مقاله لاتین مدیریت به همراه ترجمه تخصصی
The differential roles of brand credibility and Brand Prestige in Consumer Brand Choice
Tae Hyun Baek and Jooyoung Kim
Jay Hyunjae Yu
Year: 2010
Abstract
This study explores how brand credibility and brand prestige affect brand purchase intention and empirically investigates how the combinatory mechanism of brand credibility and brand prestige materialize across multiple product categories. The proposed model of six latent constructs is tested with structural equation modeling analysis: brand credibility, brand prestige, perceived quality, information costs saved, perceived risk, and brand purchase intention. The results suggest that both brand credibility and brand prestige positively influence brand purchase intention through perceived quality, information costs saved, and perceived risk under different product categories representing the high and low self-expressive nature. Several implications for advertising messages and brand positioning strategies are discussed. © 2010 Wiley Periodicals, Inc.
Psychology & Marketing, Vol. 27(7): 662–678 (July 2010)
Published online in Wiley Inter Science (WWW.interscience.wiley.com)
© 2010 Wiley Periodicals, Inc. DOI: 10.1002/mar.20350
Number of Pages: 17
نقش های متمایز اعتبار نام تجاری و وجهه نام تجاری در انتخاب مشتری
سال نگارش: 2010
چکیده
این مطالعه چگونگی تاثیر اعتبار و وجهه نام تجاری کالا را روی تمایل خرید آن مورد بررسی قرار می دهد و به طور تجربی بررسی می کند که چگونه مکانیزم ترکیبی اعتبار و وجهه نام تجاری کالا در گروه محصولات چندگانه اجرا می شود. ...
تعداد صفحات: 23
نقش های متمایز اعتبار نام تجاری و وجهه نام تجاری در انتخاب مشتری