لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه72
فهرست مطالب
- مقدمه
* فصل اول: کنترل کیفیت
- چرا کنترل کیفیت
- تاریخچه کنترل کیفیت
- نمودارهای کنترل
- تخمیر کارایی فرآیند
* فصل دوم: شرکت سایپا
- تاریخچه سایپا
- تشکیلات سازمانی
* فصل سوم: خط تزئینات مونتاژ
- فرآیند مونتاژ
- کنترل کیفیت فرآیند مونتاژ
* فصل چهارم: یک طرح نمونه گیری در خط مونتاژ
- نمونه گیری
- پیشنهاد
مقدمه
این تحقیق چکیده ایست درباره موضوع "کنترل کیفیت آماری ، تاریخچه آن و شرح مختصری درباره انواع نمودارهای کنترل" و در ادامه "تاریخچه شرکت سایپا ، تشکیلات سازمانی آن" همچنین گزیده ای از فرآیند مونتاژ در قسمت تزئینات پراید و نحوه کنترل کیفیت آن و در انتها یک طرح نمونه گیری و بدست آوردن حدود کنترل جهت استفاده برای تولیدات آتی به همراه تمهیدات لازم جهت بهبود کیفیت در فرآیند مونتاژ.
چرا کنترل کیفیت
امروزه پرداختن به کیفیت نه یک نیاز بلکه بقای هر سازمانی بوده و این باور که کیفیت درسایه اندیشه و تغییر می باشد ، اصلیست مسلم. مشتری گرایی و مسئولیت در قبال محصول از دلایل اصلی پیدایش تضمین کیفیت بعنوان یکی از استراتژیهای مهم تجاری محسوب می شود و دلایل گوناگونی برای چنین نگرشی وجود دارد که می توان از میان آنها به موارد زیر اشاره نمود:
- ارتقاء سطح آگاهی و شناخت مصرف کننده نسبت به کیفیت و عملکرد کیفیت
- مسئولیت در قبال محصول
- افزایش هزینه نیروی کار ، انرژی و مواد اولیه
- تنگتر شدن عرصه رقابت
- بهبودهای قابل توجه در زمینه بهره وری با به کارگیری برنامه های مهندسی کیفیت
بخشی از این استراتژی تجاری ، برنامه ریزی کیفیت ، تجزیه تحلیل و کنترل است که به طور مستقیم بر کیفیت اثر می گذارد و باعث می گردد تا میزان
تحقیق در مورد جستاری در کنترل کیفیت