اغلب این موتورها را برای مصارف یا کاربرد های قدرت پایین مورد استفاده قرار میدهند. شما معمولا این گونه موتورها را در موارد زیر مشاهده می کنید.
تجهیزات چمن زنی و باغبانی مثل اره های دندانه دار.......
موتورهای موتور سیکلتی کوچکتر نیز برای برخی از وسایل و جت اسکی ها و قایق های موتوری کوچک وهواپیماهای مدل کنترل از راه دور مورد استفاده قرار می گیرند.
شما می توانید موتورهای دو زمانه را در این موارد مشاهده کنید زیرا این موتوردو فوریت بسیار مهم نسبت به موتورهای دو زمانه دارند.
موتورهای دو زمانه دریچه ندارند که ساختار آنها را ساده تر می کند.
2موتورهای دو زمانه در هر دور کامل یکبار آتش می گیرددر حالیکه موتورهای چهار زمانه در هر دور کامل در دور بعد عمل احتراق رخ می دهد که این به موتور یک افزایش قدرت قابل توجهی را میدهد.
این مزایا باعث شده است که این موتورها (موتورهای دو زمانه) همه از نظر قیمت و هزینه و ساختار بسیار ساده تر و مناسب تر باشدو ساخت انها نیز هزینه زیادی در بر ندارد. این موتورها همچنین این قابلیت را دارند که قدرت و نیرو را دوباره به همان مقدار هوا تزریق کنند که این خود به این دلیل است که انها دو باره ایجاد قدرت و نیرو می کنند. این ترکیب از این قابلیتها موجب شده است که این موتورها نسبت قدرت به وزن مناسبی نیز داشته باشند.
شما موتورهای دو زمانه را در ماشین ها نمی بینید زیرا مو تورهای دو زمانه دارای یک سری معایبی نیز هستند که وقتی ما به طور دقیق تری به عملکرد انها می نگریم می توانند بسیار مهم و قابل توجه باشند.
نحوه عملکرد یک مو تور دو زمانه
تصویر زیر یک موتور دو زمانه را در حین کار نشان میدهد. شما می توانید این تصویر را با تصاویر موتور ماشین و موتور دیزل که در صفحات بعد می بینید مقایسه کنید تا تفاوتها را مشاهده کنید.
تفاوت بزرگی که ما را متوجه خود می کند این است که وقتی که ما تصاویر را با یکدیگر مقایسه می کنیم متوجه این حقیقت می شویم که در یک موتور در جایگاه احتراق یکبار در هر دور کامل عمل احتراق رخ می دهد.
این شکل یک طرح تقاطع گردشی معمو لی را نشان می دهد در این تصویر شما می توانید ببینید که موتورهای دو زمانه ابزارهای نابغه کو چکتر هستند که به وسیله آنها می توان کارهایی را انجام داد تا بدین وسیله هم آن قسمت را کاهش داد.
شما می توانید با تماشای هر قسمت چرخ به طور دقیق تری با عملکرد یک موتور دو زمانه به طور کامل اشنا شوید.
با نقطه های که در آنجا عمل احتراق رخ میدهد. سوخت و هوا در سیلندر متمر کز و فشرده شده اندو وقتی که در احتراق در قسمت توپی های شمع رخ میدهد عمل احتراق در ترکیب رخ میدهد. انفجار های نهایی منجر به حرکت پیستون به سمت راست می شود.
باید توجه کرد که همانطور که پیستون به طرف راست حرکت می کند در همان حال حرکت پیستون موجب فشرده شدن ترکیب سوخت و هوا در میل لنگ می شود. همانطور که پیستون به انتهای حرکت خود نزدیک می شود دریچه تخلیه گشوده می شود. فشار در سیلندر موجب می شود که بیشتر گازهای تخلیه از سیلندر خارج شود.
همانطور که پیستون در نهایت به انتها می رسد، مدخل سوخت گیری نیز گشوده می شود. حرکت پیستون فشار زیادی را به ترکیب در میل لنگ وارد کرده است بنابراین این ترکیب با فشار و قدرت بسیار بالا به طرف سیلندر حرکت می کند و جایگزین گازهای تخلیه باقی مانده می شود و سیلندر را باشارژ تازه سوخت پر می کند و این به طور کامل در تصویر شان داده شده است
شامل 5 صفحه فایل word قابل ویرایش
دانلود مقاله موتورهای دو زمانه