پژوهشی با عنوان ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک در شرکت ایرانسل (MTN)از دیدگاه کاربران در مشهد با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
این پژوهش با هدف ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک و با استفاده از مدل ایکوال صورت گرفته است. در این تحقیق، سئوال اصلی که پیش روی محقق قرار دارد این است که: آیا شهروندانی که از خدمات الکترونیک شرکت ایرانسل استفاده میکنند از کیفیت ارائه این خدمات رضایت دارند؟ طبق این مدل، رضایت از کیفیت خدمات الکترونیک به رضایت از قابلیت استفاده، رضایت از کیفیت اطلاعات و رضایت از تعامل خدمات الکترونیک بستگی دارد. در بررسی ادبیات نظری موضوع، نظریات و مدلهای مختلف در زمینه ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک را بررسی و تحلیل کردیم و در پایان این بخش نتیجه گرفتیم که: ما هنوز معیارهای خوبی برای خدمات الکترونیک یا توافقی درباره آنچه که میبایستی بسنجیم نداریم. حتی اگر فرض کنیم که مطالعات زیادی وجود دارد که مدلها، چارچوبها و ابزارهای جدیدی را برای جمعآوری دادهها در زمینه کیفیت وب بوجود آوردهاند، باز هم مطالعات بسیارکمی وجود دارند که واقعاً معتبر بوده و مناسب بسترهای متفاوت باشند.
روش تحقیق در این پژوهش، روش توصیفی از نوع پیمایشی است و نوع تحقیق حاضر کاربردی است. جامعهآماری تحقیق، شامل «کلیه شهروندانی که حداقل یک مرتبه شخصاً به وب سایت شرکت ایرانسل مراجعه کرده باشند» و با استفاده از روش نمونهگیری هدفدار از نوع قضاوتی، نمونهای متشکل از 220 نفر از کاربران وب سایت ایرانسل مورد بررسی قرار گرفتند. در این تحقیق از آمار توصیفی برای تحلیل توصیفی دادهها و برای آزمون فرضیههای تحقیق از آزمون T-Test استفاده شده است. هر سه فرضیه این پژوهش که به بررسی رضایتمندی کاربران از قابلیت استفاده، کیفیت اطلاعات و تعامل خدمات الکترونیک شرکت ایرانسل میپردازد از طریق آزمون T-Test مورد آزمون قرار گرفته و تأیید شدند.
یافتههای این تحقیق نشان داد که مدل ایکوال مدل مناسبی برای شرح رضایت کاربران از خدمات الکترونیک است و در واقع رضایت کاربران از کیفیت خدمات الکترونیک با رضایت آنها از قابلیت استفاده، کیفیت اطلاعات و تعامل خدمات الکترونیک رابطه مستقیم دارد.
ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیک در شرکت ایرانسل (MTN)از دیدگاه کاربران در مشهد