لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه11
رنده تیز شده آماده به کار را در شکاف رنده گیر قرار می دهیم و برای جلوگیری از له شدن سر پیچ رنده گیر ،قطعه ای از ورق زیر سری،بین رنده و پیچ قرار داده با آچار مخصوص ،پیچ رنده گیر را سفت می کنیم.باید توجه داشته باشیم طول قسمتی از رنده که از رنده گیر بیرون می ماند تا با لبه کار مماس شود ،از حد معمول بیشتر و یا کمتر نباشد،زیرا در این صورت مشکلاتی را به وجود آورده و باعث خسارت می شود.اگر طول رنده بیشتر باشد ،احتمال شکسته شدن رنده و یا بر روی کار سبب لرزش و سر و صدا می شود.اگر رنده کوتاه بسته شود امکان گیر کردن کشاب به قطعه کار و خسارتهای جبران ناپذیر است،بنابراین با توجه به وضعیت قطعه کار رنده مناسب با آن تنظیم شود.
شکل 2:روش بستن رنده در رنده گیر
سفت کردن بیش از حد رنده باعث فشار آمدن به آن و شکستن احتمالی رنده و یا خرابی ته پیچ را در بر خواهد داشت.رنده ها زمانی که سطوح افقی را صفحه تراشی می کنند،کاملاٌ عمودی نسبت به صفحه بسته می شوند.هنگامی که حرکت برگشت صورت می گیرد کمی از روی کار بلند می شوند.
شکل 3
لبه برنده رنده صفحه تراشی
فرم لبه برنده رنده های صفحه تراش مانند سایر ابزارهای براده برداری دارای زوایای براده ،گوه و آزاد است که این زوایا با توجه به حالت براده برداری می تواند تغییر کند. نیروی وارده به لبه براده از طرف قطعه کار موجب می گردد که زوایا به شکلی انتخاب گردند که بالاترین مقاومت را داشته و بر آن نیرو غلبه کنند.سازندگان رنده ها بر حسب فرم لبه ،زوایای رنده و جنس قطعه کاری که باید برادهبرداری شود آنها را دسته بندی کرده در جدولهای گرد آورده اند.
تحقیق در مورد ستن رنده های صفحه تراشی