اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله زیست شناسی

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله زیست شناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله زیست شناسی


دانلود مقاله زیست شناسی

در سرتاسر دو سه دهه ی اخیر زیست شناسی رشد ثابت کرده است که تمام موجودات زنده ی پر سلولی سلسله ی جانوران تشکیل شده اند از بسیاری از بلوکهای ساختمانی مولکولی مشابه و بسیاری از مسیر های ژنتیکی مقطع مشابه . با این وجود ما هنوز نمی فهمیم که چطور در موجودات مختلف این مولکولها و روشهای ژنتیکی را به کار بسته اند تا مشکلهایی که ما امروز می شناسیم بوجود بیاورند .

زیست شناسی رشدی تکامل از  عهده ی این مشکل بر آمده است بوسیله ی مقایسه کردن تکامل یک موجود زنده به دیگری و مقایسه ژنهای درگیر و عملکرد ژنها تا بفهمد که چگونه یک موجود زنده به دیگری تغییر می کند در این مطالعه ما بازنگری می کنیم یک سری هفت تایی از مفاهیم .

مشخص شده بوسیله ی   Lewis Wolpert   (نقشه های سرنوشت ، تقسیمات نا متقارن ، منصوب شدن ، کارآیی ، اطلاعات موقعیتی ، معین سازی و جلوگیری جانبی ) که صفات بسیاری از سیستمهای رشدی و تکمیل کردن آنها را به وسیله ی سه مفهوم اضافی (Genomic  های رشدی ، Redunclancy  ژنتیکی و شبکه های ژنتیکی ) شرح می دهد.

ما مثالهایی از مطالعات رشدی ، مقایسه ای بحث خواهیم کرد که این مفاهیم مشاهدات را به سمت ظهور یک بدعت رشدی  هدایت کرده است . در نهایت ما یک چهار چوب تکاملی را می شناسیم از قبیل محدودیتها ، همیاری ها ، نسخه برداری ها و همسانی های تکملی و تکامل همگرا و تشابه ساختمانی را برای اینکه به مقدار کافی خواص تکاملی سیستمهای رشدی را شرح دهیم .

مقدمه : ( Interoduction )

در سال 1994 لویس و ولپرت به این نکته اشاره کرد که بسیاری از سیستمهای رشدی می توانند بوسیله ی تعداد نسبتاً کمی از مفاهیم شرح داده شوند : نقشه های سرنوشت ، تقسیم نامتقارن ، منصوب شدن ، صلاحیت ، اطلاعات موقعیتی ، تعیین و بازداری جانبی این مفاهیم هفت گانه در حالیکه نسبتاً وسیع هستند جامع نمی باشند . مخصوصاً مفاهیم مولکولی اضافه شامل Genomics , Redundancy  و شبکه های ژنتیکی در سالهای اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده اند . تمام این مفاهیم مفید هستند برای راهنمائی مشاهدات و آزمایشات به سمت سیستمهای مدل پاسخگویی سنتی در طول تولد و بلوغ زیست شناسی رشدی .

به عنوان نتیجه در طول دو سه دهه ی گذشته آزمایشات راهنمائی شده به وسیله ی این مفاهیم اثبات کرده اند که همه ی موجودات تشکیل شده اند از تعداد زیادی بلوکهای ساختمانی ملکولی مشابه و بسیاری مسیرهای ژنیتیکی منظم مشابه (Gerhart,Kirschner,1997,Hall1978,Raff1996,Wilkins2002  ) با وجود این ما هنوز نفهمیدیم که چطور موجودات گوناگونی این مولکولها و مسیر را برای نشان دادن تمام شکلها که ما اکنون می شناسیم استفاده می کنند و این وظیفة عرصه های زیست شناسی رشدی تکامل است . زیست شناسی رشدی تکامل در اصل زیست شناسی مقایسه ای است مقایسة تکامل یک موجود زنده به دیگری و مقایسة ژنهای درگیر ژنهای عمل کننده برای مقایسه کردن بر مشاهده ، بحث و آزمایش تکیه می کند . حالا که اطلاعات عملکردی در مورد بسیاری از ژنها در موجودات نمونه در دسترس است ، توالی ژنومی کامل برای مطالعه در دسترس است. وسایل مولکولی  توسعه پیدا کرده اند طوریکه می توانند از مرزهای مختلف عبور کنند ، آیا مفاهیم کافی برای شرح تغییرات در زمینة رشد ، در میان موجودات زندة مربوط به هم وجود دارد؟

شامل 30 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله زیست شناسی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.