دانلود تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی با توجه به شاخص های مهارت های اجتماعی بافرمت pdf تعدادصفحات 10
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی دوره دوم ابتدایی بر اساس آموزش مهارتهای اجتماعی به دانش آموزان است.کتاب های تعلیمات اجتماعی دوره دوم ابتدایی )چهارم و پنجم وششم(، که از هر کتاب بخش تعلیمات مدنی، مورد تحلیل قرار گرفت.روش آماری این پژوهش، تحلیل توصیفی داده ها بود که داده ها با استفاده از آن ها گردآوری، طبقه بندی، و سازمان بندی شد.. بر در حد متوسط و متوسط به پایین بوده و تعداد « اساس این پژوهش میزان مهارت های اجتماعی در کتاب های تعلیمات اجتماعی مجموعا و درصد مقوله های مهارت های اجتماعی در کتاب پایه ششم بیشتراز کتاب پایه چهارم و در کتاب پایه چهارم بیشتر از کتاب پایه پنجم می باشد. توالی و مداومت از اصول سازماندهی محتوا به شمار می آیند، در خصوص مهارتهای اجتماعی در این کتاب ها به طور مناسبی رعایت شده است .تصاویر کتاب ها در خصوص مهارتهای اجتماعی در در حد متوسط است ودر کتاب پایه ششم بیشتر از کتاب پایه چهارم و در کتاب پایه چهارم بیشتر از کتاب پایه پنجم می باشد.
تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی با توجه به شاخص های مهارت های اجتماعی