اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی مجتمع فولاد اهواز

اختصاصی از اس فایل دانلود گزارش کارآموزی مجتمع فولاد اهواز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی مجتمع فولاد اهواز


دانلود گزارش کارآموزی مجتمع فولاد اهواز

 

مشخصات این فایل
عنوان: مجتمع فولاد اهواز
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 33

این گزارش کارآموزی درمورد مجتمع فولاد اهواز می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی مجتمع فولاد اهواز

دود سیاه یا خاکستری تیره
نشانه
موتورزیر بار، به ویژه در دور بالا و متوسط دود می کند و کم صداتر از حالت عادی است.
موتور زیر با ر، به ویژه در دور پایین و متوسط دود می کند و پر سرو صدا تر از حالت عادی است .
موتور زیر با ر ، در همه دورها دود می کند اما ودو آن در دورهای پایین از متوسط آشکار تر است . ممکن است موتور بد روشن شود .
موتور زیر بار ، به ویژه در دور بالا دود می کند .
موتور زیر بار ، دود می کند و توان آن به شدت کاهش یافته است .
موتور زیر بار ، به ویژه در دور بالا و متوسط ، دود می کند ممکن است توان آن نیز پایین باشد . .....(ادامه دارد)

سیستم سوخت رسانی
نمایش عیب یابی سیستم سوخت رسانی روی موتوری خاص نسبتاً ساده است. اما تشریح آن به صورت انتزاعی دشوار است بعضی از عیب ها، چنانکه در جدول 4-2 گفته شد، می توانند چندین اثر داشته باشند. مثلاً نشت شدید هوا در سمت کم فشار سیستم سوخت رسانی می تواند مانع پر شدن پمپ سوخت پاش شود و از روشن شدن موتور جلوگیری کند. اگر نشت جزئی باشد حبابهایی وارد سوخت می شود. نشانه های این وضعیت عبارت اند از بد روشن شدن، کار نکردن در دور آرام و کم بودن توان؛ نشت هوا ممکن است سبب نوسان دور موتور نیز بشود. اگر صافی سوخت گرفته باشد ممکن است بر کیفیت دور آرام تأثیر بگذارد و سبب دل زدن موتور شود .....(ادامه دارد)

آزمون های سیستم سوخت رسانی
سیستم سوخت رسانی از سه مدار تشکیل می شود که فشار آنها با یکدیگر متفاوت است:
مدار کم فشار این مدار شامل صافی درون باک، جدا کردن آب / سوخت، فیلتر(های) سوخت و پمپ سه گوش است. فشار در این مدار، بسته به کاربرد، تغییر می کند ولی به ندرت از 500 کیلوپاسکال بالاتر می رود. خرابی این مدار غالباً با محدودیت فشار همراه است، اگر چه هوا کشیدن و بروز عیب های مکانیکی در پمپ سه گوش نیز امکانپذیر است.
مدار برگشت سوخت این مدار که فشار آن تقریباً صفر است، از لوله برگشت سوخت تشکیل می‌شود که سوخت مازاد پمپ سوخت پاش و سوخت پاشها را به باک بر می گرداند. مهمترین عیبی که در این مدار پدید می آید گرفتگی است.
مدار پرفشار در بیشتر موارد پمپ سوخت پاش دور از سوخت پاشها قرار دارد و با استفاده از لوله های فشار قوی به سوخت پاشها متصل می شود ( در مورتورهایی که یونیت سوخت پاشها طرح GM دارند و مستقیماً به وسیله پمپ سه گوش، از طریق لوله یا به شیوه DDA، تغذیه می‌شوند، مدار پرفشار مداری داخلی است). نشت سوخت، گرفتگی لوله ها و خرابی سوخت پاشها مهمترین علل خرابی مدار پرفشار به شمار می روند. در .....(ادامه دارد)

مدار برگشت سوخت
لوله برگشت، سوخت مازاد را از پمپ سوخت پاش و سوخت پاش ها به باک بر  می گرداند. وجود مانع یا گرفتگی در این مدار سبب افزایش فشار داخلی پمپ، زود باز شدن سوخت پاشها، بد روشن شدن موتور، ریپ زدن و خاموش شدن در هنگام ایجاد شتاب منفی می شود.
بیشتر سازندگان برای وارسی این مدار، آهنگ جریان سوخت را، در دور معین موتور، اندازه گیری می کنند. فورد فشار را در خروجی لوله برگشت سوخت یا در نقطه راحت دیگری در لوله اصلی برگشت، در پایین دست نقطه اتصال مدار سوخت پاش،    اندازه گیری می کند.
سوخت برگشتی ابتدا باید از روزنه ای عبور کند که در زیر اتصال خروجی پمپ قرار دارد. چون این روزنه (اریفیس) کوچک است و ممکن است وجود یک شیر یک طرفه نیز جریان عبوری از این روزنه را محدودتر کند، اولین جایی که احتمال گرفتگی آن می رود همین روزنه (اریفیس) است. آزمونی که هم اکنون شرح داده شد نمی تواند وجود گرفتگی در این روزنه را آشکار کند (مگر در حالتی که روزنه کاملاً گرفته باشد و سوخت اصلاً از آن عبور نکند). وقتی موتور نشانه های گرفتگی لوله برگشت سوخت را بروز می دهد و نتیجه آزمون فشار منفی است، روزنه را برای بازرسی باز کنید.. .....(ادامه دارد)

پمپ سوخت پاش
تعویض پمپ سوخت پاش کار پرهزینه ای است و هزینه آن فقط از هزینه نوسازی موتور کمتر است. پیش از اینکه تصمیم به تعویض پمپ سوخت پاش بگیرید، یقین حاصل کنید که اجزای مکانیکی پمپ خراب شده است. بسیاری از پمپ ها مکانیسمی برای جبران تغییر ارتفاع دارند که نسبت هوا / سوخت را تغییر می دهد و ، در بعضی از پمپ ها، زمان سوخت پاشی را تنظیم می کند  وجود سوراخی بسیار ریز در دیافراگم (کاترپیلار) یا فانوسی می تواند معرف خرابی اساسی پمپ باشد.
آزمون فشار داخلی این آزمون به بررسی کارکرد اصلی پمپ – یعنی ایجاد فشار در دور و یار مشخص شده موتور – اختصاص دارد و بنابراین بسیار مهم است. اما نباید این آزمون یا هر آزمون میدانی دیگر را قطعی تلقی کرد. اگر پمپ در این آزمون مردود شد، سمت کم فشار سیستم را دوباره وارسی کنید. اگر هیچ عیبی در این سمت پیدا نشد، پمپ را باز کنید و پیش از کنار گذاشتن، آن را کارگاه بیازمایید. .....(ادامه دارد)

سیستم راه اندازی
موتورگردانی
سیستم های موتورگردانی برقی اساس مشترکی دارند – باتری، سوئیچ، اتوماتیک استارت (که موتور استارت را به شیوه مغناطیسی به کار می اندازد و دنده استارت را با دنده فلایویل درگیر می‌کند) و موتور استارت. این اجزا همیشه حاضرند، گر چه بعضی سازنده ها اتوماتیک استارت را با یک رله، به صورت متوالی. می بندند. وقتی استارت می زنید رله برق‌دار می‌شود و به نوبه خود اتوماتیک استارت و موتور استارت را برق دار می کند.
قاعده مهم عیب یابی سیستم راه اندازی آن است که کار را از باتری شروع کنید. آب باتری باید روی صفحه (پلیت) های باتری را بگیرد. خانه های باتری را ، یک به یک، با اسیدسنج وارسی کنید. وقتی باتری کاملاً پر باشد، چگالی آب باتری، بسته به نوع آن تغییر می کند، اما چگالی 260 را در دمای محیط عدد خوبی است؛ اگر چگالی آب باتری خانه های مختلف بیش از 01ر0 با هم اختلاف داشته باشد نشانه کاهش بازده است؛ اختلافی به میزان .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی مجتمع فولاد اهواز

عیب های مکانیکی موتور            
نشت روغن                            
دود سیاه یا خاکستری تیره                        
آزمون فشار بخار کارتر                            
صدای یاتاقان میل لنگ                            
تجزیه روغن                            
سیستم سوخت رسانی                        
ارزیابی کیفیت سوخت                    
آزمون های سیستم سوخت رسانی                
آب                                 
روغن سوزی                            
پایین بودن میزان کمپرس                        
آزمون نشت سیلندر                            
پمپ سه گوش                            
مدار برگشت سوخت                            
مدار سوخت پر فشار                        
سوخت پاشها                
پمپ سوخت پاش                
سیستم هواکش                
توربو شارژ کن                
گرفتگی لوله برگشت سوخت            
سیستم تخلیه دود                
سیستم راه اندازی موتور  

دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی مجتمع فولاد اهواز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.