اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

روش های کاهش مشکل بی انضباطی دانش آموزان در مدارس و چالش ها ، مشکلات و موانع در رابطه با پست سازمانی معاونت آموزشی

اختصاصی از اس فایل روش های کاهش مشکل بی انضباطی دانش آموزان در مدارس و چالش ها ، مشکلات و موانع در رابطه با پست سازمانی معاونت آموزشی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

روش های کاهش مشکل بی انضباطی دانش آموزان در مدارس و چالش ها ، مشکلات و موانع در رابطه با پست سازمانی معاونت آموزشی


روش های کاهش مشکل بی انضباطی دانش آموزان در مدارس  و چالش ها ، مشکلات و موانع در رابطه با  پست سازمانی معاونت آموزشی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روش های کاهش مشکل بی انضباطی دانش آموزان در مدارس و چالش ها ، مشکلات و موانع در رابطه با پست سازمانی معاونت آموزشی

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:121

قیمت:4000 تومان

دانلود و خرید به صورت آنلاین

پشتیبانی در صورت هر گونه مشکل

به همراه فهرست کامل:چکیده،مقدمه،نتیجه گیری و منابع+فرم تکمیل شده شماره 2 جهت ارائه به اداره آموزش و پرورش

مقدمه

شرح وظایف و مسئولیتهای معاون آموزشی

1 - فراهم سازی الگوهای روش تدریس، فنون کلاس داری، طراحی و برنامه ریزی درسی، آموزشی و پرورشی، ارتقاء فرآیند یاددهی، روش های تهیه طرح درس و ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی شغلی به آموزگاران و معلمین کم سابقه و نیازمند راهنمایی و کمک.

2 - برنامه ریزی جهت استفاده از امکانات مدارس تحت پوشش ( مانند لوازم سمعی و بصری، رایانه، کارگاه و آزمایشگاه و ... ) به صورت یکپارچه به منظور استفاده بهینه از امکانات.

3 - انجام و تکمیل فرم های ارزشیابی کارکنان در پایان هر دوره.

4 - تعامل، پاسخ گویی به مراجعات و سوالات مراجعین و والدین دانش آموزان در خصوص مسائل آموزشی، پرورشی، مشاوره ای و اداری آنان.

5 - ارائه گزارش دوره ای و لازم به واحد ها و مسئولین آموزش و پرورش منطقه.

6 - تهیه دفاتر و اسناد هزینه مالی مجتمع و مدارس تحت پوشش مطابق قوانین و مقررات مربوط.

7 - ارائه گزارش به مسئولین ذی ربط در خصوص مسائل امنیتی، تعمیرات، توسعه و ... که لازم است جهت جلوگیری از خطرات احتمالی و یا توسعه امر آموزش و پرورش صورت پذیرد.

8 - همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین در فراهم سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف و مصوبات دوره یا دوره های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان، دانش آموزان و اولیای آنها و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های داخل و خارج از مدرسه.

9 - ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفا شدن استعداد های مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی آنها .

10 - تهیه و اجرای برنامه های سالانه آموزشی مدرسه با رعایت ضوابط از طریق مشارکت اولیاء، کارکنان و دانش آموزان.

11- نظارت بر امور تهیه و تنظیم برنامه های هفتگی مدرسه بر اساس جدول مواد درسی برنامه مصوب و مطابق با دوره یا دوره های تحصیلی مربوط و سازماندهی نیروی انسانی بر اساس ضوابط و متناسب با برنامه ها.

12- همکاری در مراقبت بر نحوه رفتار و کردار و حضور و غیاب دانش آموزان براساس آیین نامه انضباطی مصوب.

13- ایجاد هماهنگی بین عوامل انسانی مدرسه در اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیت های آموزشی براساس ضوابط و مقررات.

14- نظارت بر حسن انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدرسه و ارزشیابی مستمر از عملکرد آنها بر اساس ضوابط، همچنین شناسایی کارکنان کوشا، ساعی، فعال و شایسته با همکاری سایر کارکنان و معرفی به مدیر به منظور تقدیر و تشویق آنها.

15- همکاری در تهیه، تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و امتحانات و استخراج نتایج آن و اطلاع رسانی به موقع به اولیاء و دانش آموزان و مدیر.

16- همکاری در تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، تربیتی و انضباطی و نیز حضور و غیاب دانش آموزان با همکاری سایر کارکنان و معلمان و اطلاع رسانی به موقع به اولیا ء و دانش آموزان.

17- همکاری در مراقبت و رسیدگی به حضور و غیاب کارکنان اداری و آموزشی مدرسه و اتخاذ تدابیر لازم برای انجام وظایف آنها در غیاب ایشان با همکاری سایر کارکنان.

18-  ایجاد تعامل با سایر کارکنان مدرسه و مراقبت بر اجرای صحیح وظایف آنان.

19- حضور فعال در مدرسه قبل از آغاز به کار روزانه و مادامی که برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی در جریان است و خارج شدن از آن پس از خروج تمامی دانش آموزان از مدرسه مطابق با ضوابط.

20- همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات مرتبط ( گروههای آموزشی و شورای مدرسه ، انجمن اولیاء و مربیان ، شورای معلمان و شورای دانش آموزی و ...) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضاء و نیز نگهداری سوابق و صورت جلسات مربوط.

21- همکاری با مدیر در آماده سازی فضا و تجهیزات قبل از آغاز سال تحصیلی و همچنین برنامه ریزی و نظارت بر تجهیز و توسعه مدرسه و حفظ و نگهداری اموال ، فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی.

22- همکاری در برنامه ریزی، ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مدرسه مطابق ضوابط و مقررات مربوط.

23- اجرای بخشنامه ها، دستورالعمل ها، آیین نامه ها، شیوه نامه ها، و ... ارجاعی از سوی مدیر در چارچوب وظایف محوله .

24- همکاری با مدیر و معاونین مدرسه در استفاده بهینه از منابع مالی.

25- تهیه و تنظیم گزارش های لازم در خصوص فعالیت های مدرسه با همکاری و مشارکت عوامل مربوط جهت ارائه به مدیر.

آنچه یک معاون آموزشی باید بداند

متانت و وقار معاون

معاونان و مربیان باید در زمینه شغلی خود از ابهت هیبت برخوردار باشند و در پرتو این ابهت شاگردان از او بهره خواهند گرفت بدون اینکه معاون به تنبیه کردن یا کم کردن نمره انظباط متوسل گردد .

معاون باید از حرکات غیر منطقی خود داری ورزیده و از مزاح و شوخی های زیاده از حد ، پرهیز نماید زیرا اینگونه کارها حرمت و شکوه معاون را کاهش میدهد البته منظور این نیست که معاون خود را ترش رو و اخمو نشان داده از دانش آموزان کناره گیری نماید بلکه در عین مهربانی از عظمت روحی و معنوی خاصی باید برخوردار باشد تا بر روی دانش آموزان اثر مثبت گذاشته آنان را از انجام  رفتارهای سبک و بیهوده و امثال آن باز دارد


دانلود با لینک مستقیم


روش های کاهش مشکل بی انضباطی دانش آموزان در مدارس و چالش ها ، مشکلات و موانع در رابطه با پست سازمانی معاونت آموزشی

دانلود تحقیق نظارت مدارس

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق نظارت مدارس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق نظارت مدارس


دانلود تحقیق نظارت مدارس

مقدمه:
به نام آنکه جان را فکرت آموخت                                      چراغ جان به نوربینش افروخت
نظارت یکی ازحلقه های مفقودهء نظام آموزشی است ولزوم آن درهرزمان ودرهر رده آموزشی احساس میشودوبه منزله یک فراینددائمی بایددرمدرسه نقشی ایفاکندتاکارگزاران مدرسه از امکانات موجودبه نحومطلوب استفاده کنندوبهبودکیفیت راسرلوحه کارخودقراردهند. نظارت بهبودواصلاح شیوه های کلاس داری وتدریس معلم وکلیه اعمالی است که دریک آموزشگاه انجام میشود.نظارت در امرتعلیم وتربیت چیزی نیست که دریک مرحله اززمان انجام شودوسپس به آن توجهی نشود،بلکه فرایندی است که دائمابه آن نیازاست ودرهرزمان باالهام ازتجارب گذشته نیاز به آن بیشتراحساس میشود.
نظارت و راهنمایی آموزشی اززمان پیدایی نظامهای آموزشی به سبک جدید جزء وظایف مهم مدیران مدارس بوده است تقریبا در نظامهای آموزشی به دلیل اهمیت مساله آموزش و یادگیری و تاثیر مطلوب آن در آموزش و پرورش جوانان نظارت در تعلیم و تربیت جز لا ینفک نقشهای سازمانی محسوب میشود.درنظامهای آموزشی اغلب کشورهاهدف ازقراردادن نقش نظارت به طوررسمی،حل وفصل مسائل و مشکلات آموزشی معلمان اصلاح فرایند تدریس و یادگیری و ارتقای کیفیت عملکرد معلمان و درنتیجه دانش آموزان است.
طرح نظریه ها واندیشه های نو و روشهاو الگوهای جدید تدریس آموزشی در آموزش و پرورش از طرف صاحبنظران و متخصصان و معلمان با هدف ارتقای کیفیت عملکرد معلمان و مدیران و دانش آموزان ، کاهش افت آموزشی ، جلوگیری از اتلاف وقت و از دست دادن فرصتها و ارتقاء و حفظ نتایج مطلوب آموزشی و کاهش هزینه هاو جذب مشارکتهای مالی و ارتباط با اولیاء و متخصصان آموزشی ، ضرورت نظارت آموزشی را بر مسؤلان و مدیران آموزش وپرورش بیش از پیش آشکار ساخته است .
در مدارس ما متاسفانه با اینکه نظارت آموزشی از وظایف کلاسیک مدیران آموزشی تلقی می شود وبا این حال آنان به علل گوناگون برای اجرای این وظیفه تلاش نکرده و نمی کنند . در نتیجه مسائل و مشکلات آموزشی معلمان همچنان لاینحل باقی مانده است مدیران مدارس در چهارچوبهای فعلی و با روشهای کنونی توانایی پاسخگویی به مسائل ومشکلات معلمان و رفع نیازهای آنان را ندارند .از یک طرف مدیران مدارس به ایفای نقش نظارت علاقه ای نشان نمی دهند واز طرف دیگر اکثرمعلمان نظارت بوسیله مدیرانشان را نوعی مداخله یا ایجاد مزاحمت در کار خود تلقی می کنند و اصولا از این کار بیمناکند یا تصور می کنند که نیازی به اصلاح کارخود ندارند .در نتیجه هیچگاه مدیران و معلمان تصور مثبتی از نقش یکدیگر در ذهن نداشته اند تا بتوانند با هدف رفع مسائل و مشکلات آموزشی معلمان ارتباط و همکاری نزدیکی با هم داشته باشند عدم توجه به اهمیت نقش نظارت و طرح اندیشه ها و روشهای نو در مدارس بتدریج موجب شده است که الگوهای سنتی و غیر مؤثر آموزشی همچنان سبک وسیاق جاری و مسلط در مدارسمان باشد و سرانجام اینکه برای کسب نتایج مطلوبتر آموزشی، نو اندیشی، نو گرایی و نو آوری مورد آزمایش و تجربه قرارنگیرد .

بیان مساله :
امروزه ، آموزش و پرورش در تمام کشور ها از اهمیت و ارزش قابل ملاحظه ای برخوردار بوده و نقش آن در رشد وتوسعه اقتصادی اجتماعی ، فرهنگی وسیاسی غیر قابل انکارمی باشد . بدین جهت صاحب نظران تعلیم وتربیت اعتقاددارندکه کارکنان آموزشی منجمله مدیران و معلمان بایستی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده از شایستگیها و آمادگیهای خاصی برخوردار باشند. از طرف دیگر به سبب رشد بی رویه جمعیت ،هجوم سیل آسای دانش آموزان به محیطهای آموزشی وبه تبع آن اجباردر به کارگیری معلمان فاقد تجربه و یا آمادگیهای لازم در زمینه تدریس و اداره کلاس و عدم توجه به لزوم استفاده از امکانات تجهیزات آموزشی در آموزشگاه و هم چنین عدم اجرای مناسب برنامه های آموزشی و ارزشیابی منظم عملکرد معلمان و کارکنان آموزشگاه و عدم ارائه باز خورد صحیح به آنها ، امکان تحقق کامل هدفهای آموزشی را مورد تردید قرارداده است
از این رو به منظوررفع مشکل مزبور، در کنار عوامل متعددی که مطرح هستند نظارت در آموزش و پرورش از جایگاه ویژه ای برخوردارمی باشد و با توجه به اینکه می دانیم امر نظارت در آموزش و پرورش از وظایف بسیار مهم مدیران می باشد واز به انحراف کشیده شدن مسیر آموزش جلوگیری می کند . اگر نظارت دقیق ومنطقی باشد در حین آموزش اصلاحات مورد نظر را در هر آموزشگاه بوجود می آورد با این وجود امر نظارت جهت بهبود بخشیدن به کار آموزش بسیار مفید می باشد .
اهداف تحقیق :
1ـ شناخت دیدگاه مدیران مدارس در خصوص نحوه نظارت آموزشی .
2ـ شناخت وضعیت نظارت مدارس از سوی کارشناسان ادارات آموزش و پرورش و تعیین نقاط ضعف و قوت آن .
3ـ بررسی میزان استقبال کادر آموزشی مدارس از نظارت کارشناسان .
4ـ بررسی میزان تاثیر نظارت بر رشد کمی و کیفی آموزش .
5ـ ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود امرنظارت بر اساس یافته های پژوهشی .
6ـ بررسی میزان تاثیر اعمال نظارتی مدیران مدارس بر افزایش کار آیی .
7ـ آشنایی مدیران مدارس با انجام فعالیتهای نظارتی .
8ـ آشنایی با کیفیت اجرایی برنامه های آموزشی .
9ـ ارائه بازخورد بوسیله مدیر به دبیران در مورد نتایج امتحانات دانش آموزان .
10ـ اشنایی مدیران با چگونگی تخصیص منابع مالی آموزشگاه .
11ـ دستیابی به اطلاعات مورد نیاز در خصوص نظارت بر کار آموزشگاه .
سوالات تحقیق :
1ـ آیا بین نظارت مدیر بر اجرای برنامه های آموزشی مصوب و ارائه شده از طرف وزارت آموزش و پرورش بر عملکرد آموزشی مدارس رابطه وجود دارد ؟
2ـ آیا بین ارزیابی و بررسی نتایج امتجانات دانش آموزان و ارائه بازخوردبه دبیران و معلمان برعملکرد آموزشی مدرسه رابطه وجوددارد؟
3ـ آیا بین نظارت مدیر بر چگونگی تخصیص منابع مالی و امکانات فیزیکی مدرسه بر فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مدرسه را بطه وجود دارد ؟
4ـ آیا بین ارزشیابی منظم عملکرد معلمان و ارائه بازخورد به آنها بر عملکرد آموزشی مدرسه رابطه وجود دارد ؟
متغیرهای تحقیق:
متغیرعبارت است از ماهیتی که ارزش های مختلف راقبول کند .به عبارت دیگرمتغیرچیزی است که تغییر می یابد .
در یک تعریف کلی ترودقیق تر متغیر عاملی است که ارزش های مختلفی را به آن نسبت می دهند . مثلاً متغیر«قد» یا «سن»هرکدام عاملی است که ارزش های عددی را بدان منسوب می کنیم . با توجه به مثال بالا متوجه می شویم که متغیرها دارای انواعی هستند و می توان این انواع مختلف را از طریق دو گروه مورد مطالعه قراردهیم . که عبارتند از : 1- متغیر مستقل    2- متغیر وابسته  . که در این پژوهش متغیر مستقل و وابسته را تعریف می کنیم و سپس متغیرهارا دراین پژوهش مشخص می کنیم .
1- متغیر مستقل : به متغیری گفته می شود که ازطریق آن متغیر وابسته تبیین یا پیش بینی می شود به این متغیر،متغیرمحرک یا درون دادگفته می شودومتغیری است که توسط پژوهشگراندازه گیری ،دست کاری یاانتخاب می شود تا تأثیریارابطه آن بامتغیردیگری اندازه گیری شود متغیرمستقل ،متغیرپیش فرض است به این معنی که این متغیر مقدمه ومتغیروابسته نتیجه آن است .
در این پژوهش متغیر مستقل عبارت است از : میزان فعالیتهای نظارتی مدیران مثل کنترل ، نظارت ،بررسی ،تجزیه و تحلیل ، مدیریت و ... .
2- متغیر وابسته : متغیر پاسخ ،برون دادیا ملاک است وعبارت است ازوجهی یا جنبه ای از رفتاریک ارگانیزم که تحریک شده است .متغیر وابسته متغیری است که مشاهده یا اندازه گیری می شود تا تأثیر متغیر مستقل بر آن معلوم و مشخص شود .
که در این پژوهش متغیر وابسته عبارت است از: عملکردآموزشی مثل :نتایج امتحانات میزان درصدقبولی دانش آموزان نرخ گذر،پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و... .
3- متغیرهای مداخله گر: متغیری است که به صورت فرضی ،برپدیده مشاهده شده تأثیر می گذارد ولی قابل مشاهده واندازه گیری و دستکاری نیست و تأثیرآن باید از طریق تأثیرمتغیرهای مستقل و تعدیل کننده بر رویدادهای قابل مشاهده مشخص شود .
ودراین پژوهش متغیر مداخله گر عبارت است: از قوانین و مقررات که فعالیتهای نظارتی مدیررا محدودمی کند .
تعاریف عملیاتی
تعریف نظارت:  
در فرهنگ فارسی عمید «نِظارت به معنای زیرکی و فراست : نَظارت به معنای عمل ناظرومقام او ومراقبت در اجرای امری ».
در فرهنگ تعلیم وتربیت نظارت و راهنمایی این چنین تعریف شده است :
«کوششهای مسئولان منتخب مدرسه برای راهنمایی و هدایت معلمان ودیگر کارکنان آموزشی در اصلاح وضع آموزش و روشهای تدریس که مستلزم تحریک رشد و پیشرفت حرفه ای معلمان ،انتخاب هدفهای آموزشی و تجدید نظردر آنها ، مواد آموزشی ، روشهای تدریس و ارزشیابی آنهاست » {گود1973}.
نظارت آموزشی :
آن جنبه از مدیریت مدرسه می دانند که اساسا به برآوردن نیازهای آموزشی سازمان آموزش وپرورش کمک میکند .
عملکرد آموزشی: بررسی و اندازه گیری فعالیتهای نظام های آموزشی . مثل اندازه گیری میزان درصد قبولی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی ، میزان قبولی دانش آموزان در کنکور ، میزان نرخ گذر دانش آموزان ...
نظارت یا کنترل:
عبارت است ازمطابقت مراحل مختلف عملیات با اهداف از پیش تعیین شده و حصول اطمینان از پیشرفت مطلوب امور می باشد . نظارت در تعریف فوق شامل دو بعد می باشد : نظارت برکارکنان و نظارت برعملیات .
نظارت :
نظارت را باید در ارتباط با مفاهیم قدرت ، اختیارونفوذ مورد بررسی قرارداد و آن به معنای کوشش برای اثر گذاری یک شخص یا واحد سازمانی مشخص یا واحد سازمانی به شخص یا واحد سازمانی دیگرمی باشد.  
عملکرد: یعنی اندازه گیری نتایج (رابینزسال 1378 ص 317)
عملکرد:به کیفیت فعالیت اجرایی تشکیل دهنده سیستم نیزعملکرداطلاق می شود .(محمدزاده سال 1374 ص 20 ).
عملکرد:تجلی تغییرات ناشی از یادگیری در قالب رفتارِآشکارشده وقابل مشاهده یا تبدیل رفتاربالقوه به رفتار بالفعل بدانیم . عملکردمتاثر از عوامل متعددی مانند انگیزش گرایش ،مقتضیات و موقعیتهای مختلف محیط است .
قلمرو تحقیق :
قلمرو موضوعی :  در این تحقیق نظارت در آموزش و پرورش است . نظارت آموزشی آن نوع فعالیتی است که در غالب نظارت توسط مدیر آموزشگاه انجام می شود فعالیت نظارت شامل کنترل و مراقبت مدیر از فعالیتهای آموزشی و بررسی و تجزیه و تحلیل بازدیدو .... را شامل می شود و نظارت تمام کوششهای مسئولان منتخب مدرسه برای راهنمایی و هدایت معلمان و دیگر کارکنان آموزشی در اصلاح وضع آموزش و روشهای تدریس که مستلزم تحریک رشد و پیشرفت حرفه ای معلمان ، انتخاب هدفهای آموزشی و تجدید نظر در آنها مواد آموزشی ، روشهای تدریس و ارزشیابی آنهاست .
قلمرو مکانی : در این پژوهش قلمرو مکانی شامل مدارس شهرستان اراک می باشد که از دو منطقه 1 و 2 تشکیل شده است و حوزه شهر اراک و روستاهای مجاور آن را شامل می شود .

 

شامل 95 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق نظارت مدارس

تحقیق درباره تخت جمشید

اختصاصی از اس فایل تحقیق درباره تخت جمشید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره تخت جمشید


تحقیق درباره تخت جمشید

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:32
فهرست و توضیحات:

عنوان

فصل اول: مقدمه

1-1- مقدمه

1-2- تاریخچه

1-3- صنعت سنگ بری، مشکلات و چشم اندازهای نو

1-3-1- توان تولید سنگ تزئینی در ایران

1-4- وضعیت معادن سنگ تزئینی در ایران

1-5- نگاه ساختار بر قوانین صادرات در ایران

1-6- استاندارد ملی سنگ تزئینی

1-7- روشهای آزمون استاندارد

1-8- آزمون های تحت بررسی در کمیته c18

1-9- شرح آزمون های اصلی ASTM,BRE

1-10- نظریه دکتر ادواردز دمینگ

1-11- عوامل موثر در قیمت سنگ های صادراتی

فصل دوم: بازار جهانی سنگ های تزئینی

2-1- تعریف سنگ تزئینی و انواع آن با ذکر مشخصات

2-2- نگاهی به بازارهای اروپا و آسیا

2-3- معاملات جهانی سنگ ایتالیا صادر کننده شماره 1

2-4- بازار آلمان یک فرصت تجاری مطلوب

2-5- رشد سریع صنعت سنگ در بازار آلمان

2-6- وادرات بازار آلمان

2-7- بازار جهانی سنگ و آمارها

فصل سوم: بررسی آماری صادرات و واردات سنگ خام و تزئینی

3-1- آمار صادرات سنگ تزئینی در سال 1380

3-1-1- عمده ترین کشورهای وارد کننده سنگ های تزئینی خام در سال 1380

3-1-2- مقدار و ارزش صادرات سنگهای تزئینی در سال 1380

3-1-3- عمده ترین کشورهای وارد کننده سنگهای تزئینی کار شده در سال 1380

3-2 بررسی آمار کل صادرات سنگهای تزئینی در سال 1379

3-2-1 بررسی آمار صادرات انواع سنگ های تزئینی خام (کارنشده)

3-2-2 کشورهای وارد کننده سنگ های تزئینی خام (کارنشده) از ایران در سال 1379

3-2-3 بررسی آمار صادرات انواع سنگ های تزئینی کار شده در سال 1379

3-3 مقدار و ارزش کل صادرات سنگ های تزئینی در سال 1378

3-3-1 مقدار وارزش صادرات سنگ های تزئینی در سال 1378

3-3-2 عمده ترین کشورهای وارد کننده سنگ های تزئینی کار نشده در سال 1378

3-3-3 مقدار و ارزش صادرات سنگ های تزئینی کار شده در سال 1378

3-3-4 عمده ترین کشورهای وارد کننده سنگ های تزئینی در سال 1378

فصل چهارم:

4-1- سیستم سیم برش الماسه و جایگاه آن در فرایند کل استخراج

4-2- توصیه های کاربردی

4-3- استفاده صحیح از سیستم برش الماسه

فصل پنجم: مشکلات و راهکارها

5-1- مشکلات و راهکارها

5-2- کمبود ساختارهای زیربنایی

5-3- عدم وجود موسسات فعال در مشاوره و انجام خدمات در صحنه تجارت سنگ ایران

5-4- بازار محدود داخلی و راهکارها

5-5- همکاری متقابل انستیتوهای سنگ کشورها و قراردادهای خرید متقابل

5-6- مشکل تجهیز سریع معدن، فروش محصول و بازاریابی

5-7- پیشنهادات

5-8- توصیه های کلی

تخت جمشید نخستین سند معماری سنگی ایران

طاق رفرانس پاریس- معمار دانمارکی

تخت جمشید- شیراز

1-1- مقدمه

منابع و ذخایر معدنی همواره به عنوان یکی از ارزشهای مهم و اقتصادی و سیاسی در جهان مطرح بوده اند و معادن سنگ نیز به جهت کاربردهای فراوان سنگهای ساختمانی و تزئینی در صنعت ساختمان و صنایع دیگر در بین سایر معادن از اهمیت خاصی برخوردار است.

خوشبختانه در کشور ما ایران، معادن سنگ از جمله معادنی هستند که به صورت گسترده و غنی وجود دارند. صنعت سنگ می تواند به عنوان یکی از منابع مهم کسب درآمد ارزی برای کشور ما مطرح باشد. اهمیت اقتصادی معادن سنگ های تزئینی برای کشور ما فوق العاده زیاد است کما اینکه کارشناسان این محصولات را رقیبی برای نفت می دانند یعنی صادرات سنگ « فرآوری شده» می تواند دومین قطب صادراتی کشورمان بعد از نفت باشد.

در همین راستا، هر چه تکنولوژی و روشهای استخراج و فراوری در معادن سنگ و کارخانجات سنگبری پیشرفته تر شود، کیفیت سنگهای تولیدی نیز بهتر شده و می توان برای صادرات انها امید بیشتری داشت. علاوه بر آن، کاهش ضایعات حاصل از استخراج و فرآوری سنگ نیز می تواند نقش مهم در افزایش بهره وری صنعت سنگ ایفا کند و به طور چشمگیری بر منابع حاصله بیفزاید.

 

1-2- تاریخچه

استفاده از سنگها در پیکرده و نمای ساختمانها و معابد، از زمان های بسیار دور در ایران متداول بوده است. از این نمونه می توان به سنت هفت هزار ساله سنگکاری در ایران اشاره نمود.

پروفسور آندره گدار در خصوص شناخت و کاربرد سنگ تراورتن در جنوب شرقی دره محلات در جاده اراک به کاشان در دهکده خورهه، در ساخت دو ستون شیاردار با سر ستون ایوانی که دست کم قدمت دو هزار و دویست ساله دارد اشاره نموده است. در کتاب هنر ایران نوشته « رمان گیرشمن» آمده است: در معبد خورهه که دارای طرح یونانی است، ستونها از حد تناسب کلاسیک بین ارتفاع و قطر تجاوز می کنند و این دلالت بر سلیقه ایرانی است.

اماکن بزرگی برای تاسیس کاخها و معابد در دوره ساسانیان در نظر گرفته شده بود که جالبترین آنها کاخ تخت جمشید می باشد که در حدود سال 540 پیش از میلاد به فرمان داریوش اول، خشایار شاه اول و خشایار دوم ساخته شده است. این کاخ بر روی پایه ای از تخته سنگ های بزرگ به بلندی نزدیک 20 متر بنا شد، و مساحت پشت بام آن از 13 هکتار کمتر نیست و کاربرد انواع سنگهای ساختمانی و تزئینی در بوجود آوردن ستونها، مجسمه ها و نقوش برجسته کاملا چشمگیر است.

1-3- صنعت سنگبری، مشکلات و چشم اندازهای نو

با نگاهی دقیق تر در می یابیم که ریشه مشکلات موجود در صنعت سنگبری کشورمان این است که از همان ابتدا در چهارچوب بازار بسته و محدوده داخلی درجا زده و منزوی مانده است. در اقتصاد امروز، تولید صنعتی به علت اتکائی که بر تکنولوژی پیشرفته دارد، ارزش و اعتبار و تداوم خود را از حضور فعال در بازارهای جهانی کسب می کند.

صنعت سنگبری نیز از این قاعده کلی بر کنار نیست و اگر این صنعت همچنان خود را از صحنه رقابت دور نگه دارد، نوید هیچ توسعه ای را نخواهد داد. صنعت سنگبری برخلاف حرفه سنگتراشی در کشور ما سابقه زیادی ندارد. لیکن توسعه این صنعت در این مدت عمدتا تحت تاثیر مصارف بی رویه داخلی متوقف انده و نتوانسته است خود را با تحولات جاری در صنعت جهانی سنگبری همگام نماید.

بین تولید و بازار ارتباطی متقابل وجود دارد. بازار رقابت آمیز توسعه یا تکامل تولید را می طلبد و آن را ناگزیر به سوی نوآوری سوق می دهد و این هدف با حضور در بازارهای بسته بدست نمی آید.

از طرفی دیگر فرهنگ مشتری بر ساخت و کیفیت تولید اثر می گذارد. در بازارهای داخلی صنعت سنگبری با هر کیفیتی سنگ را تولید و توزیع کند مشتری دارد و کیفیت هنری و فنی سنگ در مرتبه دوم اهمیت دارد لیکن در بازار رقابت آمیز بین المللی وضع به کلی فرق می کند. قدرت انطباق با شرایط متغیر خریدار نقش محوری دارد در چنین بازاری تولید کننده همواره به فکر ابداع و چاره اندیشی برای حضور پر رنگتر و جذب خریدار دارد.

در این عرصه مطمئنا ضعف تولید و بسته بندی و توزیع تولید کننده را از صحنه رقابت محو می سازد. در این خصوص صادرات علاوه بر این که یک مزیت اقتصادی است محرک ابداع و نوآوری و زمینه ساز توسعه تکنولوژی جدید است.

برنامه ریزی برای صادرات، یعنی توسعه بازار از داخل به خارج، سرآغاز تحول در صنعت سنگبری ماست. این صنعت برای تامین نیازهای توسعه، چند عامل اساسی لازم دارد.

باید تصور خود از حرفه و حساسیت های مربوط به آن را تغییر دهیم. از تجربه های موفق صادرکنندگان نامدار  جهان استفاده کنیم. چشم اندازهای تخصصی خود را وسعت بخشیم از عوامل تاثیر گذار و شکل دهنده صادرات آگاه شویم و خطوط تولید خود را با سبکها و سلیقه های معماری نوین متناسب می سازیم.

امروزه به کارگیری تکنولوژی و ابزار مدرن در صنعت سنگبری یک اصل اساسی است تجربه پیشتازان این صنعت در جهان مثل ایتالیا، اسپانیا، برزیل و حتی پرتغال موید این است که موفقیت قطعی در صنعت سنگ نصیب کشورهایی می شود که ضمن برخورداری از ذخایر داخلی در به کارگیری تکنولوژی مدرن نیز از تلاش و کوشش لازم دریغ نمی ورزند.

ایران در رقابت با کشورهای دیگر از این مزیت کم نظیر برخوردار است. که زیباترین سنگها را وفور در اختیار دارد کمتر جایی در جهان، فراوانی و تنوع سنگ ایران را دارد.

دسترسی آسان به مواد اولیه مرغوب و متنوع، مزیتی استراتژیک برای ماست. این مزیت در کنار سنت هفت هزار ساله سنگکاری در ایران، به شرط تلفیق بهینه با تکنولوژی پیشرفته معاصر قدرت رقابت صنعت سنگبری کشورمان را ارتقاء می بخشد و آن را در موقعیتی قرار می دهد که سنگهای متنوع و جدید به بازار عرضه کند.

امروزه کشورهای دارنده منابع سنگ، بخشهای استخراج و فرآوری خود را طوری سازمان می دهند که هر دو بخش، همسو و هماهنگ در خطوط مکمل یکدیگر توسعه یابند. صنعت سنگ تزئینی در این راستا باید توسعه یابد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تخت جمشید

تحقیق در مورد شهرسازی

اختصاصی از اس فایل تحقیق در مورد شهرسازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد شهرسازی


تحقیق در مورد شهرسازی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 100
فهرست مطالب:

مقدمه:

فصل اول : شناخت  وارزیابی وضع موجود :

  • معرفی اجمالی شهرستان:

 1-1 – موقعیت جغرافیائی:

ب: ژئو مورفولوژی شهرستان :

5-3- ویژگیهای اقتصادی

1-5-3-   کشاورزی :

فضای سبز:

کاربری ورزشی :

شناسائی مراکز تفرجگاهی وجاذبه های توریستی وتأثیرآن برتوسعة روستا:

بررسی چگونگی مالکیت اراضی روستا :

بررسی معماری وترکیب فضاهای مسکونی و واحدهای همسایگی

پیش بینی عملکرد اقتصاد ی روستا درآینده  :

: کشاورزی « زراعت » :

دامداری :

: صنایع و کارگاهها:

بررسی مشکلات موجود درتوزیع خدمات عمومی وزیربنائی درسطح روستا  :

: ضوابط تفکیک مسکونی :

- ضوابط و مقررات اجرائی در طرح پیشنهادی:

مقدمه:

تمدن های بشر ،دردو مرکز سکونتگاهی شکل گرفته ات که عبارتند از : سکونتگاههای شهری وسکونتهای روستایی.

این دو درطول حیات بشر، پا به پای هم ودرتعامل با یکدیگر، انقلاب های متعددی را در روند تکاملی تمدن بشری ایجاد کرده اند که ازآن جمله اند: انقلاب کشاورزی ، انقلاب صنعتی و0000

حداقل منشاء انقلاب کشاورزی سکونتگاههای روستائی بوده است0

در عصر حاضر که در قرن بیست ویکم هستیم همچنان نه تنها ازارزش واهمیت سکونتگاههای روستائی هرگز کاسته نشده است بلکه شرایط جهانی فرهنگی و اجتماعی واقتصادی بگونه ای که شاید نسبت به اعصار گذشته روستاها از اهمیت بیشتری برخوردار شده اند 0 چرا که این سکونتگاهها منبع تولید بسیاری از محصولات کشاورزی ، باغی و صنایع دستی و 000 می باشند0

لذا هیچ کشوری نمی تواند از پرداختن به آنها غافل بماند0

در کشور ما نیز روستاها جایگاه خاصی دارند و تا دهد قبل اکثریت جمعیت کشور درروستاها زندگی می کرده اند 0 از طرف دیگر باید توجه داشته باشیم که بر مبنای اصول اولیه نظام جمهوری اسلامی ، ایجاد شراط مناسب زندگی برای همه مردم ایران و بخصوص مناطق محروم و روستائی از ضرورت اساسی به شمار می رود0

لذا ارزش و اهمیت توسعه روستائی در کشورمان درراستای توسعه همه جانبه و یکپارچه سرزمین ، بر همگان آشکار می باشد 0 مسلماً توسعه مفهوم جامعی است که بمراتب وسیعتر و غنی تر از مفهوم « رشد» می باشد0

توسعه بهمود بخشیدن به یک بخش ویژه در روستا نیست بلکه در برگیرنده خط مشی ها و برنامه ریزیها در زمینه اصلاح شرایط تولید ، افزایش اشتغال وتنوع بخشیدن به آن، بهبود شرایط بهداشت و آموزش همگانی، ارائه خدمات رفاهی ، بازسازی و بهسازی بافت کالبدیروستا و000 می باشد0

برای دستیابی به چنین هدفی تاکنون مدلهای مختلفی ارائه گردیده است0 یکی از این الگوها ، تهیه طرح هادی روستائی است که درسالهای اخیر در نظام برنامه ریزی توسعه روستائی کشورمان مطرح و بکارگرفته شده است0

هدف اصلی این طرح ، دستیابی به توسعه و عمران روستائی از طریق ارائه طرحهای هادی و تفضیلی جهت هدایت آتی و توسعه بافت فیزیکی روستا ها ، افزایش تولید واشتغال  وبهبود شرایط زیست محیطی ونظم بخشیدن به امر ساخت و سازه ها وسازماندهی شبکه معابر روستاها ست0 دراین راستا تهیه طرح هادی روستای بزرگ ریزه با جمعیت 4500 نفر به این مشاور واگذار شده که در تهیه آن از همکاری بی دریغ اهالی خوب وشورای اسلامی متعهد روستاها ونیز کارکنان محترم بنیاد مسکن استان برخوردار شده و کمال تشکر را داریم


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد شهرسازی

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزم رابرطرف کنم؟

اختصاصی از اس فایل اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزم رابرطرف کنم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزم رابرطرف کنم؟


اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزم رابرطرف کنم؟

این فایل با فرمت ورد و قابل ویرایش در 30 صفحه است.

 

 

 

 

 

 

 


  این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش اموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل
 شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و.... ، مسخره کردن دیگران، اذیت کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زیر برای رفع مشکل دانش آموز در ذهن من ایجاد گردید:1 - آیا بیماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟2-آ یا بیماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟3- آیا تربیت غلط ، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟4- آیا به خاطر روابط غلط با ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟5-  آیا دچار کمبود محبت شده است؟6-  آیا با رفتارهای خویش می خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟7-  چه راه حل هایی برای مشکل وجود دارد؟روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد که ما مجبور باشیم از چند روش به صورت ترکیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمایم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشارکتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه  و احساس مسئولیت فرد نسبت  به گروه ایجاد   می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین (س.م) خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .  به نظر می رسد یکی از علتهای  اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند  تا کودک باور کند که واقعاً دارای  ویژگی های مثبت است .برای کاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشکلات عاطفی توسط والدین ومعلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شکوفایی اعتمادبه نفس کودک ، توجه لازم به کودک ، تغییر نگرش کودک نسبت به خود از جمله عواملی هستندکه می توانند ضعف تحصیلی دانش آموز را کاهش دهند.
فهرست مطالب

چکیده :. 3

کلید واژگان:. 4

مقدمه :. 5

توصیف وضعیت موجودوبیان مسا له:. 6

اهداف پژوهش. 7

اهداف جزئی:. 7

گردآوری اطلاعات شواهد(1). 7

جدول حل تناقضات:. 10

تجزیه و تحلیل وتفسیرها:. 11

انتخاب راه جدید به صورت موقّت. 14

آ موزش درمانی. 15

روشهای درمان حسادت :. 15

تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده ومدرسه. 16

درمان پرخاشگری:. 17

قوانین یادگیری:. 18

قانون اثر ونتیجه :. 18

تشویق و تنبیه  :. 18

گرد آوری اطلاعات(شواهد 2). 19

مدل جدول تناقضات:. 21

ارزیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار:. 22

ارائه راهکا رها:. 23

منابع :. 24


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزم رابرطرف کنم؟