اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق انسان سالم در قرآن

اختصاصی از اس فایل دانلود تحقیق انسان سالم در قرآن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق انسان سالم در قرآن


دانلود تحقیق انسان سالم در قرآن

شهید مطهری درباره انسان, ماهیت, بیماری و سلامتی, نقص و کمال او بسیار نوشته است, دو کتاب از مجموعه مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی و نیز کتاب های انسان و سرنوشت, تعلیم و تربیت, فطرت, تکامل اجتماعی انسان, هدف زندگی و انسان کامل در این باره هستند و نیز کتاب هایی مانند فلسفه تاریخ, جاذبه و دافعه علی- علیه السلام - , سیره نبوی , و سیره ائمه و... که باز به سرنوشت جمعی یا الگوهای شایسته جامعه انسانی مربوط می شود.

توجّه فزاینده مکتب های فلسفی و حتّی سیاسی معاصر به مسأله شناخت ماهیت انسان, نیازها, انگیزه ها و غرائز انسان, عوامل سلامت روانی و اجتماعی و راه های تربیت انسان ایده آل, از عمده ترین عواملی بود که می توانست دانشمندی آگاه به زمان, مانند شهید مطهری را برانگیزد تا در این باره بسیار پژوهش کند و بنویسد, به ویژه که فرهنگ اسلام در این زمینه بسیار پربار و غنی است. شناخت و نقد اندیشه های وارداتی در زمانه پرهیجان شهید که جوانان دسته دسته به اندیشه های انقلابی می پیوستند, ایشان را برآن وامی داشت که راهنمایی نسل جوان عصر خویش را آگاهانه و مسؤولانه به دوش بگیرد. شهید مطهری با آگاهی از زمان و نیازهای عصر خویش می نوشت و این نشان از اهمیّت این مسأله در زمان ایشان دارد... هدف ما در این نوشتار طرح و ارائه دیدگاه های استاد مطهری درباره انسان سالم با استناد به آیات قرآنی است, و به بحث های فلسفی در این باره که در نوشتارهای فلسفی ایشان آمده نمی پردازیم. شهید مطهری براساس دیدگاه قرآنی خود در این زمینه که جامعه و فرد را دارای حیات و مرگ, کمال و سقوط و بیماری و سلامت می داند, درباره سلامت و تعالی فردی و اجتماعی سخن گفته است. در این نوشتار از مباحث مربوط به شناخت کلّی ماهیّت انسان و بسیاری از مطالب مهم دیگر درباره انسان نیز صرف نظر شده و تنها خطوط کلّی چهره انسان سالم و کامل اسلامی آورده شده است.

نیازهای انسان                                                                                                                                                 
پژوهش درباره سلامت روانی, بدون توجّه به نیازهای اساسی او (وانگیزه ها و یا غرائز او) راه به جایی نمی برد, زیرا بر آورده شدن یا نشدن نیازهای اساسی انسانی با سلامت روانی و جسمی و کمال او نسبتی مستقیم دارد. روانشناسان (سلامت) در همین زمینه
می گویند:

(چنین به نظر می آید که درجه رضامندی نیاز اساسی به گونه ای مثبت با درجه سلامت روانی همبستگی دارد.)44[1]و نیز احتمال می دهند که (ارضای کامل نیازهای اساسی, همان سلامت مطلوب)[2]  باشد.  به همین دلیل آنان اعتقاد دارند که برای روان درمانی نیز باید از همین راه اقدام گردد.

  (ارضای نیازهای اساسی برای آهنگ درمان واقعی, اصلی عمده به شمار می رود.) [3]

بنابراین به منظور شناخت سلامت انسان, شناخت نیازها, غرائز و انگیزه های او بایسته است (هنگامی که مفهوم سلامت ناشی از رضامندی (یا سلامت ناشی از نیک بختی) را به عنوان واقعیّت بپذیریم,  بدین ترتیب خودمان را به گونه ای تلویحی با نویسندگانی چون گلاشتاین, یونگ, آدلر, آنگیال, هورنای, فروم, مای,  بوهلر, راجرز و بسیاری دیگر  در یک صف قرار می دهیم. اینان بر این باورند که در درون ارگانیزم, گرایش مثبتی وجود دارد که آن را به سوی رشدی کاملتر سوق میدهد.)[4]

 بنابراین, در گام نخست, نیازهای انسان را از دیدگاه شهید مطهری بررسی می کنیم, در ضمن بحث متوجّه                                                                                                                                                                       خواهیم شد که شهید مطهری نیز به طور تقریبی چنین نظری دارد, یعنی این که نیازها و میل ها و انگیزه های انسان اگر به خوبی و درستی شناخته و ارضا شوند, سلامت و تعالی و کمال را به وجود می آورد.

انسان, بی تردید با حیوانات متفاوت است, به دلیل همین تفاوت, برخی از نیازهای اساسی او نیز با سایر جانداران متفاوت است, مانند آنچه مربوط به حوزه دانش, معنویت و امور روحی و روانی می شود, به ویژه ایمان. اگرچه در برخی از نیازهای اساسی با حیوان مشترک است, مانند بیشتر نیازهای جسمی.  

شهید در جایی نیازها را به دو گروه اوّلی و ثانوی تقسیم بندی می کند:  

(نیازمندی ها بر دو گونه است; نیازمندی اولی و نیازمندی های ثانوی; نیازمندی های اولی از عمق ساختمان جسمی و روحی بشر و از طبیعت زندگی اجتماعی سرچشمه می گیرد. تا انسان, انسان است و تا زندگی وی زندگی اجتماعی است, آن نوع نیازمندی ها هست. این نیازمندی ها یا جسمی است یا روحی و یا اجتماعی. نیازمندی های جسمی از قبیل نیازمندی به خوراک, پوشاک, مسکن, همسر و غیره; نیازمندی های روحی از قبیل علم, زیبایی, نیکی, پرستش, احترام و تربیت; نیازمندی های اجتماعی از قبیل معاشرت, مبادله, تعاون, عدالت, آزادی و مساوات.)[5]

شامل 35 صفحه فایل word قابل ویرایش

دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق انسان سالم در قرآن

روند شکل گیری حوادث تاریخی در ایجاد انقلاب اسلامی سال ۵۷،

اختصاصی از اس فایل روند شکل گیری حوادث تاریخی در ایجاد انقلاب اسلامی سال ۵۷، دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

روند شکل گیری حوادث تاریخی در ایجاد انقلاب اسلامی سال ۵۷،


 روند شکل گیری حوادث تاریخی در ایجاد انقلاب اسلامی سال ۵۷،

دانلود روند شکل گیری حوادث تاریخی در ایجاد انقلاب اسلامی سال ۵۷، علل اساسی پیروزی انقلاب اسلامی، و بررسی شاخصه‌های رهبری و نقش مردم در این حرکت عظیم بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 31

موضوع تحقیق : چالش ها ، مشکلات و موانع در رابطه با غلبه بر مشکلات آموزش ریاضی و ذکر راهکار ها و پیشنهادات

  این تحقیق بسیار کامل و جهت ارائه به دانشگاه علمی کاربردی و شامل موارد زیر می باشد :  مقدمه   سوابق تحقیق  متن تحقیق  نتیجه گیری  پیشنهادات   منابع و ماخذ

مقدمه

چگونگی نفوذ ،‌ حضور و سلطه استعمار و جابه‌جایی دو امپراتوری استعماری و چگونگی برخورد جریانهای فکری مختلف با مسائل سیاسی و فرهنگی و همچنین نقش مردم از زمانهای مختلف و تاثیر حضور آنان در تحولات سیاسی ـ اجتماعی ، برای سیاستگزاران و مدیران کشور بشدت مورد نیاز می‌باشد.علل و عوامل شکل‌گیری و چگونگی روند انقلاب اسلامی از دهه 40 تا کنون همچنان مورد بحث و بررسی و اختلاف نظر می‌باشد. بررسی تحلیلی تاریخ دو قرن اخیر ایران ، بخصوص سالهای پس از ۱۳۰۰ از جهات بسیاری حائز اهمیت است . چگونگی نفوذ ،‌ حضور و سلطه استعمار و جابه‌جایی دو امپراتوری استعماری و چگونگی برخورد جریانهای فکری مختلف با مسائل سیاسی و فرهنگی و همچنین نقش مردم از زمانهای مختلف و تاثیر حضور آنان در تحولات سیاسی ـ اجتماعی ، برای سیاستگزاران و مدیران کشور بشدت مورد نیاز می‌باشد.علل و عوامل شکل‌گیری و چگونگی روند انقلاب اسلامی از دهه ۴۰ تا کنون همچنان مورد بحث و بررسی و اختلاف نظر می‌باشد. هر یک از گروهها و جریانهای سیاسی و اعتقادی به گونه‌ای موضوع را تجزیه وتحلیل و نتیجه گیری کرده‌اند. اکنون پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به نظر می‌رسد زمان آن فرارسیده است تا با بازخوانی آنچه رخ داد، درس تجربه را محکی دوباره زنیم. تحقیق پیرامون تاریخ انقلاب اسلامی ایران و همچنین، چهره درخشان مبارزان راه استقلال و آزادی، نیازمند کنکاش چندباره میان منابع دست‌اول و مراجع کم‌یاب و گاه نایاب بود. صدها کتاب و مجله و روزنامه و هزاران صفحه اوراق مجاز و غیرمجاز به این امید خوانده شدند تا پرتوی از حقیقت یافت شود.


دانلود با لینک مستقیم


روند شکل گیری حوادث تاریخی در ایجاد انقلاب اسلامی سال ۵۷،

تحقیق درباره بررسی اشتراک حجاب در ادیان ابراهیمی

اختصاصی از اس فایل تحقیق درباره بررسی اشتراک حجاب در ادیان ابراهیمی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی اشتراک حجاب در ادیان ابراهیمی


تحقیق درباره بررسی اشتراک حجاب در ادیان ابراهیمی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 26 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

پوشش زن از احکام مشترک میان همه ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) است که هر کدام جداگانه اهمیت و جایگاه آن را مورد تأکید قرار داده‌اند؛ تنها تفاوت در حدود حجاب و گاه فلسفه آن می‌باشد. در آیین یهود، بر استفاده از پوشش سراسری برای اندام و پوشش سر تأکید شده است؛ البته در مورد دختران مجرد، موی سر به شرط سادگی می‌تواند مشخص باشد. به عبارت دیگر در یهودیت، رعایت حجاب متلازم با تأهل است؛ حال آن که در آیین مسیحیت، تجرد مقدس شمرده می‌شود، لذا رعایت پوشش کامل و پرهیز از آرایش و جلوه‌گری برای از بین بردن زمینه تحریک در جامعه، به صورت شدیدتری دنبال شده است؛ چرا که رهبانیت و ترک لذایذ دنیوی از اصول این دین بوده و فلسفه پوشش هم به همین امر برمی‌گردد. در اسلام رعایت حجاب به منظور حفظ پاکی و قداست زن و اجتماع مورد توجه خاص قرار گرفته و حدود آن با توجه به آیات و روایات، پوشاندن همه بدن به جز وجه و کفین معرفی شده است.

 


1) مقدمه

تحقیق در ادیان ابراهیمی[1]، نشانگر آن است که این ادیان از اشتراکات بسیاری برخوردارند. این اشتراک نظر، نه تنها در اصول کلی اعتقادی مثل ایمان به خدا، نبوت و معاد قابل ملاحظه است، بلکه در فروع و احکام دین نیز دستورات مشابهی مانند نماز، روزه، دعا، زیارت و حتی بعضی شعائر دینی وجود دارد و البته در تعالیم اخلاقی، این تشابه در مواردی به حداعلی می‌رسد. به طوری که دعوت به فضائل اخلاقی از قبیل راستی، درستکاری، صبر، گذشت، فداکاری، خدمت به دیگران و نیز رعایت عفت در مقابل هوس‌ها و نفسانیات و به طور کلی اموری که اغلب مشترکاً گناه شمرده می‌شوند، از ارکان زندگی اخلاقی پیروان می‌باشد. در همه این ادیان، رسولان به عنوان الگوی دینی از پاک‌ترین و عفیف‌ترین انسان‌ها به حساب می‌آیند و روحانیون ایشان از مرد و زن، پارساترین پیروان می‌باشند.

 از دیگر اموری که مورد توجه خاص همه ادیان الهی بوده، مسأله «پوشش زنان یا حجاب» است؛ به‌طوریکه در سیرة زنان مقدس آنها، علاوه بر عفت‌پیشگی و منزه از خطا بودن، پوشش کاملی دیده می‌شود که زنان مومن این ادیان، هنوز در زی آن می‌باشند.

بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله به بررسی تطبیقی ضرورت پوشش زنان و حدود آن در سه آیین بزرگ یهود، مسیحیت و اسلام با توجه به نص تعالیم کتب مقدس آنان خواهیم پرداخت تا روشن شود که در هر کدام از این سه دین بزرگ الهی، حجاب از چه جایگاه و اهمیتی برخوردار است و حدود و ثغور آن تا کجاست. 




دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی اشتراک حجاب در ادیان ابراهیمی

دانلود مقاله معلمی شغل نیست

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله معلمی شغل نیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله معلمی شغل نیست


دانلود مقاله معلمی شغل نیست

دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

 در این مسیر خطیر، بزرگانی گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان می درخشد. علامه شهید استاد مرتضی مطهری (رحمه الله) از همین طایفه مقدس است که در سنگر تعلیم و تعلم، به قله های رفیعی دست یافت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامی ـ که خود معلمی بزرگ است ـ همه آثارش را مفید می داند و بهره برداری از آنها را سفارش می کند ...

 مفهوم علم

 ـ امروزه در زبان پارسی و عربی کلمه «علم» به دو معنای متفاوت بکار برده می شود.

 1- معنای اصلی و نخستین علم، دانستن در برابر ندانستن است. قرآن کریم به این معنا اشاره دارد که  « هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون» «آیا یکسانند آنان که می دانند و آنان که نمی دانند.» (زمر/ 9)از این منظر به همه دانستنیها صرف نظر از نوع آنها علم گفته می شود مطابق این معنا، اخلاق، ریاضیات، فقه، ‌دستور زبان، مذهب، زیست شناسی و نجوم همه علم اند... کلمه  Knowledge در انگلیسی و Connaissance  در فرانسه معادل این معنا علم اند.

 2-کلمه علم در معنای دوم منحصراً به دانستنی هایی اطلاق می شود که بر تجربه مستقیم حسی مبتنی باشند... علم در این جا در برابر همه دانستنیهایی قرار می گیرد که آزمون پذیر نیستند. اخلاق (دانش خوبی ها و بدیها) متافیزیک (دانش احکام و عوارض مطلق هستی) عرفان (تجارب درونی و شخصی) منطق (ابزار هدایت فکر) فقه، اصول، بلاغت، و ... همه بیرون از علم به معنای دوم آن قرار می گیرند و همه به این معنا غیر علمی اند کلمه SCIENCE در انگلیسی و فرانسه معادل این معنا علم اند.

 دیده می شود که علم در این معنا بخشی ازعلم به معنای اول را تشکیل  می دهد و به سخن دیگر علم تجربی نوعی از انواع دانستنیهای بسیاری است که در اختیار بشر می تواند قرار گیرد. رشد علم به معنای دوم عمدتا از آغاز دوره رنسانس به بعد است در حالیکه علم به معنای مطلق آگاهی (معنای اول) تولدش با تولد بشریت هم آغاز است. آیه قرآنی «خلق الانسان علمه البیان» (خداوند رحمن انسان را آفرید و بیان را به وی تعلیم داد/ رحمن/4و3) بهترین موید این معناست.

  معنای عالم با توجه به دو تعریف از علم

 ـ در نگاه اول به علم که نگاه ترکیبی به معرفت است خداوند معلم اول و پیامبر معلم ثانی است چرا که پس از تعلیم آدم توسط خداوند دستور «قال یا آدم اننبئهم باسمائهم» (ای آدم ملائکه را به این اسماء آگاه ساز/ بقره 33) آدم علیه السلام داده شده این بدان جهت است که اساساً هدف آفرینش انسان با علم و معرفت پیوند ناگستنی دارد در بیان رسا و جامع سید شهیدان امام حسین (ع) این معنا به خوبی  روشن است  که: «ما خلق العباد الا لیعرفوه،‌ فاذا عرفوه عبدوه» (بندگان را نیافرید مگر برای آن که او را بشناسند پس چون او را شناختن عبادتش خواهند کرد. ـ در این معنا هدف از ارسال معلم ثانی ارائه معرفتی است که انسان بواسطه آن به عبادت  می رسد «هو الذی بعث فی الامیین رسولاً منهم تیلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب  و الحکمه و ان کانوا من قبل لفی ضلال مبین» (اوست خدایی که پیامبر بزرگوار از میان شان  برانگیخت تا بر آنان آیات وحی را تلاوت کند و آنان را پاک سازد و شریعت کتاب و حکمت الهی  را بیاموزد که پیش از این همه در ورطة جهالت و گمراهی بودند (جمعه/2) در این آیه همه علوم از جمله بیان، اخلاق،‌ تعلیم کتاب و حکمت، برای رهایی از گمراهی  و یافتن راه هدایت (عبادت) توسط پیامبر (ص) معرفی شده است. ـ در نگاه دوم که نگاه تفکیکی به شاخه ای معرفت است. معلم اول ارسطو است چرا  که «وی نخستین واضع علم منطق بود ... و راه دلیل و برهان منطقی را باز نمود و معلم ثانی نیز ابونصر فارابی است  بخاطر آنکه او اول بار کتب  حکمت یونانی را  که  ارسطو و غیره تحریر کرده اند از یونانی به عربی ترجمه کرد و تعلیم داد....

ارزش و مقام معلم

شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در  وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه  ترکیبی  به همه معارف بشری نظر می کند و ثانیا  تمامی تلاشهای علمی و عملی را  مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و  با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد. خداوند را می خوانیم که او  رابا سالار و سرور شهیدان امام حسین (ع) محشور سازد.

  هنر معلمی

 معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:

 اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: 1ـ 5)

 بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.

 در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.

شامل 16 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله معلمی شغل نیست

فایل فلش تبلت AL-MT8312D-706EM-D2_V1.1

اختصاصی از اس فایل فایل فلش تبلت AL-MT8312D-706EM-D2_V1.1 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل فلش تبلت AL-MT8312D-706EM-D2_V1.1


فایل فلش تبلت AL-MT8312D-706EM-D2_V1.1

فایل فلش تبلت AL-MT8312D-706EM-D2_V1.1

CPU : MT6571

بدون مشکل

در این فروشگاه کلیه فایل ها تست شده با لینک مستقیم و زیر قیمت میباشد

اما درصورت عدم نتیجه گیری، ما تا آخرین لحظه در کنار شما خواهیم بود

موفقیت فروشگاه ما اتفاقی نیست / درگاه خرید امن، خرید مطمئن

به کانال تلگرام ما بپیوندید و از تخفیف و آموزش و فایل های رایگان با خبر شوید

بهترین تبلیغ ما ، رضایت شماست


دانلود با لینک مستقیم


فایل فلش تبلت AL-MT8312D-706EM-D2_V1.1