اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آموزش و توسعه آموزش و منابع انسانی

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله آموزش و توسعه آموزش و منابع انسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آموزش و توسعه آموزش و منابع انسانی


دانلود مقاله آموزش و توسعه آموزش و منابع انسانی

 

مشخصات این فایل
عنوان:آموزش و توسعه آموزش و منابع انسانی
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:26

این مقاله در مورد آموزش و توسعه آموزش و منابع انسانی می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله آموزش و توسعه آموزش و منابع انسانی

نظامهای آموزشی کشورهای جهان سوم شدیدا در ماهیت میزان وخصوصیت فرایند توسعه تاثیر می گذارد واز آن متأثر می شود. آموزش رسمی نه تنها می کوشد که افراد را از دانش ومهارت بهره مند سازد. وبه آنان این توانایی را بدهد که چون عامل تحول اقتصادی در جامعه خود عمل کنند بلکه در عین حال ارزشها اندیشه ها،تفکرات وخواسته هایی به وجود می آورد که ممکن است بیشترین منافع را برای « توسعه » کشور به همراه داشته باشد.
البته در عین حال ممکن است منفعتی به همراه نداشته باشد. آموزش وپرورش بیشترین درصد هزینه های جاری دولتی کشورهای توسعه یافته را به خود اختصاص می دهد. وقت وفعالیت اکثریت افراد بالغ و کودکان تقریبا30 ...(ادامه دارد)

آموزش در کشورهای در حال توسعه « هزینه های آموزش همگانی »
در بسیاری از کشورهای در حال توسعه آموزش رسمی بزرگترین « صنعت » وبزرگترین مصرف کننده درآمدهای عمومی است. کشورهای فقیر سرمایه گذاریهای عظیمی در آموزش کرده اند. دلایل این کار متعدد است. تصور می‌شود که زارعین با سواد که حداقل دارای تحصیلات ابتدایی هستند نسبت به کشاورزان بی سواد قدرت تولیدی بیشتری دارند وبه تکنولوژی های جدید کشاورزی علاقه مند ترند. فرض می‌شود که صنعتگران ومکانیکهای تحصیلکرده ای که بتوانند بخوانند وبنویسند بهتر قادرند...(ادامه دارد)

ترک تحصیل :
یکی از مسائل مهم اموزشی در کشورهای در حال توسعه این است که درصد بسیار زیادی از دانش آموزان قبل از تکمیل یک دوره آموزشی مدرسه را ترک می کنند. برای مثال : برآورده شده است که در آمریکای لاتین 60 نفر از 100 دانش آموزان که به مدرسه ابتدایی وارد می شوند قبل از تکمیل این دوره مدرسه را ترک می کنند. درپاره ای از کشورهای آمریکایی لاتین نسبت ترک تحصیل در دوره ابتدایی به 75 درصد می رسد. در آفریقا وآسیا نسبت متوسط تقریبی ترک تحصیل به ترتیب 54 درصد...(ادامه دارد)

اقتصاد آموزش واشتغال :
بسیاری از نوشته ها وبحثهای عمومی درباره آموزش وتوسعه اقتصادی به طور اعم وآموزش واشتغال به طور اخص بر محور وجریان اصلی اقتصادی دور می زند :
تاثیر متقابل تقاضای آموزشی ( که انگیزه های اقتصادی است. ) وعرضه آموزشی ( که پاسخی سیاسی است ) در تعیین اینکه چه مقدار مکان آموزشی فراهم شود چه نوع آموزشی ترویج شود وچه کسی به مکانهای آموزشی راه یابد...(ادامه دارد)

آموزش ، جامعه وتوسعه :
رابطه بین آموزش وتوسعه را نمی توان بدون ارتباط بین ساخت نظام آموزشی وخصوصیت اقتصادی واجتماعی جامعه جهان سوم بررسی کرد. نظامهای آموزشی بازتاب ماهیت اصلی این جوامع است. برای مثال اگر جامعه از حیث ساخت اقتصادی واجتماعی بسیار نابرابر باشد نظام آموزشی احتمالا این موضوع را منعکس می کند که چه کسی...(ادامه دارد)

آموزش مهاجرت داخلی وفرار مغزها :
به نظر می رسد آموزش یک عامل مهم تاثیر گذار برمهاجرت از روستا به شهر است. بررسیهای مختلف مهاجرت در کشورهای متعدد نشان می دهد که بین موفقیت آموزشی فرد وتمایل وی به مهاجرت از روستا به شهر رابطه مثبتی وجود دارد اساسا افرادی که سطح تحصیلات بالاتری دارند شانس بیشتری برای بدست آوردن مشاغل بخش شهری دارند تا کسانی که از سطح تحصیلات کمتری برخوردارند....(ادامه دارد)

جمع بندی ونتیجه گیری : انتخاب سیاستهای اصلی آموزشی
کشورهای در حال توسعه برای حل مسائل آموزشی خود دو راه در پیش دارند. این کشورها می توانند مانند گذشته نظام آموزشی رسمی خود را از نظر کمی با تعدیلاتی جزئی در برنامه های درسی، روشهای تدریس وآزمونها گسترش دهند. ولی ساخت نهادی بازار کار وسیاستهای پر هزینه آموزشی را حفظ کنند. یا اینکه کل نظام آموزشی را از طریق دخل وتصرف درشرایط عرضه وتقاضای امکانات آموزشی ونیز تجدید جهت گیری برنامه های درسی مطابق با نیازهای واقعی کشور اصلاح کنند....(ادامه دارد)

سهمیه بندی :
به منظور جبران اثرات نابرابری نظام آموزش رسمی موجود ممکن است نوعی سهمیه بندی ضرورت داشته باشد تا بدین وسیله نسبت دانش آموزان کم در آمد در سطوح آموزش متوسط وعالی حداقل به طور تقریبی معادل نسبت آنان در کل جمعیت شود. در نظام موجود سهمیه‌بندی «‌غیر مستقیم‌» برحسب وضع درآمد اغلب تعیین می کند که کدام دانش آموز به سطوح بالاتری راه یابد. جایگزینی این نظام سهمیه بندی بالفعل با نظام دیگری که بر حسب آن دانش...(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله آموزش و توسعه آموزش و منابع انسانی

مقدمه :    1
آموزش در کشورهای در حال توسعه    6
« هزینه های آموزش همگانی »    6
« ثبت نام »    8
ترک تحصیل :    8
زنان وآموزش    9
اقتصاد آموزش واشتغال :    11
فواید وهزینه های اجتماعی وخصوصی    17
آموزش ، جامعه وتوسعه :    18
آموزش ورشد اقتصادی    19
آموزش ، نابرابری وفقر :    22
آموزش مهاجرت داخلی وفرار مغزها :    26
آموزش زنان، باروری ومراقبتهای بهداشتی    30
آموزش وتوسعه روستایی    32
نیازهای آموزشی برای توسعه روستایی را می توان در چهار گروه زیر خلاصه کرد :    35
جمع بندی ونتیجه گیری : انتخاب سیاستهای اصلی آموزشی    36
تعدیل عدم تعادلها علائم ومحرکها    38
جلوگیری از فرار مغزها    38
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آموزش و توسعه آموزش و منابع انسانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.