اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله واقعه کربلا

اختصاصی از اس فایل مقاله واقعه کربلا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله واقعه کربلا


مقاله واقعه کربلا

دانلود مقاله واقعه کربلا 24 ص با فرمت WORD 

 

 

 

 

 

پیشگفتار:

در دنیای گرافیک کشورمان همواره جای بررسی نمادهایی که بیش از صدها سال سابقه کاربرد در مراسم و آئین های مذهبی وملی را دارند خالی بوده است. و نیاز نیز احساس می شود که  این کمبود باید برطرف شود. از عمده ترین محورهای تمرکز اینگونه سمبولها همانا علامات به کار برده شده در مراسم مذهبی عاشورا است که علی رغم تفاوت اقوام و پراکندگی آنها در نقاط مختلف کشورمان طی یک دوره تناوب یک ساله توسط مردم استفاده شده وهمنوایی مردم به آن اصالتی ملی نیز داده است. همین طور که در اکثر پوسترهای مربوط به عاشورا دیده می شود از این سمبل ها استفاده های زیادی شده است. که مختصرا در این تحقیق به بعضی نمادها اشاره می شود.


مقدمه:

واقعه کربلا حکایت از رودرویی حق با طل است که نقل عظیم حمایت از حقانیت را با خود می کشد. پس از این مسئله ی مهم اسلامی حق خواهان آنرا آئین قرار دادند و برای بیان آرمان خود این مهم را به گذشته و آینده پیوند دادند.

اول از زبان حضرت آدم وبعد بر تخته پاره های کشتی نوح وتا معراج رسول و بعد از آن به همراه امام عصر(عج)وحتی نوشته های درب بهشت نیز این پیوند حاصل می شود هر کس به فراخورد حال خود در این قضیه شریک می شود، به این ایمان قلبی که شفاعت می شود در حالی که بی خبر از این موضوع که چون حرکت آغاز شده ودل او صافی شده اکنون قابلیت شدن را پیدا کرده است چون کتاب رسول حق نیز این بشارت را داده است «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی بغیر و ما بانفسهم»

اما در گذر زمان مکارانی نیز از این شور حسینی سود برده اند و لباس زهد را بر شهوات دنیوی پوشیده اند. آنانی که در حرمسراها به باده گساری بودند در محرم دستار برگردن آویزان می کردند و روز را شبی کردند وپرده تغافل را می گشودند.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله واقعه کربلا

دانلود پاورپوینت عوامل موثر بر مهاجرت های روستایی در بخش میان ولایت تایباد

اختصاصی از اس فایل دانلود پاورپوینت عوامل موثر بر مهاجرت های روستایی در بخش میان ولایت تایباد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت عوامل موثر بر مهاجرت های روستایی در بخش میان ولایت تایباد


دانلود پاورپوینت عوامل موثر بر مهاجرت های روستایی  در بخش میان ولایت تایباد

1- اختلاف زیاد سطح در آمد در نواحی روستایی با نواحی شهری به افزایش روند مهاجرت کمک می کند.

2- خشکسالیها و کاهش نزولات جوی در منطقه مورد مطالعه موجب افزایش مهاجرت روستائیان به مناطق شهری شده است.

3- نا امنیهای چند سال گذشته به دلیل همجواری با کشور افغانستان و عبور قاچاق از منطقه مورد مطالعه موجب افزایش روند مهاجرت شده است.

شهرستان تایباد در شمال شرق کشور جمهوری اسلامی ایران، از طرف شمال به شهرستان تربت جام از طرف شرق به کشور افغانستان ، از جنوب به شهرستان خواف و از طرف غرب به شهرستان تربت حیدریه محدود می شود.

این بخش از شمال به بخش باخرز و از غرب به خواف از جنوب به دهستان کرات و از شرق به بخش مرکزی محدود می شود. بخش میان ولایت در بین عرض جغرافیایی "42 و 34ْ تا "58و 34ْ شمالی و طول جغرافیایی "12 و 60ْ تا "43 و 60ْ شرقی قرار دارد. این بخش به مرکزیت شهر مشهدریزه می باشد. و دارای دو دهستان به نامهای دشت تایباد به مرکزیت مشهد ریزه و دهستان کوهسنگی به مرکزیت روستای حسینی است که دارای 19 آبادی ساکن با 5906 خانوار و 27236 نفر جمعیت با وسعت 853 کیلومتر مربع می باشد.

شامل 51 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت عوامل موثر بر مهاجرت های روستایی در بخش میان ولایت تایباد

دانلود مقاله اثبات محرک غیرمتحرک در فیزیک و متافیزیک ارسطو

اختصاصی از اس فایل دانلود مقاله اثبات محرک غیرمتحرک در فیزیک و متافیزیک ارسطو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اثبات محرک غیرمتحرک در فیزیک و متافیزیک ارسطو


دانلود مقاله اثبات محرک غیرمتحرک در فیزیک و متافیزیک ارسطو

در این نوشتار اثبات‌های مرتبط با محرک غیرمتحرک در فیزیک و متافیزیک وی بررسی می‌گردند و در انتها نیز صورت صوری شده‌ای از اثبات ارسطو در مابعدالطبیعه بر اساس علت فاعلی و علت غایی ارائه خواهد شد.

1- محرک غیرمتحرک در فیزیک

در کتاب هشتم فیزیک، ارسطو از بررسی ماهیت حرکت، به این نتیجه رسید که برای توضیح هر حرکتی در جهان، باید محرک غیرمتحرک اولی وجود داشته باشد. او در 8.1 فیزیک استدلال می‌آورد که حرکت سرمدی است چراکه حرکت نمی‌تواند وجود داشته باشد مگر آن‌که موجودی پیشتر آن را به شی افاضه نماید. درنتیجه پیوسته شی متحرکی باید وجود داشته باشد تا حرکت را به دیگر متحرک‌ها عطا نماید زیرا شی ساکن نمی‌تواند افاضه کننده حرکت باشد. به علاوه اگر حرکت سرمدی نباشد، پس زمان نیز نمی‌توانست همیشه وجود داشته باشد، چراکه زمان اندازه حرکت است و در نزد ارسطو، زمان بی‌آغاز و بی‌پایان است. حرکت را نیز پایانی نیست، زیرا برای چنین اتفاقی لازم است تا امری حرکت را بایستاند که خود آن امر نیز به علتی برای ایستاندن خود نیازمند است و این فرایند تا بی‌نهایت ادامه خواهد یافت. لذا ارسطو در 8.6 نتیجه می‌گیرد: "هیچ زمانی خالی از حرکت نبوده است و هیچ زمانی نخواهد بود که از حرکت خالی باشد" (252b) ( که با توجه به تعریف زمان از روی حرکت، چنین جمله‌ای بدیهی است).

پس از آن‌جا که هر شیئی توسط شیء دیگری به حرکت درمی‌آید و حرکت سرمدی است، ارسطو نتیجه می‌گیرد که امری باید وجود داشته باشد که حرکت را به دیگر اشیا افاضه می‌کند ولی خود متحرک نیست؛ در غیر این صورت سلسله‌ی لایتناهی‌ای از حرکت‌دهنده‌های متحرک لازم می‌آمد که با توجه به سرمدی بودن حرکت، محال می‌باشد (فیزیک، 8.5). هر آن‌چه متحرک است، درواقع متحرک بالعرض (بالقوه) است ولذا امر دیگری باید آن را به حرکت درآورده باشد. پس اگر محرک غیرمتحرکی وجود نداشته باشد، حرکتی وجود نخواهد داشت.

شامل 11 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اثبات محرک غیرمتحرک در فیزیک و متافیزیک ارسطو

تحقیق تعلیم و تربیت از دیدگاه توماس آکویناس 65 ص

اختصاصی از اس فایل تحقیق تعلیم و تربیت از دیدگاه توماس آکویناس 65 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق تعلیم و تربیت از دیدگاه توماس آکویناس 65 ص


تحقیق تعلیم و تربیت از دیدگاه توماس آکویناس  65 ص

زندگینامه توماس آکویناس

توماس آکویناس که نام صحیحش توماس آکوئینی است، اواخر سال 1224 یا اوایل سال 1225میلادی در قلعه روکاسکا در منطقه اکینیو در نزدیکی شهر ناپل، در خانواده ای اشرافی به دنیا آمد. پدرش فئودال منطقه اکینو بود و توماس را که کوچکترین فرزندش بود، در پنج سالگی به دیر فرستاد، به امید آنکه روزی رئیس آن دیر شود. توماس در آن دیر که ”مونته کاسینو“ نام داشت، به عنوان طلبه به تحصیل پرداخت تا در آینده راهب گردد. در سال 1239 میلادی برای ادامه تحصیلات به دانشگاه ناپل رفت و در آنجا فنون یا هنرهای هفتگانه را فرا گرفت. در سال 1334 میلادی به فرقه رهبانی- دومینیکی پیوست. این عمل او با مخالفت شدید خانواده اش مواجه شد. برادرانش برای جلوگیری از پیوستن او به این فرقه حتی یکسال او را زندانی کردند، ولی توماس از عقیده اش برنگشت و پس از آزادی، به این فرقه ملحق شد. دومینیکیان او را به پاریس فرستادند. توماس، در دانشگاه این شهر نزد آلبرت کبیر به تحصیل پرداخت و همراه او در سال 1248 میلادی به دانشگاه تازه تاسیس شده کلن رفت.

در سال 1252 میلادی، آلبرت کبیر با اعلام اینکه مطلب بیشتری نمی تواند به توماس بیاموزد، وی را برای ادامه تحصیلات به پاریس فرستاد و توماس در دانشگاه شهر پاریس به تحصیل و تدریس پرداخت. در سالهای 54 ـ 1252 میلادی، در رابطه با تفسیر کتاب مقدس، مدتی آموزش دید و طی سالهای 1256 ـ 1254 میلادی، کتاب «جمل پطروس لو مباردوس» را تفسیر و تدریس کرد. توماس آکویناس در سال 1256 میلادی با اتمام تحصیلاتش، درجه استادی در الهیات را از دانشگاه پاریس اخذ کرد و یکی از دو کرسی اختصاص داده شده به دومینیکیان را به دست آورده و استاد علم کلام در دانشگاه پاریس شد. وی پس از سه سال به ایتالیا بازگشت و طی سالهای 1259 تا 1268 میلادی در حوزه های علمیه و دربار پاپ در شهرهای انانیی، ارویتو، رم و ویتربو به تدریس و تحقیق پرداخت. وی در این سالها ارتباط نزدیکی با دربار پاپ داشت و در سازمان دادن و تدوین دروس مدارس دومینیکی بسیار کوشید.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق تعلیم و تربیت از دیدگاه توماس آکویناس 65 ص