اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق سفال و سفالگری

اختصاصی از اس فایل تحقیق سفال و سفالگری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق سفال و سفالگری


تحقیق سفال و سفالگری

لینک پرداخت و دانلود "پایین مطلب:
فرمت فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: 39
فهرست مطالب:

 

مقدمه : مقدمه ای بر سفال و سفالگری

معرفی سفالگری به روش قالبگیری

قالب ها :
کارآگاه سفالگری و وسایل آن :

تهیة دوغاب :

قالبگیری :

خط گیری و پولیش کاری :

خط گیری :

پخت :

کورة الکتریکی :

سالن 2 (لعاب) :

گزارش کار عملی در کارگاه سفالگری مارلیک

مشخصات کارگاه سفالگری مارلیک

شرح تهیه سفالینه در کارگاه سفالگری مارلیک :

نتیجه گیری و تقدیر:

 

قسمتی از متن:

 

کورة الکتریکی :

نوع دیگر از کوره های سفالگری که در کارگاههای سفالگری استفاده می شوند ، کوره های الکتریکی هستند . این کوره ها به نسبت کوره های سنتی دارای ظرفیت بسیار کمتری هستند. اما اقتصادی تر هستند چرا که فضای کمتری اشغال کرده و نیاز به سوخت فسیلی ندارند، گرمای این کوره ها از طریق المنتهایی که در دیواره های آن جاسازی شده اند تأمین می شود. این کوره ها بر خلاف کوره های سنتی که در بالا گرم و در پایین سرد هستند. دمای ثابتی را در تمام کوره ها فراهم می آورند. بدنة این کوره ها معمولاً از جنس عایق می باشند به طوری که یک لایة فلزی در بیرون قرار دارد و در داخل دارای دو آستر می باشند. آستر داخلی سفید رنگ بوده و به راحتی قابل برش است و المنتها در درون آنها قرار دارند و دمائی حدود 1400 درجه سانتی گراد را در داخل کوره حفظ می کنند. لایة خارجی که عایق ضعیفتری دارد و دمای حدود 900 درجه سانتی گراد را تحمل می کنند. جنس تمامی این لایه ها از نوعی آجر نسوز است که بسیار سبک و دارای حبابهای هوا در داخل خود می باشد، که باعث می شود حرارت داخل کوره حفظ شود. در کل کوره های الکتریکی به دو دسته تقسیم می شوند : کوره هایی که از جلو پر می شوند و کوره هایی که از بالا پر می شوند ، هر کدام از این کوره ها مزایا و معایبی دارد. کوره هایی که از جلو پر می شوند به شکل یک گاوصندوق می باشند و این امکان را فراهم می آورندکه دست رسی به تمام سفالینه ها آسان باشد. از طرفی با ایجاد طبقات در کوره و تغییر تعداد المنتهای هر طبقه می توان دماهای متفاوتی را در طبقات مختلف فراهم آورد. ولی عیب آنها این است که چون یک سطح آنها فاقد المنت می باشد از یک جهت حرارت کمتری می خورند.

در کوره هایی که از بالا پر می شوند، المنتها در دور قرار دارند که حرارت بهتری را فراهم می آورند و چون درب از بالا باز می شود فضای کمتری را اشغال می کنند ، و در کل سفالگران معتقد هستند که کار با این کوره راحت تر است. در بین سفالینه هایی که در کوره قرار می گیرند ، برای ایجاد طبقات از صفحه های 5/2INCH   آجر نسوز استفاده می شود. درب این کوره ها علاوه بر عایق با ضخامت دیواره، لایه ای از سفال با ضخامت 4/3 I0000 INCH وجود دارد و در نهایت یک لایة 8/3 اینچی از آزبست (پنبه نسوز) همة آنها را
می پوشاند.

المنتها معمولاً از جنس نیکل گرم هستند که (Heavyduty) نامیده می شوند و دمائی حدود 1270 درجه سانتی گراد را فراهم می آورد. سیمهای داخلی همه با پوشش آزبست می باشد. از اتصالات برنجی معمولاً نیز به علت سوختن و زنگ زدن نمی توان استفاده کرد. برای اتصال کوره به جعبه کلیدها از یک جعبه فیوز عایق استفاده می شود: سیمها نیز با پوش فلزی قابل انعطافی پوشیده شده اند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق سفال و سفالگری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.