چکیده
کارآفرینی ریشه ای به درازای تاریخ بشر دارد.با این وجود توجه آکادمیک به مفاهیم این دانش سابقه ی چندانی ندارد.یکی از مسائل مطرح دراین حوزه،جایگاه آموزش کارآفرینی واز جمله مسائل مطرح درباره این آموزش ها نحوه ی ارزیابی اثربخشی آن ها است.باوجود تحقیقات متنوعی که در حوزه ی مزبور انجام شده والگوهای متنوعی که دراین زمینه ارائه شده اند،هنوز یک اجماع جهانی دراین باره حاصل نشده است.به همین دلیل تحقیق درباره ی آن هم چنان ادامه دارد.این پژوهش بمنظور بررسی تاثیر دروه های کارآفرینی بر شخصیت کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان فیروزآبادانجام شد.روش پژوهش توصیفی ازنوع پیمایشی بوده است.به همین منظور نمونه ی آماری 98نفری ازبین کلیه ی دانشجویان با روش نمونه گیری طبقه بندی شده اززیر گروه های آموزشی علوم انسانی،ریاضی وفیزیک ،تجربی انتخاب شد.ازابزار پژوهش پرسشنامه 95سوالی محقق ساخته در مقیاس لیکرت بود که با توجه به ویژگی های نیاز به موفقیت،کانون کنترل درونی،چالش طلبی،رویاپردازی،تحمل ابهام،عملگرایی،سلاست فکری،ریسک پذیری،تهیه شد.روایی پرسشنامه با استفاده از نظر صاحب نظران وتحلیل گویه ها وپایایی آن باروش بازآزمایی ونیز آلفای کرونباخ تعیین گردید ودادها با استفاده ازآزمون Tمورد آزمون قرار گرفت.کارآفرینی می تواند بربالا رفتن زمینه
تفکر و تعمق فرد کارآفرین موثر واقع گردد و به همین دلیل در تحقیق نیز این موضوع مورد تأیید قرار گرفته شده است
دانلود آموزش کامل کارآفرینی و تولید ثروت و جزئیات کارآفرینی و ریسک پذیری (فرمت Word و با قابلیت ویرایش)تعداد صفحات 28