
12-1 عنوان پست: رییس / کارشناس مسوول سواد آموزی / کارشناس سواد آموزی .
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات تحت نظارت مدیر / رییس اداره وظایف مشروحه زیر را عهده دار است .
- انجام وظیفه تحت نظر مدیر / رییس آموزش و پرورش شهرستان .
- پیش بینی نیروهای مورد نیاز جهت اجرای برنامه های آموزشی و پیگیری لازم برای تامین آن .
- اقدام لازم نسبت به تهیه و تامین امکانات اموزشی و تدارکاتی و نظارت بر توزیع
آنها .
- هماهنگی با مسوولین ادارات ، نهادها ، مراکز نظامی و انتظامی به منظور جلب همکاری و توسعه فعالیت های سواد آموزی از طریق مدیریت آموزش و پرورش شهرستان .
- هماهنگی و همکاری با مسوولان نهضت سواد آموزی استان واقدام لازم درجهت حسن اجرای آیی نامه ها ، بخشنامه ها ، شیوه نامه ها و ... اعلام شده .
- فراهم نمودن زمینه تشکیل جلسات ، کارگاهها و ... دوره آموزشی برای آموزش یاران و راهنمایان تعلیماتی و یا شرکت دادن آن ها در دوره های آموزشی مربوطه.
- اقدام و نظارت لازم برای انجام سنجش ، ارزیابی ها ، آزمون ها و مسابقات علمی آموزشی و فرهنگی .
- انجام مکاتبات اداری و آموزشی وامضاء اساس نامه و مدارک .
- پیگیری و هماهنگی لازم در جهت ایجاد و راه اندازی مراکز یادگیری محلی .
- تهیه و تنظیم گزارش عملکرد و ارایه به مبادی ذیربط .
- انجام سایر امور محوله در راستای وظایف اداری .
13-1 عنوان پست : کارشناس مسوول آموزش ( نهضت )
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات تحت نظارت
مدیر / رییس اداره وظایف مشروحه زیر را عهده دار است .
- انجام وظیفه تحت نظر مدیر / رییس شهرستان .
- نظارت بر جمع آوری اطلاعات و آمار مورد نیاز اداره شهرستان وتجزیه و تحلیل و ارایه نتایج آنها .
- مطالعه و بررسی لازم در برآورد نیازها و تنگناهای آموزشی تدارکاتی فعالیت های آموزشی و نظارت بر توزیع به موقع آنها ورایه راهکارهای لازم .
- تمهید مقدمات لازم برای انجام برنامه های آموزشی ( کارآموزی ،بازآموزی ، برنامه های آموزش مداوم و ...)
- نظارت بر حسن جریان برگزاری آزمون ها و مسابقات علمی ،آموزشی .
- هماهنگی و نظارت بر روند اجرای سیستم بزرگ سال.
- اقدام لازم در جهت ارتقای کیفیت دوره های اموزشی و کلاس های سواد آموزی و برنامه های آموزش مداوم .
- انجام بازدید از فعالیتهای آموزشی و ارایه راهکارها و رهنمودهای مناسب .
- ارزش یابی و ارزیابی عملکرد نیروهای حوزه فعالیت .
- تهیه و تنظیم گزارش عملکرد و انعکاس به رییس اداره .
- انجام سایر امور در راستای وظایف اداری و آموزشی .

 

 

 

14-1 عنوان پست : کارشناس سواد آموزی
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات تحت نظارت کارشناس مسوول وظایف مشروحه زیر را عهده دار است .
- انجام وظیفه تحت مدیر آموزش و پرورش شهرستان
- پیش بینی نیروهای مورد نیاز جهت اجرای برنامه های آموزشی و پیگیری لازم برای تامین آن .
- اقدام به شناسایی موقعیت و امکانات جهت تشکیل کلاسها و فعالیت های آموزشی و تمهید مقدمات اجرایی
- هماهنگی با مسوولین ادارات ، نهادها ، مراکز نظامی و انتظامی به منظور جلب همکاری و توسعه فعالیت های سواد آموزی از طریق مدیریت آموزش و پرورش شهرستان .
- هماهنگی و همکاری با مسوولان نهضت سوادآموزی استان واقدام لازم در جهت حسن اجرای آیین نامه ها ، بخشنامه ها ، شیوه نامه ها و .. اعلام شده .
- فراهم نمودن زمینه تشکیل جلسات ، کارگاهها و .. .دوره اموزشی برای آموزش یاران و راهنمایان تعلیماتی و یا شرکت دادن انها در دوره های آموزشی مربوطه .
- ارزش یابی عملکرد کارکنان برابر ضوابط و مقررات .
- اقدام و نظارت بر اجرای سیستم بزرگسال و تنظیم فرمها ، دفاتر و ثبت و صدور اسناد و مدارک و نگهداری سوابق با رعایت مقررات .
- ایجاد هماهنگی و همکاری بین کارکنان و نظارت بر عملکرد آنها .
- انجام مکاتبات اداری و آموزشی وامضاء اساس نامه و مدارک .
- انجام سایرامور محوله در راستای وظایف اداری .
15-1 عنوان پست:راهنما مسئوول
شاغل این پسا زیر نظر رئیس/ معاون اداره با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات وظایف زیر را انجام می دهد.
- انجام وظیفه تحت نظر کارشناس آموزش.
- اقدام لازم برای شناسایی،جذب و بکارگیری نیروی انسانی(آموزشیار؛راهنما،سرباز معلم)
- تمهید مقدمات نسبت به اجرای دوره های آموزشی کوتاه مدت
(کار آموزی،بازآموزی،ضمن خدمت)
- سازمان دهی آموزش یاران و راهنمایان تعلیماتی.
- راهنمایی آموزش یاران و راهنمایان تعلیماتی در مشاغل آموزش و پرورش.
- ابداع و اتخاذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از افت کمی و کیفی کلاس ها و گروه های پیگیر.
- تظارت برپیشرفت تحصیلی دوره ها و پایه ها.
- پی گیری در جهت بر آورد و تامین و توزیع امکانات و اقلام آموزشی.
- تنظیم برنامه ماموریت راهنمایان تعلیماتی و نظارت بر عمل کرد آنان وارایه راه حل های مناسب.
- نظارت برنحوه طراحی سئولات امتحانی.
- برگزاری آزمون،مسابقات علمی،آموزشی و فرهنگی.
- ارزش یابی عمل کرد آموزش یاران،راهنمایان تعلیماتی.
- هماهنگی و نظارت بر برگزاری امتحانات و انجام امور امتحانات متفرقه.
- ارزیابی پیشرفت تحصیلی سواد آموزان،فراگیران .
- انجام سایر امور محموله در راستای وظایف اداری.
16-1 عنوان پست:راهنمای تعلیماتی
شاغل این پست زیر نظر رییس/معاون اداره با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات وظایف زیر را انجام می دهد.
- انجام وظیفه زیر نظر کارشناس آموزش و راهنما مسئوول آموزش.
- سازمان دهی آموزش یاران در حوزه فعالیت مربوطه با هماهنگی و نظارت مسئولین ذیربط
- نظارت بر ثبت نام و تنظیم فرم 13.
- حضور در کلاس و نظارت بر نحوه تدریس آموزش یاران و ثبت مشاهدات در دفاتر و فرم های مربوطه و ارسال گزارشات لازم.
- بررسی و تحقیق در خصوص روش های تدریس و آموزش بزرگ سالان.
- نظارت بر نحوه طراحی سوالات امتحانی.
- انجام ارزشیابی از کار آموزش یاران تحت نظارت.
- تشکیل جلسات کارگاهی جهت انتقال تجربیات آموزشی.
- انجام سایر امور ارجاعی مربوط عنداللزوم./
17-1 عنوان پست:مسئوول ترویج سواد آموزی
شاغل این پست زیرنظر رییس / معاون اداره با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات وظایف زیر را انجام می دهد .
- انجام وظیفه تحت نظر رییس / کارشناس مسوول سواد آموزی
- فعالیت درجهت ترویج ونشر فرهنگ اسلامی وکتاب خوانی در بین سواد آموزان و آموزش یاران .
- انجام برنامه های مناسب تبلیغاتی ، فرهنگی وارتباطی و ارایه گزارش لازم
- تلاش در جهت برگزاری جلسات ، مصابحه ها ،گردهمایی ها .
- تهیه وتنظیم اطلاعات مربوط به عملکرد سواد آموزی جهت انعکاس دررسانه های گروهی .
- جمع اوری نظرات و پیشنهادات مردمی در رابطه با فعالیت های سواد آموزی و ارایه به مافوق .
- تهیه مطالب تبلیغاتی جهت درج در رسانه های محلی و حتی الامکان صدا وسیمای مرکز استان
- برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ،آموزشی و هنری جهت سواد آموزان
- همکاری در برگزاری نمایشگاه ودستاوردهای مراکز یادگیری محلی
- انجام سایر امور محوله در راستای وظایف اداری .
18-1 عنوان پست : مسوول بررسی عمکلرد
شاغل این پست زیر نظر رییس / معاون اداره با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات وظایف زیر را انجام میدهد .
- انجام وظایف تحت نظر رییس / کارشناسی مسوول سواد آموزی
- تجزیه وتحلیل اطلاعات و بررسی گزراش های عملکردی آموزش یاران از لحاظ نحوه همکاری
- اجرای برنامه های مربوط به نقل و انتقال آموزش یاران وسازماندهی آنها مطابق دستور العملها
- پیگیری واجرای برنامه های امور رفاهی وتامین اجتماعی ، خدمات آموزشی آموزش یاران
- تشکیل پرونده جهت کلیه آموزش یاران
- انجام سایر امور محوله در راستای وظایف اداری
19-1 عنوان پست : مسوول تجهیز کلاسها
شاغل این پست زیر نظر رییس / معاون اداره با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات وظایف زیر را انجام می دهد .
- انجام وظیفه تحت نظر رییس / کارشناس مسوول سواد آموزی
- بررسی و تجزیه و تحلیل اقلام مورد نیاز سواد آموزان
- اقدام لازم جهت تهیه وسایل آموزشی و کمک آموزشی متناسب با برنامه های آموزشی .
- برآورد وتوزیع اقلام آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز کلاسهای سواد آموزی
- برنامه ریزی جهت استفاده از مکان های آموزشی و مدارس و فضاهای مناسب
- نگهداری تجهیزات کلاس ها
- بازسازی لوازم و امکانات موجود جهت استفاده مطلوب
- تحویل و تحول اقلام آموزشی و کمک آموزشی به آموزشی یاران
- انجام سایر موارد محوله در راستای وظایف اداری
2- عنوان پست : معاون آموزش و پرورش عمومی
شاغل این پست زیر نظر مدیر / رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوط وظایف مشروحه زیر را انجام می دهد .
- رعایت کلیه اصول وموازین شرعی در انجام وظایف مربوط
- سعی در تزکیه و الگوسازی خویش برای کارکنان اداری آموزشی بر اساس موازین شرعی و حرکت در خط ولایت وقیه
- اهتمام در بوجود آوردن محیطی کاملا اسلامی و تقویت روح وحدت اسلامی از طریق حرکت در خط ولایت وقیه بین کارکنان و جلوگیری از هر گونه تفرقه و گروه گرایی .
- کوشش در ایجاد ارتباط صحیح بین کارکنان آموزی و مسوولان و متصدیان آموزشی و بخش های تابعه به منظور هماهنگ نمودن فعالیت آنان
- انجام راهنمایی های لازم به مسوولان و متصدیان دوایر ذیربط وکارکنان آموزشی
- اقدام به طرح ها در زمینه فعالیت های اموزشی سالانه جهت پیشنهاد به شوراهای آموزشی مدارس و همچنین کوشش در جهت توسعه وازدیاد مدارس تابعه بر اساس موازین و خط مشی کلی آموزش و پرورش .
- نظارت بر حسن اجرای قوانین و آیین نامه ها ومقررات آموزشی درسطح منطقه .
- نظارت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی ابتدایی ، راهنمایی تحصیلی ، امتحانات منطقه و اقدام لازم درمورد تامین کادر آموزشی موردنیاز آنها و گزارش گیری وگزارش دهی مربوط به فعالیت های مذکور و دادن پیشنهادی مفید و به موقع به مقامات ذیربط .
- انتخاب و پیشنهاد انتصاب مسوولان تحت نظر به رییس اداره جهت صدور حکم .
- نظارت و برنامه ریزی بر انجام مسابقات علمی ، ادبی وهنری و فرهنگی در سطح شهرستان .
- ایجاد همکاری و هماهنگی با سازمان دانش اموزی درزمینه اجرای عملیات پرورشی وتربیتی و فوق برنامه در خارج از مدرسه نظیر اردوها و بازدیدعلمی و ...
- پیشنهاد و تشکیل دوره های آموزشی برای مدیران ، آموزگاران ودبیران دوره های ابتدایی و راهنمایی تحصیلی و ارزیابی ازنحوه آموزش با هماهنگی واحدهای ذیربط
- برنامه ریزی و نظارت در زمینه فعالیت های مربوط درامر سنجش و ارزش یابی تحصیلی دوره ابتدایی وراهنمایی تحصیلی .
- ارزیابی کلی در نحوه انجام فعالیت های راهنمایان آموزشی مدارس دوره ابتدایی و راهنمایی .
- تهیه پیش نویس مکاتبات مربوط
- تهیه گزارش های لازم
- انجام سایر امور مربوط عنداللزوم .
1-2 عنوان پست : کارشناس تکنولوژی و هماهنگی گروههای اموزشی دوره عمومی .
شاغل این پست سازمانی ضمن رعایت موازین شرعی بر طبق مقررات زیر نظر معاون آموزش و پرورش عمومی انجام وظیفه مینماید .
1- نظارت بر چگونگی هزینه سرانه کمک آموزشی و کلیه اعتباراتی که به این منظور جهت واحدهای اموزشی و راهنمایی ومتوسطه اختصاص می یابد . با توجه به سیاستهای دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش وپرورش که از طریق کارشناسی تکنولوژی و گروهها آموزشی عمومی استان ابلاغ می گردد .
2- هدایت مسیر برنامه های آموزشی و پرورشی در جهت نیل به اهداف مصوب و پیش بینی شده توسط شورای عالی اموزش و پرورش .
3- برقراری ارتباط و تعامل سازنده و مستمر سیاست ها و اهداف ارایه شده از طرف مراجع قانون گذار با مجریان طرح ها و برنامه های دفاتر حوزه ستادی ( مدارس ، منطقه و سازمان آموزش و پرورش )
4- ترویج فرهنگ و میل به اندیشیدن درعوامل آموزشی ـ پرورشی و اداری .
5- هدایت ، نظارت و ارزش یابی ، کنترل کیفیت مستمر و سازمان دهی فرآیند یاددهی ـ یاد گیری و برنامه های مرتبط با آن در سازمان ها ، منطقه ومدارس .
6- مسئله یابی و جستجوی روشهای نو برای حل مسائل آموزشی و پرورشی .
7- پایش برنامه های درسی و آموزشی وانطباق محتوای آموزشی و پرورشی با شرایط محلی و منطقه ای واقلیمی و رعایت سیاست تمرکز زدایی .
8- تهیه لیست وسایل ،مواد و نرم افزارهای آموزشی مورد نیاز واحدهای آموزی ابتدایی راهنمایی و متوسطه منطقه / اداره آموزش و.پرورش .
9- بررسی مستمر وسایل ، مواد و نرم افزارهای آموزشی موجود درواحدهای آموزشی ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه آموزش و پرورش شهرستان / منطقه .
10- برنامه ریزی جهت بهره گیری مطلوب از آزمایشگاه ها و کارگاهها و مرکز یادگیری موجود درمنطقه / اداره آموزش و پرورش .
2-2 عنوان پست : کارشناس سنجش و ارزش یابی تحصیلی وتربیتی دوره عمومی
شاغل این پست با رعایت موازین شرعی و بر طبق مقررات تحت نظر معاون مربوطه / کارشناس مسوول سنجش وارزش یابی عهده دار وظایف مشروحه ذیل می باشد .
- رعایت دقیق کلیه اصول و موازین شرعی در انجام وظایف محوله .
- رعایت حسن اخلاق و برخورد اسلامی و انسانی با مراجعان وپاسخ گویی در وظایف مربوط .
- اجرای آیین نامه ها و دستورالعملها ومقررات مربوط به امتحانات ، سنجش و ارزش یابی تحصیلی دوره عمومی .
- دریافت نامه های مربوط به سنجش و ارزش یابی تحصیلی از مقام مافوق یا دبیرخانه وپاسخ گویی به موقع به آنها .
- پیش بینی وسایل مورد نیاز وملزومات مورد نیاز امتحانات نهایی سوم راهنمایی وتهیه و توزیع انها بین حوزه با همکاری کارپردازی .
- اقدام به جمع آوری داوطلبان آزاد و بزرگسالان سوم راهنمایی تحصیلی برای تشکیل حوزه های امتحان وتهیه لوازم و وسایل موردنیاز .
- اقدام به انتخاب محل حوزه های امتحانی با نظر مدیر / رییس اداره آموزش و پرورش و معاون آموزشی .
- تشکیل جلسات برای کلیه ی عوامل امتحانی و آزمون ها قبل از برگزاری هر نوبت امتحانی و آزمون ها .
- اخذ لیست های صورت مشخصات و ریز نمرات امتحانات نهایی راهنمایی تحصیلی از روسای هیات های ممتحنه و ارسال انها به استان درصورت ضرورت .
- تعیین درصد قبولی و میانگین نمرات امتحانات آموزشگاهها به منظور تجریه و تحلیل نتایج آن .
- تدوین خط و مشی های اجرایی ونظارت بر انجام ارزش یابی های مستمر و ارزش یابی پیشرفت تحصیلی دوره عمومی کلیه ی پایه های تحصیلی وهدایت صحیح ارزش یابی های تعریف شده .
- نظارت ، کنترل و ارزیابی از عملکرد فعالیت ها برنامه های اجرایی کارشناسی های اموزش و پرورش ابتدایی و راهنمایی تحصیلی و گروههای آموزشی زیر نظر معاونت آموزشی و ارایه بازخورد برنامه ها به معاونت .
- ارتباط تنکاتنگ با کارشناسی با کارشناسی های آموزش و پرورش ابتدایی و راهنمایی تحصیلی دراجرای برنامه ها .
3-2 عنوان پست : کارشناس مسوول آموزش و پرورش پیش دبستانی و ابتدایی
شاغل این پست با رعایت دقیق موازین شرعی و طبق مقررات تحت نظارت معاون آموزش و پرورش عهده دار وظایف مشروحه ذیل می باشد .
- دریافت نامه ها و بخشنامه های مربوط به آموزش و پرورش ابتدایی و پیش دبستانی از دبیرخانه و ارجاع آن به متصدی مربوط جهت اقدام .
- همکاری با کارگزینی درمورد صدور ابلاغ ، نقل و انتقال معلمان با توجه به نیاز آموزشگاه ها و کودکستان و پیش دبستانی .
- پیگیری واقدامات لازم به منظور معرفی مدیران و معاونان و معلمان دوره ابتدایی وپیش دبستانی جهت شرکت درهمایش ها ،گردهمایی ها ، کلاس های کارآموزی دوره های ضمن خدمت .
- رسیدگی ونظارت بر فعالیت های معلمین راهنما و بررسی گزارش ها و جمع بندی وارسال به سازمان .
- هدایت و نظارت وپیگیری امور مربوط به وظایف مدیران واحدهای آموزشی درقالب جلسات و گردهمایی وتبیین شرح وظایف وآیین نامه ها از جمله آیین نامه اجرایی .
- تحقق عینی و عملی سند ملی ( EFA ) آموزش برای همه .
- همکاری با کارگزینی درتنظیم ارزش یابی سالانه همکاران دوره ابتدایی و تایید آن بر طبق مقررات .
- ارتباط و همکاری با سایر دوایر اداره جهت دستیابی سریعتر به اهداف .
- پاسخ گویی به سوالات مراجعان .
- انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم .
4-2 عنوان پست کارشناس آموزش وپرورش پیش دبستانی وابتدایی
شاغل این پست با رعایت دقیق موازین شرعی و طبق مقررات تحت نظارت کارشناس مسوول عهده دار وظایف مشروحه ذیل می باشد .
- تهیه وتنظیم پیش نویس سازماندهی فضاهای آموزشی ( دبستان ، پیش دبستانی ، کودکستان ) با توجه به ضوابط و مقررات مربوطبه با نظر مسوول مربوطه .
- تهیه و پیش نویس واخذ نیاز نیروی انسانی واحدهای آموزشی دوره ابتدایی و تهیه گزارش کامل و ارایه آن به مسوول مربوطه جهت اقدام مقتضی .
- تهیه فرم روند تحصیلی ( دو نوبت ) واقدام و ارسال آن به واحدهای آموزشی زیر نظر مسوول مربوطه .
- اخذ فرم روند تحصیلی از آموزشگاه ها و جمع بندی و اعلام نتیجه و تهیه گزارش به مسوول مربوطه .
- تهیه نمودار از روند تحصیلی به همراه تجزیه و تحلیل و اعلام به مسوول مربوطه .
- همکاری درسازماندهی نیروی انسانی با کارگزینی ( دوره ابتدایی ) .
- تهیه و ثبت آماردانش آموزان و تعداد کلاس ها در دوره ابتدایی و پیش دبستانی با همکاری آمار و بودجه .
- انجام سایر امور ارجاعی عنداللزوم .

 

 

 

5-2 عنوان پست : کارشناس مسوول آموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی و دو.ره عمومی بزرگسالان
شاغل این پست زیر نظر معاون آموزش و پرورش عمومی وظایف مشروحه زیر را عهده دار است :
- دریافت نامه های مربوط به آموزش راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی بزرگسالان ازدبیرخانه و ارجاع آن به متصدی یا متصدیان مربوط جهت اقدام لازم و نظارت بر حسن انجام کار آنها .
- تهیه و تنظیم برنامه فعالیت های سالانه آموزش راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی دراول سال وتسلیم به مقامات مافوق جهت تایید و اتخاذ تصمیم .
- تهیه وارایه گزارش عمومی جهت صدور دستور لازم از مقامات مافوق .
- اقدام به تشکیل جلسات و کمیسیون ها ی مربوط ودعوت ازاعضای آنها با اطلاع وتایید مقامات مافوق .
- شرکت در جلسات و کمیسیون های مربوط.
- صدور و دستور تهیه و تنظیم بخشنامه و دستورالعملهای مربوط به آموزش راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی و رسیدگی و پاراف آنها .
- بررسی و مطالعه وضع مدارس راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی از نظر پیشرفت برنامه درسی و انجام اقدامات لازم درمورد انها .
- انجام اقدامات لازم درمورد غیبت دبیران و سایر کارکنان مدارس راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی که به وسیله مسوولان مربوط اعلام می گردد براساس نظر مسوول مربوط واعلام نتیجه ان به کارگزینی وحسابداری جهت اقدام لازم
- تهیه و تنظیم نمایه برنامه سالانه قبل از مهرماه با مشارکت وهمکاری مدیر ، معاون و سایر همکاران با لحاظ نمودن سیاست های ابلاغی آموزش و.پرورش عمومی استان
- شرکت در جلسات مربوط با نظر رییس اداره .
- پاسخ گویی به سوالات مراجعان مربوط .
- تهیه پیش نویس مکاتبات مربوط .
- انجام سایر امور ارجاعی مربوط در صورت لزوم .
6-2 عنوان پست : کارشناس آموزش و پرورش راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی بزرگسالان
شاغل این پست تحت نظارت معاون / کارشناس مسوول راهنمایی تحصیلی ودوره عمومی وظایف مشروحه زیر را انجام می دهد:
- رعایت کلیه اصول وموازین اسلامی در انجام وظایف مربوط
- تنظیم سازمان آموزش مدارس راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی با توجه به ضوابط مربوط و ارایه به مسوول آموزش راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی .
- بررسی گزارشهای رسیده ازمدراس مزبور در مورد سازمان آنها و تهیه گزارش کلی
- تهیه گزارش های لازم درمورد فعالیت های آموزش راهنمایی تحصیلی و دوره عمومی وارایه به مسوول مربوط .
- انجام سایر امورارجاعی عنداللزوم .
7-2 عنوان پست کارشناس مسوول امور فرهنگی ، اجتماعی و مشاوره دوره متوسطه
شاغل این پست بارعایت ضوابط شرعی و بر اساس آیین نامه وظایف مشروح زیر را تحت نظارت مقام مسوول انجام می دهد .
- همکاری و هماهنگی با مسوول دوره تحصیلی معاونت آموزشی درزمینه مربوط به شغل
- اجرای دقیق بخشنامه ها ودستورالعملهای صادره از حوزه ستادی وسازمان و نظارت بر حسن اجرای آن در سطح شهرستان / منطقه .
- پیگیری وتعمیق فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان به منظور فراهم آوردن رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری دانش آموزان .
- برنامه ریزی جهت گسترش آموزش های فرهنگی و هنری در بین دانش آموزان ومربیان در سطح شهرستان .
- همکاری و هماهنگی با واحدها و ادارات فرهنگی و هنری در سطح شهرستان با کسب نظر ار معاون مربوطه جهت استفاده از ظرفیت ها و امکانات شهرستانی .
- تشکیل و نظارت بر نمایشگا

دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کاراموزی کامپیوتر در سیستم آموزش و پرورش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.