اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله زمان ، زادگاه و خاندان زرتشت

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله زمان ، زادگاه و خاندان زرتشت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله زمان ، زادگاه و خاندان زرتشت


دانلود مقاله زمان ، زادگاه و خاندان زرتشت

با آن که همه دانشمندان تاریخی اشو زرتشت را پذیرا هستند ، درباره زمان    و مکان  و پیدایش مدارک و مآخذ است .

زمان زرتشت

ازمیان نظریه های گوناگون ، نخست درباره دو نظریه ای که در دو قطب مخالف قرار دارند ، و به تاریخ سنتی و کلاسیک معرفند می پردازیم .

تاریخ کلاسیک ، تاریخی است که نویسندگان کلاسیک یونان ذکر کرده اند       و تاریخ سنتی ،

تاریخی استکه منبع اصلی آن کتاب غیر مذهبی بندهشن است که در دوره ساسانیان نوشته شده وقدیم ترین نسخه موجود آن ،   مربوط به دو سده پس از چیرگی تازیان برایران است .

 تاریخ کلاسیک :

تاریخ کلاسیک تاریخی است که نویسندگی و مورخین یونان از قول خودشان و یا از قول دانشمندان نامدار دیگر نوشته های تاریخ نویسان وفلاسفه یونان استناد می کنند ، هنگامی که پای تاریخ زرتشت به میان می آید ، می کوشند آن نوشته ها را ندیده گرفته و یا مورد تردید قرار دهند.

دانشمندان نامدار یونان با دین وفلسفه زرشت آشنا بوده اند و درباره آن سخن گفته اند . قدیم ترین سند موجود ، نوشته ای در حاشیه کتاب الکیبیادس افلاطون است که برگردان آن به فارسی چنین : گفته شده است که زرتشت درحدود شش هزار سال پیش از افلاطون می زیسته است ،    بعضی او را یونانی و برخی از ملت ماوراء دریای برزگ می دانند . زرتشت دانش جهانی خود را از روان نیکویی ، یعنی از بینش والا آموخت .  ترجمه نام زرتشت به یونانی ، استروئوتس یعنی ستاره پرست است :

در تجزیه و تحلیل این شرح گایگر از دانشمندان متأخر می نویسد :  همه مطالب این حاشیه نویسی ، جز آن چه که مربوط به احتمال یونانی بودن زرتشت است درست و مورد تأئید سایر نویسندگان نیز هست .

مثلاٌ پلینی  نوشته است که ارسطو و اودُخوس باور داشتند که زرتشت شش هزار سال پیش از افلاطون می زیسته است . افلاطون زرتشت را یک جا پسر اورمزد اُوُمازِس و جای دیگر خدتمگذار اورمزد میداند . افلاطون در کتاب ‹‹اَلسی بایدیز›› از قول سقراط ، رازهای آموزش و پرورش ایران را می ستاید که فرزندان درباری را از 14 سالگی به دانش پنهانی زرتشت آشنا می کردند . ارسطو هم مغان ( دانا ) راشاگردان زرتشت می داند و در کتاب دیالوگ می نویسد : مغان بسیار قدیمی تراز مصر یانند. آن ها به دو اصل باور دارند روح خوبی و روح بدی که نخستین را زئوس یا اُرُمازِس (اورمزد )و دومی را اریمانوس یا هادس (اهریمن ) می نامند .

از شاگردان را پرودیکوس همسفر سقراط یادشده است که آن هانسخه ای از آموزش های زرتشت را در دسترس داشته اند بابودن این همه قرائن در آشنایی سقراط و افلاطون با فلسفه زرتشت تردید نمی شود کرد به ویژه با شباهت زیادی که بین جهان فروهری منگ زرتشت و جهان ایده افلاطون  وجود دارد ( در بخش اول اشاره کردیم که بنا به یک نظریه فرموش همه موجودات از روز اول در عالم مُثٌل بوده و هست و سپس قالب مادی گَ اِتی بخود گرفته اند . و قالب مادی چیزیجز صورت فلکی فرموش نیست شگفت آور است که غریبان درباره تأثیر فلسفه زرتشت روی فلسفه یونان بر اشارات زودگذر بس کرده اند و هنوز پژوهش لازم درباره آن نشده است .

اودُخوس  کلدانی که در سده چهارم پیش از مسیح در قللمرو ایران می زیست و با زرتشت و فلسفه او آشنا کامل داشته وخود از دوستان نزدیک افلاطون بوده است . زمان زرتشت را شش هزار سال پیش از افلاطون ذکر می کند .

شامل 18 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله زمان ، زادگاه و خاندان زرتشت

دانلود تحقیق مردم سالاری ( بررسی یک نظریه در دو نظام حقوقی )

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق مردم سالاری ( بررسی یک نظریه در دو نظام حقوقی ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق مردم سالاری ( بررسی یک نظریه در دو نظام حقوقی )


دانلود تحقیق مردم سالاری ( بررسی یک نظریه در دو نظام حقوقی )

 چکیده ""مردم سالاری"" از مفاهیم بحث برانگیز در حوزه فلسفه سیاست و حقوق است. با توجه به گرایشی که در کشورهای گوناگون به این نظریه وجود دارد، این پرسش مطرح شده است که آیا می توان مردم سالاری را منطبق با فرهنگ و ارزش های هر ملت بومی ساخت یا مردم سالاری نظریه ای یکپارچه است که نفی مطلق یا تسلیم کامل تنها چاره مواجهه با آن است؟

 در کشور ما این پرسش تحت عنوان چگونگی جمع بین جمهوریت و اسلامیت آغاز شده و با طرح نظریه ""مردم سالاری دینی"" ادامه یافته است، این در حالی است که در برابر طرفداران، برخی نیز اساسا منکر چنین ماهیتی شده و حتی آن را بدعت آمیز خوانده اند.

 مقاله حاضر در صدد آن است تا پس از بررسی مبانی ونتایج نظریه مردم سالاری در غرب، اثبات نماید که در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، این نظریه به مثابه روش اداره جامعه پذیرفته شده است اما به مثابه یک جهان بینی، نه !

 واژه های کلیدی : مردم سالاری، جمهوریت، اعلامیه جهانی حقوق بشر، قانون اساسی، مردم سالاری دینی

  مردم سالاری نظریه ای است که ، به رغم پیشینه طولانی ، هنوز هم در کانون گفت وگوهای علمی ، به ویژه در حوزه فلسفه سیاست و حقوق قرار دارد.از جمله پرسشهایی که در سالهای اخیر در این زمینه مورد توجه جدی است موضع دین و نظام های سیاسی مبتنی بر آن ، و به طور خاص جمهوری اسلامی ایران ، در برابر این نظریه است

  مسلمانان در مواجهه با این مفهوم و سایر مفاهیم جدید شیوه های متفاوتی داشته اند که در این نوشتار مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به عقیده ما ، نه «انکار یا تسلیم محض» و نه « ترکیب و التقاط»  شیوه درستی برای مواجهه با مفاهیمی نیست که در دامن منظومه های فکری بیگانه زاییده شده و تکامل یافته اند. « نقد منطقی» و البته « اصول گرایانه» شیوه مورد قبولی است که تلاش می شود در این مقاله ارایه شود..

  بخش اول:شیوه های مواجهه مسلمانان با مفاهیم جدید

 پیشرفت دانش بشری زایش اندیشه ها و مفاهیم نوینی را در پی دارد که بر بستر اصول و مبانی فکری خاص خود استوار است .توسعه ارتباطات فرهنگی نیز به تبادل این اندیشه ها و راهیابی مفاهیم جدید به سایر منظومه های فکری و اجتماعی می انجامد . این دو واقعیت می تواند برای رشد و کمال بشری میمون و با برکت باشد؛ مشروط بر آنکه از یکجانبه گرایی و جریان یکسویه اطلاعات خودداری گردد و تهاجم فرهنگی، جایگزین تبادل داده ها نگردد.

 متأسفانه در دنیای امروز ، افزون بر فرهنگ استکباری که موجب القای متکبرانه و یک طرفه باورها و خواسته های جهان غرب به جهان سوم گشته است، خود باختگی برخی ملت ها و دولت های اسلامی نیز زمینه ساز تجّری بیگانگان و پس رفت و سستی خودی ها شده است ؛ واقعیت تلخ و دردناکی که استاد فرزانه ، شهید آیـت الله مرتضی مطهری از آن به "استسباع"[1] تعبیر کرده اند. شیوه مواجهه،درک و پذیرش مفاهیم و اصطلاحاتی نظیر آزادی، حقوق بشر، مدیریت، مشارکت، جامعه مدنی، خشونت، تساهل و تسامح، تکثرگرایی و عقلانیت مصداق های بارز و قابل مطالعه در این زمینه هستند.

 

1- انکار یا تسلیم محض

   برخی متفکران و نویسندگان به "صراحت" تأکید می کنند که اینگونه مفاهیم ، "مفهوم های فلسفی یکپارچه ای هستند که یا پذیرفته می شوند یا رد می شوند. وابسته کردن این مفهوم ها به پسوندهای معینی چون غربی یا اسلامی تحریف فلسفه سیاسی و اشتباه و خطایی است که زندگی اجتماعی را دچار سردرگمی و گمراهی می کند. مردم ایران بر سر دو راهی هستند. یا باید این مفاهیم را بپذیرند یا آنها را ردّ کنند و به عواقب خطرناک این رد کردن تن دهند. راه سوم وجود ندارد."(مجتهد شبستری، 1379، ص 78) اینان معتقدند" بخش قابل قبولی از آن موضوعات و مفاهیم جدید وارد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شده و در آن قانون تلفیقی صورت گرفته است...فصل حقوق ملت، حق حاکمیت ملت و قوای ناشی از آن ، ماده ها و اصول متعددی هست به منظور تفکیک قوای سه گانه که فلسفه اش کنترل قدرتهای سیاسی با یکدیگر است؛ در قانون اساسی ایران تصریحاتی شده درباره آزادی مطبوعات ، آزادی تحزّب ، آزادی اجتماعات، آزادی بیان و... مهم این است که این قانون اساسی با این مفاهیم و موضوعات، مهر دینی خورده و مورد تأیید علمای دین قرار گرفته است . این نکته به لحاظ معرفت شناسی و از نظر چالش میان مدرنیته و دین مهم است...این تصور که ریشه های این مفاهیم در متون دینی اسلامی وجود دارد نادرست است. ریشه های این مفاهیم در متون دینی اسلامی وجود ندارد زیرا اینها اصولاً مفاهیم و موضوعات جدیدی هستند که در زندگی بشر پدید آمده‌اند" . (مجتهد شبستری، 1379، ص 78)

 نتیجه طبیعی این باور آن است که گفته شود " در مسائل حکومت و سیاست، فعل و قول معصوم حجت نیست"(مجتهد شبستری، بهمن 77) و بالاتر اینکه مثلاً "در تعارض تکالیف دینی و حقوق بشر، حقوق بشر مقدم است"2  چنین دیدگاهی در میان ما ، نو پیدا نیست.از آن زمان که نخبگان و اعیان با غرب آشنا  شدند،برخی به این نظر متمایل گردیدند و برخی به نظرات دیگر.تقابل این دیدگاهها در حوادث پس از مشروطیت به آسانی قابل درک است.

 2- ترکیب و التقاط

     نوع دیگر برخورد با مفاهیم مورد بحث، که آثار و خطرات آن کمتر از نوع اول نیست، برخورد التقاطی با  آنهاست.در مقابل گروه نخست،عده ای در تلاش هستند تا به خیال خود ضمن پذیرش قطعی و تام این مفاهیم ، از اصول و ارزشهای مورد احترام خود نیز دست بر ندارند و چاره کار را در این می بینند که به هر بهای ممکن رنگ دین را به آن مفاهیم زده و به خیال خود دین را "عصری" و هماهنگ با مقتضیات زمان سازند.

 مقصود این گروه از "مردم سالاری دینی" ،نگاه دینی به مردم سالاری نیست تا احیاناً موجب قبول یا ردّ بخش هایی از آن نظریه گردد.مراد این دسته انضمام مردم سالاری به دینداری و برقراری سازش بین آن دو است ؛ به گونه ای که ممکن است در برخی اصول و احکام دینی نیز به سود مردم سالاری به مفهوم رایج آن در غرب تجدید نظر شود تا اسلام توان ماندگاری داشته باشد.

 چنین برخوردی از آن جهت خطرناک تر است که ناخواسته گوهر دین را به بدعت ها می آلاید  و افزون بر تهی کردن آموزه های دینی از محتوی و روح اصلی خود ,تمیز حقیقت را برای دیگران نیز دشوارتر می سازد. باید توجه داشت که این شیوه , حتی ممکن است از سوی علاقمندان و با انگیزه دلسوزی نیز دنبال شود, امّا این امر نباید مرزبانان حریم دین را از پیامد های ویرانگر آن غافل کند.

 گاهی پیروانِ خود مکتب به علت ناآشنایی درست با مکتب مجذوب یک سلسله نظریات و اندیشه ها ی بیگانه می گردند و آگاهانه یا ناآگاهانه آن نظریات را رنگ مکتب میدهند و عرضه  می نمایند...امروز...گروهی را می بینیم که واقعاً وابسته به مکتب های دیگر بالخصوص مکتب های ماتریالیستی هستند و چون می دانند با شعارها ومارکهای ماتریالیستی کمتر می توان جوان ایرانی را شکار کرد,اندیشه های بیگانه را با مارک اسلامی عرضه می دارند... واین خطرناک تر است که افرادی مسلمان ,امّا ناآشنا به معارف اسلامی و شیفته مکتب های بیگانه ,به نام اسلام اخلاق می نویسند و تبلیغ می کنند اما اخلاق بیگانه. فلسفه تاریخ می نویسند همانطور.فلسفه دین ونبوت می نویسند همانطور. اقتصاد می نویسند همانطور . سیاست می نویسند همانطور . جهان بینی می نویسند همانطور.تفسیرقرآن می نویسند همانطور و..."(مطهری، بی‌تا ،ص92) استاد شهید مطهری ,این را یکی از آفات نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر دانسته ونقص عمده نواندیشان ومصلحانی مانند اقبال را در این می داند که " با فرهنگ اسلامی عمیقاً آشنا نیست"( مطهری، بی‌تا، ص55) بر خلاف کسانی نظیر سید جمال که "متوجه خطرهای تجدد گرایی افراطی بود .  او می خواست مسلمانان علوم وصنایع غربی را فرا گیرند امّا با اینکه اصول تفکّر مسلمانان یعنی جهان بینی آنها جهان بینی غربی گردد وجهان را با همان عینک ببینند که غرب می بیند مخالف بود. او مسلمانان را دعوت می کرد که علوم غربی را بگیرند امّا از اینکه به مکتب های غربی بپیوندند آنها را بر حذر می داشت. سید جمال همانگونه که با استعمار سیاسی غرب پیکار می کرد با استعمار فرهنگی نیز در ستیزه بود"(همان،ص20), "نه مجذوب تمدن غرب بود  ونه مرعوب"(همان،ص33) و آرزو می کرد که مسلمانان "تمدن غربی را با روح اسلامی , نه با روح غربی اقتباس نمایند. اسلام حاکم همان اسلام نخستین باشد بدون پیرایه ها و ساز و برگ ها"(همان، ص36)

شامل 16 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مردم سالاری ( بررسی یک نظریه در دو نظام حقوقی )

دانلود مقاله طرح ابتدای بودن منطق بول و کاربرد آن

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله طرح ابتدای بودن منطق بول و کاربرد آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله طرح ابتدای بودن منطق بول و کاربرد آن


دانلود مقاله طرح ابتدای بودن منطق بول و کاربرد آن
  1. در نوشته های محققان دانش اطلاع رسانی، بخصوص در بحث از نظامهای بازیابی پس همانا[1] اشاره‌هایی به منطق بول می شود. منطق بول، که از نوآوریهای جوری بول[2][3] دانشمند انگلیسی است، ساختاری ریاضی است که به اعتبار ساخت صوری آن تعبیری گوناگون می پذیرد. جای بحث منطق بول در منطق ریاضی و ریاضیات جدید است. از این روست که محققان بسیاری در نوشته های خود اغلب با اشاره کوتاهی به این منطق از آن می گذرند و خواننده برای آگاهیهای بیشتر خود باید به کتابهای مناسب مراجعه کند.

هدف ما در این مقاله طرح ریاضی منطق بول نیست. می خواهیم مفوهمهایی از این نظریه را که دانستن آن برای علاقمندان به دانش اطلاع رسانی لازم می نماید با بیانی ساده شرح دهیم و آنگاه به کاربرد آن در یکی از نظامهای ساده بازیابی بپردازیم. این نوشته، زمینه را برای طرح دقیق منطق بول و نظریه‌های تازه تری که در نظامهای بازیابی کاربرد پیدا کرده اند و فهم آنها به دانستن مبانی نظری بالاتری دارد، فراهم می آورد. یکی از این نظریه های، نظریه مجموعه هایست که مرز روشنی[3][4] ندارند. این نظریه اثر یکی از محققان ایرانی، پروفسور لطفی زاده است که بخصوص در رفع پاره ای از دشواریهای نظامهای بازیابی که مبتنی بر منطق بول هستند ، اهمیت یافته است. درباره این نظریه در شماره های آینده سخن خواهیم گفت.

 

مجموعه:

مجموعه، مفهومی چنان بدیهی و بنیادی می نماید که نمی توان آن را با مفهومی ساده تر از آن تعریف کرد. این که بگوییم:

به هر دسته از شیرها یا به هر گروه از چند شیء مجموعه می گویند.

تعریفی از مجموعه نکرده ایم. "دسته"، "گروه"، و "چند" خود واژه های دیگری برای مجموعه هستند و از این رو برای فهم مفهومی که این واژه های بیان می کنند، باید از پیش مفهوم مجموعه را دانسته باشیم. این گونه مفهومها را که از تعریف می‌گریزند تعریف ما پذیر[4][5] می نامند. مجموعه یکی از تعریف نا پذیری های نظریه مجموعه هلست.

مجموعه ای از چند شیء را با قراردادن نام آن چند شیء در داخل ابرو نشان می دهیم. برای مثال:

{حسن، سیب، ایران،2}

مجموعه ای ست با چهار عضو:[5][6] حسن، سیب، ایران و 2. مجموعه های که شماره عضوهای آنها بینهایت یا نامعلوم باشد همیشه نمی توان آنها را به روش بالا نشان داد. عضوهای چنین مجموعه های اغلب در صفتی یا صفتهایی همانند نده. برای مثال :

{000000، 8، 6، 4، 2}

 مجموعه عددهایی‌ست که همه زوج هستند. از این رو، این مجموعه را با مفهوم "عدد زوج"  می نمایانیم و مجموعه عددهای زوج را بنا به قرارداد با یک منحنی بسته بیشتر دایره نمایش می دهیم:

شامل 14 صفحه فایل word قابل ویرایش

دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله طرح ابتدای بودن منطق بول و کاربرد آن

تحقیق چگونگی آشنایی کودک با وسایل ارتباط جمعی

اختصاصی از اس فایل تحقیق چگونگی آشنایی کودک با وسایل ارتباط جمعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق چگونگی آشنایی کودک با وسایل ارتباط جمعی


تحقیق چگونگی آشنایی کودک با وسایل ارتباط جمعی

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :48

عروسک‌ها اولین وسایل ارتباط جمعی بشر بودند

عروسک جزو قدیمی‌ترین دست سازه‌ها و همرازه‌های بشری بوده است و به عنوان نخستین خلاقیت‌های هنری و وسایل ارتباط جمعی و دست‌آوردهای ارتباطی بشر محسوب می‌شود . فرهنگ‌ها زمانی می‌توانند به حیات خود ادامه دهند که پویایی و نو شدن خود را فعالانه دنبال کنند و عدم اتصال و ارتباط با تکنولوژی، دوران مدرن کهنگی را به ارمغان می‌آورد.

اردشیر صالح پور در جشنواره کودک، نیایش و مهر،گفت:به طور کلی عروسک جزو قدیمی‌ترین دست سازه‌ها و همرازه‌های بشری بوده است. این انسان واره‌های کوچک در فرهنگ‌های مختلف گونه‌گونی‌های فراوانی داشته‌اند و به عنوان نخستین خلاقیت‌های هنری و وسایل ارتباط جمعی و دست‌آوردهای ارتباطی بشر محسوب می‌شوند .در زمان‌های بعدی به عنوان پیشگامان هنر تئاتر عروسکی مطرح شدند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق چگونگی آشنایی کودک با وسایل ارتباط جمعی

دانلود فایل فلش هواوی huawei p7-l10 بیلد نامبر c02b817 با لینک مستقیم

اختصاصی از اس فایل دانلود فایل فلش هواوی huawei p7-l10 بیلد نامبر c02b817 با لینک مستقیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

دانلود فایل فلش هواوی huawei p7-l10 بیلد نامبر c02b817 با لینک مستقیم 

مشخصه فایل : 

p7-l10_c02b817 android 5_emui3.1 vodacom.rar

اندروید:5

تست شده و بدون اشکال

میتوانید فایل فلش این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

با تشکر گروه آدا فایل

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل فلش هواوی huawei p7-l10 بیلد نامبر c02b817 با لینک مستقیم