اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق ظروف مورد استفاده برای فرآیند

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق ظروف مورد استفاده برای فرآیند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق ظروف مورد استفاده برای فرآیند


دانلود تحقیق ظروف مورد استفاده برای فرآیند

ظروفی که در سرویس فرآیندهای شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند، دونوع هستند : ظروفی که در اصل بدون ورودی هستند و ظروفی که ورودی دارند . عملکرد اصلی نوع اول که مخزن یا بشکه نامیده می شوند . ذخیره ی متوسط جریان فرآیند برای یک دوره طولانی یا محدود یا به منظور فراهم ساختن جداسازی یک فاز توسط ته نشین کردن است . اندازه ی این ظروف از طریق تعیین محاسبات فرآیند یا از طریق قانون های یکی بر حسب عمل در نظر گرفته می شود . نوع دوم شامل نوعی از تجهیزات از قبیل تبادل گیره های حرارتی ، رآکتور ، مخلوط کننده ها ، تقسیم کننده ها و سایر تجهیزاتی است می توان برای آنها محفظه طراحی کرد. ابعاد اصلی این ظروف توسط نیازهای فرآیند شکل می گیرد که در سایر فصول مورد بررسی قرار گرفت ، اما عوامل مقاومت کافی ظروف در فشارها و دماهای عملیات در این فصل مورد بررسی قرار خواهد گرفت . تمایز و تفاوت میان بشکه ها و مخازن اندازه آنهاست نه شکل آنها . مخازن ظروف کروی با ته صاف یا منحنی وابسطه به فشار یا عمودی یا افقی هستند . مخازن معمولاً وقفه چند دقیقه ای دارند . آنها میان تجهیز کننده ی اصلی یا تأمین سوخت یا جمع آوری محصول قرار گرفته اند . مخازن غلتان میان تجهیزات میزان ثبات در نوسان هایی که آزادانه در طول زنجیره منتقل شده اند را مشخص می سازند . این زنجیره در بر گیرنده آن دسته از نوسان هایی است که خصوصیات کنترل ابزار حساسیت معمولی هستند . به طور مثال ، مخازن برگشت ، جریانی میان یک تغلیظ کننده و ظروف آن و جریان پایین تجهیزات فراهم می سازد ؛ یک مخزن جلو تر از تغلیظ کننده رهایی از جریان مایع را تضمین خواهد کرد و یک مخزن جلوتر از حرارت دهنده ی شعله ای لوله ها را از خشک شدن مستمری قطت می کند ؛ یک مخزن زیر تغلیظ کننده ی پیستونی ، جریان های فشار و غیره را از بین می برد . مخازن بزرگتر از ظرف ها هستند و معمولاً چندین ساعت وقفه دارند . برای نمونه ، مخزن سوخت برای تقطیر دسته ای ، مخزن ذخیره به عنوان مخازن جانبی برای فرایند مورد توجه قرار گرفته اند .

اندازه آنها در واحد های قابلیت اتصال به تجهیزات انتقال اندازه گیری شده است : gal 3500 اتاقک های مخزن . gal 8000 واگن های حمل مخزن و غیره ، معمولاً حداقل برابر این اندازه ها .

این تنوع در تأمین مواد خام و تقاضا برای محصولات ، اندازه و تعداد مخازن ذخیره را تحت تأثیر قرار می دهد . مخازن ذخایر مایع با مقداری مشخصی از فضای بخار یا فضای آزاد معمولاً 15 درصد زیر gal 500 و 10 درصد بالای gal 500 ساخته شده اند .

اندازه مخازن ذخیره مایع و کاربرد آنها :

الف ) کمتر از gal 1000 ، مخازن عمودی سوار شده روی پایه ها .

ب ) بین 1000 و gal 10000 ، مخازن افقی سوار شده روی پایه بتونی .

ج ) بیش از gal 10000 ، مخازن عمودی سوار شده روی پایه های بتونی .

مایعات با فشار بالای بخار ، گازهای تبدیل شده به مایع و گازها در فشار بالا در مخازن افقی بلند و باریک ذخیره می شوند . گازها در فشار جوی زیاد در نگهدارنده های گازی با سقف های متحرک ذخیره شده اند که با مایع در دیوار دو جداره محکم شده اند . گازهای تبدیل شده به مایع در دماهای زیر جوی با سرد سازی خارجی یا سرد سازی خود به خودی حفظ یا نگهداری شده اند که از آن طریق بخارهای تشکیل شده متراکم ، تغلیظ ، سرد و به منظور ذخیره سازی برگردانده شده اند .

مایعات در نزدیک فشار اتمسفر ذخیره می شوند : زیرا در طول هوای شب خنک می شود  پس تبخیر به منظور اشباع صورت می گیرد و مخلوط بخار از مخزن خارج شده است زیرا مخزن طی روز گرم می شود .

بنابراین مایعات ناپایدار (متغییر) همچون بنزین از دست ماده وهمچنین تغییر در ترکیب را به خاطر از دست دادن انتخابی اجزای سازنده بزرگتر تحمل می کند . به منظور به حداقل این اثرات ، چند شرط در نظر گرفته می شود ؛ به طور مثال :

  1. سقف متحرک صفحه ای که روی سطح مایع ذخیره شده با قطری حدود یک یا کمتر از قطر مخزن شناور می شود . فضای بین صفحه ی شناور و جداره (دیواره ) از طریق یکی از روش های قابل استفاده مسدود می شود .
  2. گسترش سقف امکان توسعه ی گرمایی فضای بخار را فراهم می سازد . سقف (صفحه) با تغییر بخار شناور و با مایع در دیواره ی دو جداره محکم می شود .
  3. کیسه ی پارچه ای بخار به منظور گسترش و توسعه به سمت اتاقک مخزن ذخیره فراهم می سازد . این مورد هزینه ای کمتری نسبت به دو مورد دیگر در پی دارد . جامدات مقاوم در برابر هوا همچون زغال سنگ پاسوفور یا سنگ معدن ها  (کانه ها ) به صورت کپه ای و بدون پوشش ذخیره می شوند .

سایر جامدات در سیلو ذخیره می شوند . برای ذخیره ی کوتاه مدت در جهت مصرف جامدات در صندوق هایی ذخیره می شوند که معمولاً برش عرضی مستطیلی شکلی با کف مخروطی شکل هستند . تمام جنبه های طراحی چنین تجهیزاتی در کتاب های رزینه و روت ( 1971 ) و استفانو ( 1969 ) مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .

1801 مخازن – مخازن مورد استفاده برای مایعات معمولاً به صورت افقی قرار می گیرند وجود کننده های عمودی گاز – مایع ، مخازن برگشت با گاز به عنوان یک محصول بالارونده معمولاً به صورت افقی قرار می گیرند . ارتفاع به نسبت قطر در محدوده ی 0/5 – 5/2 می باشد ، قطرهای کوچکتر در فشار های بالاتر و برای استقرار                  مایع – مایع در نظر گرفته می شوند . وابستگی شدید به فشار حجم مخزن است که به میزان جریان مرتبط است ، اما وابستگی آن به انواع کنترل و چگونگی نتایج جریان های پایین تجهیزات هم مشخص شده است .

شامل 35 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ظروف مورد استفاده برای فرآیند

دانلود مقاله بررسی وضعیت ایمنی کار در صنایع، موانع و پیشنهادها

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله بررسی وضعیت ایمنی کار در صنایع، موانع و پیشنهادها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله بررسی وضعیت ایمنی کار در صنایع، موانع و پیشنهادها


دانلود مقاله  بررسی وضعیت ایمنی کار در صنایع، موانع و پیشنهادها

 

تعداد صفحات : 17 صفحه    -   

قالب بندی :  word    

 

 

 

چکیده

نگارنده­ی این مقاله به عنوان یک بازرس کار، که نظارت بر اجرای آیین نامه­های حفاظت فنی را در کارگاه­ها برعهده دارد، دریافت­ها و نتایج مشاهدات خود را که طی سالیان حضور در صنایع مختلف در خصوص وضعیت ایمنی درکارگاهها کسب کرده است، به نگارش در می­آورد، بر همین اساس، روش تحقیق در این مقاله، بازدید میدانی می­باشد.

در این مقاله، ابتدا به رابطه­ی جدایی ناپذیرِ وضعیت ایمنی صنایع و سطح تکنولوژی در آن­ها پرداخته و ضمن مرور تاریخچه­ی کوتاهی از مشکلات صنعت کشور، وضعیت ایمنی در صنایع، موانع و مشکلات ایمن سازی مورد بحث قرار گرفته و پیشنهادهایی در جهت رفع آنها ارائه خواهد شد. موانع مورد بررسی عبارتند از: 1- فرسودگی صنایع 2- فقدان فرایند علمی و ملی برای تامین نیروی کار 3- ضعف فرهنگ ایمنی 4- عدم کنترل ایمنی تجهیزات و تکنولوژی در مبادی تولید و واردات 5-پوشش غیر مسئولانه و غیر علمی بیمه های مسئولیت و حادثه 6- مشکلات اقتصادی درکارگاهها 7- تضعیف ساختار نظارت دولتی بر ایمنی صنایع.

در پایان مقاله نتیجه می گیریم، به عزمی ملی با حضور چند نهاد و وزارتخانه برای حل مشکلات ایمنی صنایع کشور نیازاست.

 

کلمات کلیدی: صنعت - ایمنی - تکنولوژی - اقتصاد - نظارت

 

مقدمه

وضعیت ایمنی در صنایع ما مجزا از سایر اجزای صنعت نبوده و همان شرایطی که بر وضعیت اقتصادی ، تکنولوژی و بازار فروش هر صنعت ما به لحاظ قوت یا ضعف حاکم است، بر وضعیت ایمنی آن نیز جاری است. شاید مؤلفه های آماری موجود، وضعیت ایمنی در صنایع ما را در حال ارتقا نشان دهد، اما این ارتقا آنچنان محسوس نیست که بتواند صنعت ما را به حد مطلوب ایمنی ارتقا دهد. از مشخصه های ایمنی در صنعت ما، این است که برعکس کشورهای پیشرفته­ی صنعتی، تعیین کننده ترین عامل در حوادث کشور ما شرایط ناایمن است نه خطای انسانی، و این یعنی غالب صنایع ما به­لحاظ ایمنی شرایط خوبی ندارند. مراجعه به آمار حوادث ناشی از کار که از مراجع ذیصلاح مانند سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار منتشر می شود، مؤید وضعیت نامطلوب ایمنی در صنایع ما بوده و ناراحت کننده­تر این که آمارهای ارائه شده از سوی سازمان­های تأمین اجتماعی و وزارت کار در خصوص حوادث ناشی از کار تفاوت زیادی داشته و هر یک به فراخور منافع سازمانی خود آمار را جمع آوری و ارائه می نماید؛ به عنوان مثال تأمین اجتماعی تعداد بالای حوادث را نشانی از آمار بالای خدمت تلقی می کند و وزارت کار، تعداد کم حوادث را نشان از موفقیت سیاست گذاری های خود در بخش ایمنی می داند و با همین پیش فرض، برخی حوادث غیر ناشی از انجام کار یا جزئی در سازمان تامین اجتماعی، ناشی از کار تلقی شده و بسیاری از حوادث ناشی از کار به دلیل گزارش نشدن به وزارت کار، ثبت نمی شوند.

از آن جا که هیچ مشکلی بدون داشتن اطلاعات و تحلیل صحیح حل نمی شود، مطمئنا می توان فرض نمود که صنعت در کشور ما به لحاظ ایمنی وضعیت خوبی نداشته و به منظور رسیدن به دلایل این عقب ماندگی و ارائه­ی راه حل،  با پذیرفتن بی­چون و چرای این فرض، در این مقاله به دلایل، ریشه­ها و ارائه­ی راه حل خواهم پرداخت.

بررسی وضعیت ایمنی کار در صنایع مختلف، بدون داشتن یک درک صحیح از وضعیت صنایع کشور میسر نخواهد بود و بررسی وضعیت صنعت کشور نیز بدون شناخت عوامل داخلی و خارجی بر اقتصاد کشور غیر ممکن است و در صورتی که بدون درک این مسائل اصرار داشته باشیم تا صرفاً و مستقلاً به بررسی مبحث ایمنی در صنعت بپردازیم، مطمئناً به مجموعه­ای از داده­ها و اطلاعات خواهیم رسید که به خودی خود یا فاقد ارزشند و یا به تحلیل و ارائه­ی راه حل منتج نمی شوند.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی وضعیت ایمنی کار در صنایع، موانع و پیشنهادها

دانلود کتاب معرفی اکوسیستم‌های بام باغ یا روف گاردن با عنوان Green Roof Ecosystems

اختصاصی از اس فایل دانلود کتاب معرفی اکوسیستم‌های بام باغ یا روف گاردن با عنوان Green Roof Ecosystems دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود کتاب معرفی اکوسیستم‌های بام باغ یا روف گاردن با عنوان Green Roof Ecosystems


دانلود کتاب معرفی اکوسیستم‌های بام باغ یا روف گاردن با عنوان Green Roof Ecosystems

در این بخش  کتاب معرفی اکوسیستم‌های بام باغ یا روف گاردن با عنوان Green Roof Ecosystems برای دانلود قرار داده شده است. این کتاب ارزشمند با فرمت PDF  و در 451 صفحه می باشد. در ذیل صفحه مشخصات، فهرست مطالب این کتاب آمده است. در صورت تمایل می‌توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود فرمایید.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود کتاب معرفی اکوسیستم‌های بام باغ یا روف گاردن با عنوان Green Roof Ecosystems

دانلود مقاله نظریه های یادگیری

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله نظریه های یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نظریه های یادگیری


دانلود مقاله نظریه های  یادگیری

یادگیری تغییر نسبتا دایمی در رفتار است که در نتیجه تمرین حاصل شده است. تغییراتی در رفتار که حاصل‌اش (و نه تمرین) ، با شرایط موقت جاندار (مثل خستگی یا حالات ناشی از مصرف برخی داروها) باشند مشمول این تعریف نمی‌شود

نقش یادگیری در همه صحنه‌های زندگی نمایان است. یادگیری نه تنها در آموختن خاص مطالب درسی ، بلکه در رشد هیجانی ، تعامل اجتماعی و حتی رشد شخصیت نیز دخالت دارد. مثلا یاد می‌گیریم از چه چیزی بترسیم، چه چیز را دوست بداریم. چگونه مودبانه رفتار کنیم و چگونه صمیمیت نشان دهیم.

نظریه های یادگیری

اصولاً هر فعالیتی یک مبنای نظری دارد که منتج از یک سری تحقیقات و تابع یک اصول و شناخت کلیت یافته­ای است .

نظریه به معنای وسیع عبارتست از تعبیر و تفسیر حوزه ای از شناخت . در نتیجه براساس این تعریف، نظریه­های یادگیری اصول کلیت یافته­ای هستند در زمینه یادگیری و شرایط آن . یعنی نظریه­های یادگیری در واقع تحلیل کننده شرایط یادگیری است .

بسیاری از معلمین و دانشجویان بین نظریه و فرضیه تفاوت قائل نیستند یا اشتباه می­کنند وقتی می­گوییم فرضیه یعنی یک راه حل احتمالی علمی مسأ­له در برابر یک مسأ­له­ای که هنوز صحت و سقم آن تأیید و یا رد نشده است .

 اما نظریه ها مجموعه ای از معرفت و دانش بشری هستند در حوزه­ای از مطالعات که دقیقاً به اثبات رسید ، این نظریه یا مجموعه تحقیقات یک کلیات دارند که مجموعه آنها را شامل می­شود . در واقع بر اساس آن کلیات است که شما می­توانید یک فعالیت را تعریف و تفسیر کنید بنابراین به معنای تأ­یید نشده هستند ، اما به این معنی نیست که مطلق باشد ، همین است و دیگر عوض نمی­شود ، خیر . پس نظریه قابل تغییر و تحول هست. در نظریه مجموعه عوامل در اختیار محقق نیست مخصوصاً در تحقیقات علوم انسانی و گیاهی ، گر چه اکثر نظریه­ها­یمان در روانشناسی تربیتی و یادگیری بر اساس تحقیقاتی است که در آزمایشگاه صورت گرفته و دقیقاً همان مراحل کنترل که در بقیه تحقیقات وجود دارد در اینجا حاکم است ولی با این حال ما نظریه را بعنوان یک قانون و قطعیت نگاه نمی­کنیم ولی نتایج تأ­یید شده و پذیرفته شده بر اساس کار محقّقان است .

نظریه­های مختلفی در زمینه یادگیری وجود دارد که ما آنها را در دو حوزه و قلمرو مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم .

حوزه رفتار گرایی یا نظریه­های شرطی

حوزه نظریه­های شناختی

دیدگاه این دو نظریه در مورد یادگیری و حتی در زمینه آموزش کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. حال این سؤال مطرح می­گردد که اگر یادگیری یک مفهوم مشخص است ، پس چرا این همه نظریه­های مختلف وجود دارد و نقد زیاد شده است ؟

دلیل آن اینست که محقق و روانشناس بر اساس دیدگاه خود و یا از منظری که به یادگیری نگاه می­کند آنرا تعبیر و تفسیر می­کند بنابراین نگاه او درست است و غلط نیست . او از یک زاویه نگاه می­کند اما باید یادآور شد که نظریه نمی­تواند باز­گو کننده تمام مجموعه فرآیند یادگیری باشد .

اگر چه مقوله بحثمان در این حوزه و حیطه نیست و عزیزان باید به کتاب روانشناسی تربیتی و یادگیری مراجعه کنند . اما چون در جلسه قبل بحث ما تدریس و یادگیری بود لذا باید از نظریه یادگیری تا حدودی آشنا باشیم .

در نظریه رفتارگرایی افراد زیادی را دیدید که معروفترین آنها اسکینر و پاولف می­باشند. اما آنچه در روانشناسی تربیتی بیشتر مطرح می­باشد اسم اسکینراست که مترادف شده با رفتارگرایی رفتارگرایان اصولاً یادگیری را عبارت از ایجاد و تقویت رابطه و پیوند بین محرک و پاسخ در سیستم عصبی فرد می­دانند . اینها معتقدند یک نوع رابطه و پیوند عصبی بین محرک و پاسخ است که در فرد تغییر ایجاد می­کند .

البته دیدگاهها متفاوت است که مشهورترین آنها شرطی شدن کلاسیک یا شرطی شدن پاولوفی و یا شرطی شدن واکنشی است و دیگر نظریه شرطی شدن فعال است که بیشتر بنام اسکینر است ، که ما سعی می­کنیم برای نمونه اشاره کنیم . و بعد این نظریه­ها را تحت عنوان الگوهای یادگیری دنبال کنیم.

 حال سؤال اینجاست که چرا ما نظریه­ها را تحت عنوان یادگیری دنبال کنیم ؟

می­گوئیم چون می­خواهیم کاربرد آن را بررسی کنیم بهمین دلیل نظریه­ها را تحت عنوان الگوهای یادگیری ذکر می­کنیم .

پس از دیدگاه رفتارگریان یا شرطی شدن ، یادگیری یا تغییر عبارتست از ایجاد و تقویت رابطه بین محرک و پاسخ در حالی که در نظریه شناختی برعکس است . آنها معتقدند یادگیری ناشی از شناخت، ادراک و بصیرت است اما به هیچ وجه شناختیها منکر نظریه رفتارگرایان نیستند چون هر کدام از آنها از زاویه­ای به قضیه نگاه می­کنند به قول مولوی « هر کسی از دید خود شد یار من وز درون من نجست اسرار من » بنابراین هر کس نظر خودشان را بیان می­کنند .

برای نمونه از رفتاریها ، نظریه سورن­لایت و از شناختیها هم نظریه « برونر » را مطرح می­کنیم و تیتروار آنرا مورد بحث و بررسی قرار می­دهیم .

همه شما با کاری که آقای سورون­لایت با گربه یا حیوانی که در قفس بوده انجام داده. آشنا هستید حیوان گرسنه است ، و وقتی که گرسنه است به تلاش می­افتد ، و حرکت می­کند و بطور نا­خودآگاه بر روی کفه قرار می­گیرد ، به محض اینکه روی کفه قرار گرفته غذا در اختیارش قرار داده می­شود. گربه ، کم کم از طریق آزمایش و خطا درمی­یابد که هرگاه غذا می­خواهد باید روی کفه قرار بگیرد بر همین اساس از نگاه سورون­لایت و اسکینر ، یادگیری چه در انسان و حیوان در اثر کوشش و خطا

شامل 15 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نظریه های یادگیری

تحقیق آشنایی با شبکه های عصبی مصنوعی 81 ص - ورد

اختصاصی از اس فایل تحقیق آشنایی با شبکه های عصبی مصنوعی 81 ص - ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق آشنایی با شبکه های عصبی مصنوعی 81 ص - ورد


تحقیق آشنایی با شبکه های عصبی مصنوعی 81 ص - ورد

درست است که بعضی از اعمالی را که ما به سختی انجام می دهیم یک کامپیوتر به سرعت و به راحتی انجام می دهد ،مانند جمع چندصد عدد ، اما این مطلب باعث نمی شود که ما یک کامپیوتر را باهوشتر از انسان بدانیم چون این سیستم هرگز قادر نمی باشد که اعمالی را که نیاز یه استدلال  دارد و یا حل آنها از طریق  شهودی و حدس و گمان می باشد را به طور مطلوب انجام دهد. شاید بهتر است بگوییم آن‌هاموجودات منطقی ای هستند و تنها اعمال منطقی را به خوبی انجام می دهند.

مسئله دیگر شاید این باشد که یک کامپیوتر می تواند بعضی کارها را که ما در مدت زمان قابل ملاحظه ای انجام می دهیم را در زمان بسیار کوتاه تری انجام می دهد.ویا بعضی از اطلاعات را پس از گذشت ماه ها ویا سالها به خاطر می آورد .

به همین دلیل از کامپیوتر ها انتظار داریم در زمینه های دیگر نیز چنین رفتاری را از خود نشان دهند و چون نمی توانند تمام انتظارات ما را بر آورده کنند ما مایوس می شویم.در واقع این هدفی است که دست اندرکاران هوش مصنوعی دنبال می کنند اما هنوز پس از گذشت 30 سال تحقیقات گسترده نمی توانند این ادعا را داشته باشند که به چنین کامپیوتری دست پیدا   کرده اند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق آشنایی با شبکه های عصبی مصنوعی 81 ص - ورد