فعالیتهای اصلی این سالن تحویل قطعات منفصله بدنه ( از برش و پرس یا تولید کنندگان خارج از شرکت یا وارداتی ) و انجام عملیات جوشکاری و مونتاژ برروی آن و تحویل بدنه های کامل شده به قسمت صافکاری و اتاق رنگ می باشد. در واقع این مدیریت مسؤولیت مونتاژ بدنه خودروهای تولیدی را بر عهده دارد. در مدیریت بدنه سازی 4 سالن تولیدی وجود دارد :
- سالن بدنه سازی شمالی با ظرفیت رسمی 32 دستگاه در ساعت
- سالن بدنه سازی وانت با ظرفیت رسمی 15 دستگاه در ساعت
- سالن بدنه سازی RD با ظرفیت رسمی 15 دستگاه در ساعت
- سالن بدنه سازی جدید با ظرفیت رسمی 10 دستگاه در ساعت
لذا این مدیریت در حال حاضر توان تولید 72 دستگاه بدنه در ساعت دارد.
مدیریت بدنه سازی با راه اندازی کامل خطوط تولید بدنه پژو 206 و سمند ( خودروی ملی ) و چهار منظوره کردن خط پژو در سالن بدنه سازی جدید به ظرفیت اسمی 132 دستگاه بدنه در ساعت خواهد رسید.
مدیریت برش و پرس:
یکی از مدیریتهایی است که زیر نظر معاونت اجرایی خودرو سواری مسؤولیت تامین قطعات پرسی را به عهده دارد. این مدیریت برش ورقها به ابعاد مورد نیاز و پرس آن ها و نهایتا" تولید قطعات پرسی بدنه خودرو را به عهده دارد و در حال حاضر کلیه نیازهای سالن های بدنه سازی طبق برنامه تولید تامین می کند.
برش و پرس در حال حاضر بزرگترین مجتمع برسکاری در ایران از لحاظ تناژ ، تعداد و ابعاد پرس است. این مجموعه توانایی آن را دارد که برای 000/250 دستگاه سواری قطعه تولید نماید. قطعات در این مجموعه توسط پرس ، قالب و ماشین آلات مخصوص تولیدی شوند. تولید قطعات براساس مدارک فنی و استانداردهای تعریف شده انجام می شود و این یکی از مشخصه هایی است که این مجموعه را قادر ساخت تا به عنوان اولین واحد پرسکاری موفق به دریافت گواهینامه ایزو 9002 شود. بخش های تولیدی این مدیریت به شرح زیر است :
- سالن پرس شرقی ( پرس شماره 1 )
- سالن پرس غربی ( پرس شماره 2 ) : از بهترین سالنهای پرسی است که از نظر تناژ و تجهیزات در ایران وجود دارد.
- سالن برش و خم و فرم پرس
- سالن کویل بری
- پروژه توسعه پرس شاپ: این پروژه از مهمترین و اساسی ترین پروژه هایی است که در چند سال اخیر در ایران خودرو اجرا شده و در حال بهره برداری است. محلی که جهت این پروژه در نظر گرفته شده تقریبا" به مساحت 000،20 متر مربع است. با تکمیل پرس شاپ شماره 3 ، امکان تولید قطعه برای 000/500 دستگاه در سال به وجود خواهد آمد. از مهمترین مزایای پرس شماره 3 ، مدرن بودن آن نسبت به پرس شاپ های بزرگ دنیاست و یکی از ویژگیهای آن تعویض قالب در مدت زمان 5 دقیقه است که در حال حاضر در پرس شاپ شماره 2 ، در دو ساعت انجام می شود.
مدیریت قالب و پرس :
این مدیریت مسؤولیت طراحی فرایندهای تولیدی و کیفی ، همچنین تعیین و تایید مشخصات فنی و کنترل و نظارت مستمر بر پروژه های طراحی و ساخت قالب و خطوط پرس را بر عهده دارد.
خلاصه فعالیتهای مدیریت قالب و پرس شامل : کنترل و نظارت فنی پروژه های ساخت قالب و پنل گیج ، کنترل طراحی قالبها و پنل گیچ ها ، کنترل فرایند ساخت قالب و پنل گیج ، کنترل نهایی قالب و پنل گیج ، نظارت بر تولید آزمایشی قطعات پرسی و کنترل اعمال تغییرات مورد نیاز برروی قالبها و پنل گیج ها، آزمایش و تحویل قالب در محل خطوط پرس تولیدی ، ارزیابی شرکت های سازنده قالب و پنل گیج به منظور برگزاری مناقصه و عقد قرارداد ، ارزیابی تامین کنندگان قطعات پرسی خارج از شرکت ، طبقه بندی ، نگهداری و بروزآوری اطلاعات مهندسی و مدارک فنی مربوط به قالب و P/G ، بالانس خطوط و تهیه لی آوت سالنهای پرس و تهیه نقشه ها و مدارک مورد نیاز.
___________________
شامل 130 صفحه فایل Word
دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو سالن رنگ 2 وتجهیزات مکانیکی آن