اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اس فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد بازاریابی محصولات کشاورزی

اختصاصی از اس فایل مقاله در مورد بازاریابی محصولات کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد بازاریابی محصولات کشاورزی


مقاله در مورد بازاریابی محصولات کشاورزی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه24

 

بخشی از فهرست مطالب

سمینار بازاریابی محصولات کشاورزی

 

وضعیت مارکتینگ درکشور ما

 

 

 

سمینار بازاریابی محصولات کشاورزی

 

آن چه که در پی می آید اولین بخش گزارشی از کارگاه «بررسی سیاست اصلاح  نظام بازار محصولات کشاورزی در ایران» است که  از سوی دفتر مطالعات ایسنا، برگزار شد.

 

در این کارگاه دکتر صدرالاشرافی، مدیر گروه سابق  اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران و دکتر امیر محمدی نژاد عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی،  حضور داشتند.
دکتر صدرالاشرافی در این مصاحبه که از سوی زهرا شعبان نژاد کارشناس اقتصاد کشاورزی سرویس مسائل راهبردی خبرگزاری دانشجویان ایران انجام شد  اختلاف زیاد میان قیمت باراز مزرعه و بازار مصرف را یکی از روشن  ترین معضلات نظام بازار محصولات کشاورزی عنوان می کند و یادآور می شود به رغم آن که این مشکل یکی از قدیمی ترین مشکلات بازار محصولات کشاورزی در ایران است، اما هیچ چشم اندازی برای حل آن دیده نمی شود. این در حالی است که بند 7 سیاست های کلی نظام در بخش کشاورزی، بر اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی  همزمان با ساماندهی فرآیند تولید تاکید دارد.

 

دکتر صدرالاشرافی به برخی از مهم ترین عوامل پیدایی اقتصاد حاشیه بازاریابی اشاره می کند و توضیح می دهد که نقصان های موجود در سیاست خرید تضمینی که یکی از مهمترین سیاست های حمایتی رایج در  دنیا برای حمایت از قیمت (دریافتی تولید کننده) محصولات کشاورزی است، چگونه  باعث  می شود  که رشد بازار حاشیه بازار یابی می شود. 

 

دکتر سید مهریار صدرالاشرافی فارغ التحصیل دکتری اقتصاد کشاورزی و اقتصاد توسعه از دانشگاه مونپیلیه  فرانسه است. وی پیش از این به مدت 10 سال مدیر گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران بود. مدتی مسوولیت ریاست دانشکده  اقتصاد دانشگاه تهران را عهده دار شد واکنون پس از بازنشستگی به عنوان مدیر گروه اقتصاد کشاورزی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت  های آموزشی خود را ادامه می دهد.

 

دکتر صدرالاشرافی در سال 1358 نیز مسوولیت معاونت اداری و مالی وزارت کشاورزی را برعهده داشت. او اکنون رییس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران و مدیر مسوول مجله  علوم کشاورزی ایران است.

 

وی تا کنون داوری و مشاوره ده ها پایان نامه در حوزه  اقتصاد کشاورزی را برعهده داشته است. از جمله پژوهش های وی می توان به بررسی تاثیر متغیر های جوی و عملکرد محصولات استراتژیک زراعی، مقایسه  روند قیمت گذاری محصولات کشاورزی در ایران و سایر کشور های تولید کننده و ارائه راه حل مناسب برای آن ها، تحلیل اقتصادی حاشیه بازار یابی با استفاده از مدل های اقتصاد و موضوعات متعدد دیگری در حوزه  اقتصاد تولید و بازار محصولات کشاورزی اشاره کرد.

 

در ماده 7 سیاست های کلی نظام در بخش کشاورزی مصوب 1384/4/11 مجمع تشخیص مصلحت نظام، می خوانیم:

 

حمایت موثر از ساماندهی فرآیند تولید و اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی با هدف بهبود رابطه مبادله بخش با سایر بخش ها، افزایش بهره وری، کاهش هزینه های تولید، رعایت قیمت تمام شده محصولات اساسی، تامین: درآمد تولید کنندگان، منافع مصرف کنندگان و بهبود کیفیت مواد و فرآورده های غذایی.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد بازاریابی محصولات کشاورزی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.